Originally posted by nut
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Missä bmw:n koneissa on jakohihna?
Collapse
X
-
Originally posted by Suikkionkos 316 e36 malleja sekä hihna että ketjukoneisena? Joku sanoi että ensimmäiset 36sen 4cyl. ovat heikompia kuin uudemmat? valaiskaa..Last edited by Hunni; 24-10-2005, 17:29.BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Comment
-
-
M60b40
Tuossa motissa on ketjuja peräti kaks
Juu ja voi se ketjukin pettää, nimim. kokemusta. Tuossa pari vuotta sitten 9000 sabi -92 koneella 2.3l ja 230tkm ajeltu niin ketju katkes 5-tiellä satasen vauhdissa. Kaikki ihan paskana tasapainoakseleista lähtien. Männät sentään jäi. Korjaamolla sanovat etteivät oo ennen moista nähny ja iskivät 3500e laskun kouraan.*E34 540 -94 ia.*
*E34 525 -91*
*E60 530d -03*
*F10 525d -10*
Comment
-
-
Originally posted by bmwjackOn sattunut aika lähelle noita katkeamisia. Porukoiden ed.autosta(vectra A) meni hihna ekan kerran joskus 90tkm, kun vaihtoväli oli 100tkm. Seuraavan kerrankin meni ennen vaihtoväliä. Sitten meni 10tkm päästä vaihdosta. Eli hihna on mennyt joka kerta ennen vaihtoväliä. Onni on, että tuo 8vena kone ei lyö venttiilejä solmuun. Eri asia onkin sitten astroilla. Nehän lupaili uusiin 120tkm vaihtoväliä. Myöhemmin ilmoittivat, että pitääkin suomessa vaihtaa 60tkm välein. Silti niitä pamahteli siellä 58tkm kohdalla.
Pitkänkin väittelyn voisi käydä siitä, että onko parempi tai huonompi. Mutta BMW on siirtynyt ketjuun takaisin, samoin on tehnyt Toyota uudessa avensiksessa ja corollassa. Nissan primera myös, ja form mondeo on ketjulla nykyään. Taitaa olla mazda6:nenkin kun siinä on fordin yhteistyökone. Hihna kone on tehtaalla halpa tehdä/koota ja suunnitella. En pidä kuitenkaan järkevänä tehdä koneita hihnalle, esim Passateissa on surullisen kuuluisan kallis ~700+ekeä hihnan vaihto. Asentajat joutuu purkamaan edestä muut hihnat, tehostimet, ilmastointia yms. Ei mitään järkeä, että koneeseen laitetaan osa, jonka ikä loppuu ja voi aiheuttaa moottoririkon.
Puheltiin yhden korjaamon hepun kanssa ja ihmettelin että johtuiko hihnan katkeaminen siinä Vectrassa, esim kuluneistä vetorattaista? Se sanoi, että ei niistä tiedä, voi olla huonolaatuinen hihnakin sattunut. Vähän turhan paljon kyssäreitä.
JT
Parilta työkaverilta on mennyt hihna...I have become Best. Destroyer of Livers.
Comment
-
-
Originally posted by Make540M60Tuossa motissa on ketjuja peräti kaks
Juu ja voi se ketjukin pettää, nimim. kokemusta. Tuossa pari vuotta sitten 9000 sabi -92 koneella 2.3l ja 230tkm ajeltu niin ketju katkes 5-tiellä satasen vauhdissa. Kaikki ihan paskana tasapainoakseleista lähtien. Männät sentään jäi. Korjaamolla sanovat etteivät oo ennen moista nähny ja iskivät 3500e laskun kouraan.
jos esim 325 e36 koneita saa alle 1000 euronki useitakin ja korjaus koneeseen olisi +3000 niin kumman valitsisisn koneen laitto paikoillensa muutaman tunnin homma joko tekee ite tai korjaamolla?
Mielipiteeni mutta mutta...
Comment
-
-
Originally posted by Par AvionItse vaihdatin juuri E36 => M40 moottoriin jakopäänhihnan ja vesipumpun. Hintaa tuli kokonaisuudessaan 340 Eskoo.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla jos epäilee sen olevan viallinen tai ei tiedä koska se on vaihdettu. Pumpun hinta on siinä 60 €
Jos pumpun joutuu vaihtamaan kyseisestä koneesta erikseen on siinä sama työ kun vaihtaisi hihnan.
Hihnan vaihtoväli on 45 tkm tai 4 v, eli tahti on aika tiuha. Bemari liikkeessä suosittelevat vielä puolen välin tietämissä hihnan tarkastusta ja mahdollisesti kiristämistä.
Ei se hihna autoa huonommaksi tee!
Nyt on kyllä Newbiemmeriä pissattu linssiin ja urakalla.
Vesipumppua pyörittää laturinhihna, muuta yhteistä vesipumpulla ja jakopäänhihnalla ei ole, kuin että ovat samassa päässä moottoria. Vesipumpum vaihdossa mulla meni aikaa 27min, sisältäen viskon kanssa tappelun.
Yhdyn mielipiteeseesi ettei se hihna autoa huononna, montakohan % uusista autoista on hihnoilla? BMW vaan ei ole osannu tehdä siitä kestävää...
Comment
-
-
Originally posted by bmwjackPassateissa on surullisen kuuluisan kallis ~700+ekeä hihnan vaihto. Asentajat joutuu purkamaan edestä muut hihnat, tehostimet, ilmastointia yms.Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
Comment