Mikähän voisi olla vialla, kun automaattivaihteistolla varustettu 1999 E39 520i sammuu eri tilanteissa:
- käynnistyksen jälkeen 3-7 min kuluttua, sammumista edeltää kierrosten aleneminen säännöllisesti 15 sek välein (joista siis kone selviää eli nostaa taas kierroksia hetkellisesti). Tässä tapauksessa vaihde on siis P:llä eikä ole ajettu metriäkään.
- liikkellelähdön jälkeen parin minuutin päästä ja aina alhaisessa (lähes kävely) vauhdissa eli tyypillisesti kun valuu hitaasti risteykseen tms.
Täysin lämpinänä ei ole sammunut kertaakaan, mutta risteyksessä seistessä kyllä silti huomaa tuota "oireilua", eli kierrosten alenemista aina välillä.
Tuntuu siis, että lämmöt vaikuttaa ainakin jollain tapaa. Nokka-akselin anturi on kokeiltu vaihtaa, mutta vielä ei ongelma poistunut ainakaan kokonaan (tosin vasta päivän ehtinyt ajaa uudella anturilla).
mikko
- käynnistyksen jälkeen 3-7 min kuluttua, sammumista edeltää kierrosten aleneminen säännöllisesti 15 sek välein (joista siis kone selviää eli nostaa taas kierroksia hetkellisesti). Tässä tapauksessa vaihde on siis P:llä eikä ole ajettu metriäkään.
- liikkellelähdön jälkeen parin minuutin päästä ja aina alhaisessa (lähes kävely) vauhdissa eli tyypillisesti kun valuu hitaasti risteykseen tms.
Täysin lämpinänä ei ole sammunut kertaakaan, mutta risteyksessä seistessä kyllä silti huomaa tuota "oireilua", eli kierrosten alenemista aina välillä.
Tuntuu siis, että lämmöt vaikuttaa ainakin jollain tapaa. Nokka-akselin anturi on kokeiltu vaihtaa, mutta vielä ei ongelma poistunut ainakaan kokonaan (tosin vasta päivän ehtinyt ajaa uudella anturilla).
mikko
Comment