Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eberspächer, lukitus ja vikakoodien luku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Eberspächer, lukitus ja vikakoodien luku

    Onnistuin tuossa saaamaan tuollaisen eberspächer b5ws mallin lukkoon. Ilmeisesti liian monta epäonnistunutta käynnistysyritystä.

    Onko tuon lukituksen avaamiseen mitään tee-se-itse miehen versiota?
    Webasto oli siitä näppärä että sama piuha sopi siihen kuin inpaakin, mutta tuosta eberistä ei mitään havaintoa.

    Tässä minun mallissa ei siis ole erillistä kelloa, pelkkä tuo easystart R+.

  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #2
    Originally posted by kaikkone View Post
    Onnistuin tuossa saaamaan tuollaisen eberspächer b5ws mallin lukkoon. Ilmeisesti liian monta epäonnistunutta käynnistysyritystä.

    Onko tuon lukituksen avaamiseen mitään tee-se-itse miehen versiota?
    Webasto oli siitä näppärä että sama piuha sopi siihen kuin inpaakin, mutta tuosta eberistä ei mitään havaintoa.

    Tässä minun mallissa ei siis ole erillistä kelloa, pelkkä tuo easystart R+.
    K-line-piuhalla pääsee myös Eberiin käsiksi. Testisofta on nimeltään EDiTH.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #3
      Originally posted by böntti View Post
      K-line-piuhalla pääsee myös Eberiin käsiksi. Testisofta on nimeltään EDiTH.
      Mahtavaa. Mitenkäs noiden piuhojen kytkentöjen tulisi tuolloin mennä?
      Lähinnä mihin tuo data pitää kytkeä

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Originally posted by kaikkone View Post
        Mahtavaa. Mitenkäs noiden piuhojen kytkentöjen tulisi tuolloin mennä?
        Lähinnä mihin tuo data pitää kytkeä
        Minä en ainakaan muista ulkoa että mikä pinni se on. Googlella löytyy kyllä laitteen asennusohjeet missä on myös kytkikset.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #5
          Sini valkoinen on diagnoosi piuha
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            #6
            No niimpä olikin. EDiTH softa skulas hyvin ja sama piuha kuin inpalla ja webastolla.

            Kiitoksia avusta!

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              koodit saa luettua ja nollattua myös sillä easystart r+ :llakin, googlaa fault diagnosis easystart r+
              Last edited by WSE1; 21-01-2015, 04:42.

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                #8
                Saako mitenkään Eberiä nollattua ilman kelloo tai tietokonetta? Ei ilmeisesti nollaantunu kun oli akun johto tunnin irti.

                Auto mk3 mondeo diesel. Eli täysin mykkä laite nyt. Epäillys että lukossa koska tod näk ei oo saanu hetkeen kunnolla polttoainetta. Eberi siis vain lisälämmittimenä, ei pysty ajastaa etukäteen mitenkään.

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 934
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #9
                  Lämmittimen pitää olla päällä, että se virtojen katkaisu nollaa vikalukon, eli kulkine ulos kylmään, että saa edellytykset käynnistymiselle, ja sitte sulake pois, odotat muutaman sekunnin ja sulake takaisin, jos ei herää niin sitten se on piuhan päähän mars. Ja jos piuhan päähän pitää mennä, niin nämä foordin tehdaseberit ei sitten keskustele monimerkkitestereillä, vaan pitää joko kaivaa se diagnoosipiuha johtosarjasta ja eberin vehkein lukea, tai sitten foordille merkkitesteriin.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • Rudolf.D
                    BTCF Member
                    • Jul 2012
                    • 24
                    • E-P

                    #10
                    Oisko kellään linkkiä heittää tuohon edith softaan? Aiemmin ilmesesti saanut ihan eberin sivuilta ladattua, mutta eipä enää:think
                    F11 N47

                    Comment

                    • Lenkka
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2019
                      • 183
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Rudolf.D View Post
                      Oisko kellään linkkiä heittää tuohon edith softaan? Aiemmin ilmesesti saanut ihan eberin sivuilta ladattua, mutta eipä enää:think
                      Saitko sinä tämän softan?

                      Itsellä on nyt e90 eberin kanssa ongelmaa ja tarvitsisin ohjelman. Löysin ohjelman saksaksi, mutta englanti olisi mukavempi. Jos joltain löytyy, niin voisi hihkaista!

                      Comment

                      • Juhnu
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 52
                        • Nummela

                        #12
                        Eberi ongelmaa

                        Nostetaas taas asia esille. Help for dummies. Mulla tollanen jälkiasennus eberi D4WS ja alkanut renaamaan. Ei tahdo lähteä tulille.
                        Putsattu ja muutenkin läpi käyty. Uusi hehku ja sihti. Paloilmapuhallin pyörii herkästi.
                        Tarkoitus olisi ottaa vikakoodit ulos ja multa löytyy Edith softa.
                        Miten tulisi härpäke kytkeä läppäriin esim K-DCAN inpa roikalla?

                        Kiitoksia etukäteen

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2747
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Juhnu View Post
                          Mulla tollanen jälkiasennus eberi D4WS ja alkanut renaamaan.

                          Miten tulisi härpäke kytkeä läppäriin esim K-DCAN inpa roikalla?
                          Diagnostiikka kytketään laitteen valko-sini -johtimeen.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Silmaauki
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 1887
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by JaniLap View Post

                            Diagnostiikka kytketään laitteen valko-sini -johtimeen.
                            Eberi menee täällä vikatilaan, joten tämä aihe on ajankohtainen. Onko se liitin tuon lämmittimen rungossa, vai onko siellä jossain erillinen ohjainmoduli?
                            E93 335i Aarre, Montego blue
                            E90 318i talvipulkka

                            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2747
                              • Tampere

                              #15
                              Laitteessa on sisäinen ohjainyksikkö, johon saa diagnostiikalla yhteyden em. johtimen avulla, joka kulkee laitteen ulkopuolelle ja on yleensä tarkoituksella kiinnitetty helpommin saatavilla olevaan paikkaan moottoritilassa. Tarkastele löytyykö konetilasta yksinäistä valko-sinistä johdinta, jonka päässä on muoviliitin pinneineen. Ellei löydy, niin on asennuksessa jätetty todennäköisesti laitteen välittömään läheisyyteen.
                              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎