Moi,
Viime perjantaina kylmäkäynnistyksen jälkeen katosi tehot ja moottorin häiriövalo sytty. Pääsin samalla kauppareisulla lukemaan vikakoodit.
- EGR ja ilmamassamittari herjas.
- autolla ajettu 106tkm. Paljon pitkää matkajoa. Noin 5tkm/kk.
- Täys huoltohistoria ja viimeksi elokuussa huolettu. (84tkm)
Tehot palas vikakoodien kuittauksen jälkeen, mut katosi seuraavana päivänä taas kylmäkäynnistettäessä.
Vikaantunut ERG-ventiili aiheuttaa tai sen seurauksena massamittari myös antaa herjaa. Ventiilin uusimisen sijaan päätin, että ohjelmoidaan se pois käytöstä. Samalla saa vähän lisää löylyä pataak.
Eilen ohjeomoinnin suoritti eräs Pirkanmaalainen paja. Jätän nimen mainitsematta senbtakia, ettei suotta liitetä kyseistä laatupajaa autoni mahdollisiin vikoihin tai sen aiheuttajaksi.
Egr ei enää kiukuttele ja lisävoima ihan tuntuu. 177-->+200hv ja 350--->420-450Nm paikeille.
Syy miksi kirjoitan on nyt hieman kasvaneiden voimien myötä ilmi tullut lisä "ääntely" täysi vedossa.
- Kaipaan tietoa tai valistuneita arvauksia seuraaviin.
1. Jossain nopeudessa ja esim. 100-120km/h kiihtytettäessä kuuluu pientä "kuminaa" perästä päin.
Oisko kardaanin tukilaakerin väljyyttä tai tomaatin kitkalevyjen outoutta uusiin vääntöihin?
2. Tarkkaan en ole katsonut, mutta 3000-4000rpm paikeilla ja nilkka suorana pienimmillä vaihteilla kuuluu hetkellinen "rallatus".
- Ei kai se perkuleen jakoketju rallata. 2009 ysin motissahan pitäisi olla paparannettu jakopää jo.
Uskaaltaako siis autolla painella menemään vai kiipeänkö perse edellä puuhun? Eli vakio ohjelma ja Egr uusiminen.
Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Puhelin kirjoitus
Viime perjantaina kylmäkäynnistyksen jälkeen katosi tehot ja moottorin häiriövalo sytty. Pääsin samalla kauppareisulla lukemaan vikakoodit.
- EGR ja ilmamassamittari herjas.
- autolla ajettu 106tkm. Paljon pitkää matkajoa. Noin 5tkm/kk.
- Täys huoltohistoria ja viimeksi elokuussa huolettu. (84tkm)
Tehot palas vikakoodien kuittauksen jälkeen, mut katosi seuraavana päivänä taas kylmäkäynnistettäessä.
Vikaantunut ERG-ventiili aiheuttaa tai sen seurauksena massamittari myös antaa herjaa. Ventiilin uusimisen sijaan päätin, että ohjelmoidaan se pois käytöstä. Samalla saa vähän lisää löylyä pataak.
Eilen ohjeomoinnin suoritti eräs Pirkanmaalainen paja. Jätän nimen mainitsematta senbtakia, ettei suotta liitetä kyseistä laatupajaa autoni mahdollisiin vikoihin tai sen aiheuttajaksi.
Egr ei enää kiukuttele ja lisävoima ihan tuntuu. 177-->+200hv ja 350--->420-450Nm paikeille.
Syy miksi kirjoitan on nyt hieman kasvaneiden voimien myötä ilmi tullut lisä "ääntely" täysi vedossa.
- Kaipaan tietoa tai valistuneita arvauksia seuraaviin.
1. Jossain nopeudessa ja esim. 100-120km/h kiihtytettäessä kuuluu pientä "kuminaa" perästä päin.
Oisko kardaanin tukilaakerin väljyyttä tai tomaatin kitkalevyjen outoutta uusiin vääntöihin?
2. Tarkkaan en ole katsonut, mutta 3000-4000rpm paikeilla ja nilkka suorana pienimmillä vaihteilla kuuluu hetkellinen "rallatus".
- Ei kai se perkuleen jakoketju rallata. 2009 ysin motissahan pitäisi olla paparannettu jakopää jo.
Uskaaltaako siis autolla painella menemään vai kiipeänkö perse edellä puuhun? Eli vakio ohjelma ja Egr uusiminen.
Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Puhelin kirjoitus
Comment