Announcement

Collapse
No announcement yet.

Termostaatti, saksalaista laatua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    Termostaatti, saksalaista laatua

    Eipä ole vastaavaa ilmiötä tullut ennen vastaan, pakko olla jonkin sortin valmistusvika. Perkele jos uusi on vielä samaa 'laatua'.

    Mukava remontti tehdä parkkiksella, pakkasen ollessa reilut 15 astetta. Nyt ainakin auto lämpenee, vielä kun itse sulais.
    Last edited by Lakeson; 11-02-2006, 16:14.
    Ei mopolla mahottomia..
  • Heikki.Niemi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1180
    • Kalajoki-Bemareiden mekka

    #2
    No onpa melko paperia jos nuin on päässyt ratkeemaan...
    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
    Ex-320i E30 m20b20 -86
    Ex-318i E30 m20b20 -87
    Ex-320i E30 m20b20-83

    Comment

    • Virtsu
      Newbiemmer
      • Aug 2005
      • 5

      #3
      Perhana, mulla heitti viime viikonloppuna lämmöt punaselle. Odotuksen jälkeen pääsin nilkuttamaan kotiin omin voimin ja pienen hinauksen kanssa. Termostaattikotelossa odotti ihan samanlainen ylläri, kuitenkin aina lämmöt noussu ihan normaaliksi. Mulla vaan taitaa olla vesipumppu kanssa paskana. Outo yhteensattuma, jos noi on hajonnu samaan aikaan (Termari ja pumppu). Ei meinaan luulis koneen lämpiävän kun on termari koko ajan auki. Nyt lämpee liikaakin.

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #4
        Ja auto on e36 ?
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • Beneth
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 47

          #5
          Edesmenneessä E34 tais olla samaa vikaa joskus, että hillittömät lämmöt päälle välillä ja loppujenlopuksi toi termostaatti oli vaan paskana.
          E32 750iL -90
          E34 M5 -92
          F31 320xd
          L405 Vogue

          Comment

          • Juice
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 820

            #6
            Sama vika oli 328 coupe 95ssa, 141tkm. Kyljestä termari katki (originelli) ja kylmänähän se kävi...

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Mulla meni kanssa joskus ihan samalla tavalla m20b25 koneesta...
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • nnurmi
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 183
                • Janakkala

                #8
                Viime viikolla vaihdoin omaan 318i:hin (M40) termarin ja molemmat puolet oli poikki . Kyseessä BMW orginal osa.
                Ez nem kutya, ez puli!
                # Alfa Gtv -00 #
                # X3 3.0sd -07 #
                # 1502 -77 #

                Comment

                • jpeltoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 600
                  • pirkanmaa

                  #9
                  Motonetin ranskalaiset on huonoja, mulla on tiedossa kaksi kiinni jämähtänyttä ja alle vuoden vanhoja. Jos pitäis valita niin mieluummin ottasin tommosen auki rikkuvan...kun kiinni ruostuneen....keittäminen...
                  __________________________________________________ ________________________
                  Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                  Comment

                  • Virtsu
                    Newbiemmer
                    • Aug 2005
                    • 5

                    #10
                    olihan se vesipumppukin paskana. Oli murtunut siipi kokonaan irti. sain sen vaihdettua, mutta ylävesiletkun liitoksen muovi syyläristä oli sen verran hapertunut, että meni poikki letkua irroittaessa. Voi v.... tätä touhua.

                    Comment

                    • HaTa
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 109
                      • Noormarkku

                      #11
                      Samanlainen tapaus E36 328 -95.
                      Vesipumppu hajosi => pumpun kojaus, jonka jälkeen ei lämmöt tahtoneet nousta.
                      Termostaatti auki ja löytyi samalla tavalla repeytynyt termari.
                      Eli näillä on ilmeisesti yhteys toisiinsa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎