Announcement

Collapse
No announcement yet.

325:sen kaasu pätkii.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bämve36
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 3
    • Helsinki

    325:sen kaasu pätkii.

    Viikon (n. 100km) sisään 4 kertaa kaasua painettaessa ei ole ketään ollut kotona. Kesken ajon, nopeutena 40-50 km/h, moottori suunnilleen käyntilämpöisenä. Tämä on kestänyt 3-8 sekuntia, jonka jälkeen matka on jatkunut ongelmitta.

    Missä vika voi olla?
    Jos vie korjaamolle, niin onko mahdollisuutta että näkyisi testerillä vian syy?

    Auto e36, 325, -91, 265 000km

    Kiitokset avuliaille tietäjille.
  • Tozi
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2056
    • Epsoo

    #2
    Originally posted by Bämve36
    Viikon (n. 100km) sisään 4 kertaa kaasua painettaessa ei ole ketään ollut kotona. Kesken ajon, nopeutena 40-50 km/h, moottori suunnilleen käyntilämpöisenä. Tämä on kestänyt 3-8 sekuntia, jonka jälkeen matka on jatkunut ongelmitta.

    Missä vika voi olla?
    Jos vie korjaamolle, niin onko mahdollisuutta että näkyisi testerillä vian syy?

    Auto e36, 325, -91, 265 000km

    Kiitokset avuliaille tietäjille.
    Itsellä ollut samanlaisia oireita. Se kuuluisa lambda oli syypää...tai ainakin näin merkkihuolto sanoi.
    Ne vaihto lambdan mutta silti tuntuu niin kuin olis edelleen hieman vikaa,
    joten auto menee sähköhuoltoon ens vkolla, saa nähdä löytääkö ne mitään.

    Jos ehdit löytää vian sitä ennen niin kerro mullekin sitten

    BMW varaosat, tuning & styling!

    E92 335i -06
    ex E46 330Ci -02
    ex E46 328i Coupe -99
    ex E36 325i Coupe -92

    Comment

    • kyy
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 73

      #3
      Vaihdoin kanssa samojen ongelmien takia lambdan, ei korjaantunut täysin. Auto ei edelleenkään vastannu kunnolla kaasuun ja sitten se humbaili sillointällöin, vika oli siinä haitariputkessa ilmamassamittarilta kaasuläpälle. Se oli haurastunu osittain puhki kolmesta kohtaa, ei välttämättä huomaa, ellei ota irti autosta. Nyt pelaa taas niinku pitääkin...
      BMW 325i E36 -94

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        tossa rupes tekee tiistaina vastaavaa.. Välillä kovassa työssyssä ja aina kun kääntää tiukasti oikealle.
        Saattaa pysähtyä kokonaan ja odotuttaa 15min että lähtee taas.
        Mutta taas kun kääntää tiukasti vasemmalle lähtee taas

        Aika varma olen että vettä on takissa.
        Mutta nyt on ajettu 600km masinolin kanssa ja kaks kertaa ajettu tankki tyhjäks..
        Tekee tota edelleen

        Joku runkkari kussu tankkii kumminkin
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • jake80
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 69

          #5
          Lambdan vaihdosta

          Eli mun autosta todennäköisesti lambda-anturi paskana, koska katsastus jäi päästöistä kiinni. Päästöarvot on ollu samaa luokkaa kuin muillakin tällä foorumilla kirjoittaneilla kenellä on ollu lambda paskana. Uusi anturi on jo hommattu.

          Kysymys:

          Onko niin että moottorin ohjaus menee vikatilaan kun lambda ei toimi. Tartteeko systeemi nollauttaa jotenkin?? Riittääkö se akun irrotus?? Vai palautuuko moottorin ohjaus normaalitilaan itsestään heti kun ehjä anturi on asennettu????

          thanks

          Comment

          • Tozi
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2056
            • Epsoo

            #6
            Tutkikaa se ilmamassamittarin jälkeinen kumihaitariputki kunnolla myös lambdan vaihdon yhteydessä!
            Ei pelkästään katsomalla vaan irti kokonaan ja käteen asti...

            Jake80, kyllä, menee vikatilaan, jolloin kulutus pitäisi olla korkeampaa.
            Akun kengän irroitus ajaksi x pitäisi riittää nollaamaan vika muisti kun lambda on vaihdettu.

            BMW varaosat, tuning & styling!

            E92 335i -06
            ex E46 330Ci -02
            ex E46 328i Coupe -99
            ex E36 325i Coupe -92

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #7
              Sytystyspuolat, sen enempää perustelematta...

              Petteri
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Voisko AFM aiheuttaa samaa? Siis jos vastusarvo ei kasva yhtäjksoisesti vaan välillä on kuolleita alueita. Kuinka paljon tämä vaikuttaa seoksiin ja sitäkautta lyhentää lamdan elinikää?
                Periaatteella: Tuli vaan mieleen...
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • Tozi
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2056
                  • Epsoo

                  #9
                  Originally posted by Tzeimi
                  Voisko AFM aiheuttaa samaa? Siis jos vastusarvo ei kasva yhtäjksoisesti vaan välillä on kuolleita alueita. Kuinka paljon tämä vaikuttaa seoksiin ja sitäkautta lyhentää lamdan elinikää?
                  Periaatteella: Tuli vaan mieleen...
                  Voi aiheuttaa samaa. Vaikuttaa seoksiin, ja jos käy vähän väliä liian rikkaalla,
                  niin ajan myötä lambda tukkeutuu nopeammin ja menee vaihtoon.

                  BMW varaosat, tuning & styling!

                  E92 335i -06
                  ex E46 330Ci -02
                  ex E46 328i Coupe -99
                  ex E36 325i Coupe -92

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎