Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR:n tulppaaminen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darkdog
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 41
    • Nokia

    EGR:n tulppaaminen ?

    EGR:n tulppaaminen, mites tää homma niinkun menee ja mitä hyötyä tästä saadaan ?
    E46 328i Sedan -99
    ex. E36 320iA Coupe -93
    ex. E46 320d Sedan -00
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #2
    Jaa-a, jos ei oo haittaa niin anna olla rauhassa. eipä juurikaan mitään muuta kun imusarja pysyy puhtaampana. Boksi ohjaa EGR venttiiliä ja osaa ottaa sen huomioon seossuhteessa...

    jos tulppaat sen pelkästään niin sitten pitäs ottaa piuhat jne. irti siitä venasta tms. että boksi siirtyy käyttämään jotain esiasetusarvoa/ei yritä käyttää egr venaa eli osaa ottaa huomioon egr venttiilin puuttumisen....

    Yleensä poistetaan kun tulee käyntiongelmia tms. tuon venttiilin/ohjauspiirin toiminnan takia. päästöihin normaali katsastustesteihin ei pitäs olla vaikutusta. eri asia sitten pussiin ajossa .

    EGR venttiili sopivassa kuormitustilassa kierrättää osan pakokaasuista uudestaan ja seostaa sitä imuilmaan tietyn osan. Tällä vähennetään NOx päästöjä..
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • JayJay-
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 625
      • jkl

      #3
      Omastani on EGR tulpattu. Jos ei oo auto aamulla ollu töpselin päässä niin ei nouse lämmöt juuri ollenkaan, vaikka antaan 15-25 minnaa olla joutokäynnillä.
      Autoton..
      ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

      Comment

      • Damien83
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 527
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by JayJay-
        Omastani on EGR tulpattu. Jos ei oo auto aamulla ollu töpselin päässä niin ei nouse lämmöt juuri ollenkaan, vaikka antaan 15-25 minnaa olla joutokäynnillä.
        Oman käsitykseni mukaan tämä EGR-järjestelmä myös korvaa/hoitaa imu-ilman esilämmitystä, koska luonnollisestihan pakokaasut ovat lämpimiä.

        Comment

        • joskami
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 31
          • jkl

          #5
          Egrn toimiessa (läppä auki) tyhjäkäynnillä kiertää pakokaasu jäähdytysnesteen kautta, jolloin kone lämpiää hieman nopeammin. Itellä kanssa tukittu egr ei meinaa nostaa lämpöjä nyt. Siis näin E46 -00

          Comment

          • LASSI-S
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 4918
            • hattula/hämeenlinna.

            #6
            mulla on egr:ätön imusarja ja pakosarjastakin on hitsattu umpeen se reikä ja putki poistettu. et silleee. btw: myynnissä on tuo pakosarja jossa on tuo pakokaasun uudelleenkierrätys poistettu.

            turhaa sitä likasta pakokaasua sinne koneeseen uudelleen ajaa, hapen määrä on paljon pienempi ja lämpö suurempi. huomas pienen piristymisen kun poisti sen (voi olla placebo vaikutuskin mut silti) imusarjan otan tuosta veks kokonaan ja puhdistan tai teetän jossain paremmin virtaavan imusarjan jossa ilmankerääjäkotelo kapenee loppua kohden jolloin seos on tasaisempi
            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

            Comment

            • Extra
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 272
              • Kurjuuden alkulähde

              #7
              Originally posted by LASSI-S
              turhaa sitä likasta pakokaasua sinne koneeseen uudelleen ajaa, hapen määrä on paljon pienempi ja lämpö suurempi. huomas pienen piristymisen kun poisti sen (voi olla placebo vaikutuskin mut silti)
              Tuskin tuota kierrätys sydeemiä sinne turhaankaan on suunniteltu, kaikella on yleensä paikkansa ja hommansa systeemissä... Että silleen!

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                #8
                Mikäs se oli tilanne tuon egr tulppauksen suhteen esim e60 530d:ssä eli kun läpät on poistettu niin onko egr:än tulppaukselle tarvetta?
                Ja kun nuo bmw huoltamotkin nykyään noita läpändereitä poistaa niin tulppaavatko/ohjelmoivatko egr:än samalla pois käytöstä?

                Comment

                • Pete83
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 120
                  • Raahe

                  #9
                  Originally posted by Masatus View Post
                  Ja kun nuo bmw huoltamotkin nykyään noita läpändereitä poistaa niin tulppaavatko/ohjelmoivatko egr:än samalla pois käytöstä?

                  Varmaan ottavat ohjelmallisesti pois jos ottavat. Itse kokeilin läpät poistettuani tulpata laipalla pakosarjalta EGR:lle tulevan putken niin kelt. moottorin valo pamahti mittariin. Käsittääkseni vanhemmissa tuo onnistuu ilman herjoja, mutta uudemmissa onnistuu vain ohjelmallisesti. Vuosimallista en tiedä missä vaihtuu näin. Itsellä on 11/03 rek. e46 320d. Omassa imusarjassa oli noin 10mm kerros karstaa seinämillä ja ajattelin että jos sen verran kertyy noin 5 vuodessa niin antaa kertyä. Nykyään on sitten läpät irrotettuna ja EGR käytössä.
                  Last edited by Pete83; 08-04-2009, 07:03.
                  Toyota Avensis (=huoleton)
                  ex: E46 320D Touring

                  Comment

                  • carlssonc35
                    Newbiemmer
                    • Jun 2006
                    • 15
                    • Siilinjärvi

                    #10
                    Ohjeita

                    Olisko jollakin antaa kunnon ohjeita, 00- 320d EGR poistamisesta,(pakokaasu,neste ja ilmakierron modifioinnista. Saako asennettua niin, jotta nestelämmityskierron voisi säilyttää. (Pakosarjasta tulova lenkki takas pakosarjaan)?? Kuvistakaan ei olisi haittaa.....

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by carlssonc35 View Post
                      Olisko jollakin antaa kunnon ohjeita, 00- 320d EGR poistamisesta,(pakokaasu,neste ja ilmakierron modifioinnista. Saako asennettua niin, jotta nestelämmityskierron voisi säilyttää. (Pakosarjasta tulova lenkki takas pakosarjaan)?? Kuvistakaan ei olisi haittaa.....
                      Unohda, teknisesti mahdoton pitää tuo lämmitys käytössä egr tukittuna (millä kierrätät pakokaasua jos imupuoli ei sitä ime?) Tai ei mahdoton, mutta ei mitään järkeä.

                      1.Irroita ahtoputki egr-venttiilistä ja tsekkaa että venttiili toimii (on kunnolla kiinni-asennossa). Jos ok, laita takas kiinni.

                      2.Irroita venttiiliä ohjaava alipaineletku ja tulppaa se. Homma pelaa tällä, ja sitten kun kunnon talvipakkasilla tarvitset taas lämmityksen tehostusta niin poistat tulpan ja isket letkun vain takas kiinni.

                      Tämä kaikki onnistuu/näkyy kun otat koneen päältä sen muovikopan irti. Ja egr-venttiilihän on se imusarjan päässä oleva mötikkä. Räjäytyskuvia löytyy osoitteesta www.realoem.com
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Nestettä lämmittävä vaikutus on kyllä niin olematon, että turha vaivata itseään moisella, pois vaan.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Nestettä lämmittävä vaikutus on kyllä niin olematon, että turha vaivata itseään moisella, pois vaan.
                          Hä, siis jäähdytinnesteelläkö lämmitettäisiin pakokaasua? Eiköhän se pakokaasu ole kaikissa olosuhteissa lämpöisempää kuin jäähdytinneste eli puhutaan sadoista asteista. Pakokaasun lämpötilaa lasketaan siinä lauhduttimessa.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Ei vaan nestettä pakokaasulla... kai?
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Se jäähdyttää pakokaasuja, mutta määrät on niin pieniä ettei se jäähdytyksessä käytettävä vesi siitä lämpene kuin todella marginaalisesti. "pisara meressä" jne.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎