Jaa-a, jos ei oo haittaa niin anna olla rauhassa. eipä juurikaan mitään muuta kun imusarja pysyy puhtaampana. Boksi ohjaa EGR venttiiliä ja osaa ottaa sen huomioon seossuhteessa...
jos tulppaat sen pelkästään niin sitten pitäs ottaa piuhat jne. irti siitä venasta tms. että boksi siirtyy käyttämään jotain esiasetusarvoa/ei yritä käyttää egr venaa eli osaa ottaa huomioon egr venttiilin puuttumisen....
Yleensä poistetaan kun tulee käyntiongelmia tms. tuon venttiilin/ohjauspiirin toiminnan takia. päästöihin normaali katsastustesteihin ei pitäs olla vaikutusta. eri asia sitten pussiin ajossa .
EGR venttiili sopivassa kuormitustilassa kierrättää osan pakokaasuista uudestaan ja seostaa sitä imuilmaan tietyn osan. Tällä vähennetään NOx päästöjä..
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Omastani on EGR tulpattu. Jos ei oo auto aamulla ollu töpselin päässä niin ei nouse lämmöt juuri ollenkaan, vaikka antaan 15-25 minnaa olla joutokäynnillä.
Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Omastani on EGR tulpattu. Jos ei oo auto aamulla ollu töpselin päässä niin ei nouse lämmöt juuri ollenkaan, vaikka antaan 15-25 minnaa olla joutokäynnillä.
Oman käsitykseni mukaan tämä EGR-järjestelmä myös korvaa/hoitaa imu-ilman esilämmitystä, koska luonnollisestihan pakokaasut ovat lämpimiä.
Egrn toimiessa (läppä auki) tyhjäkäynnillä kiertää pakokaasu jäähdytysnesteen kautta, jolloin kone lämpiää hieman nopeammin. Itellä kanssa tukittu egr ei meinaa nostaa lämpöjä nyt. Siis näin E46 -00
mulla on egr:ätön imusarja ja pakosarjastakin on hitsattu umpeen se reikä ja putki poistettu. et silleee. btw: myynnissä on tuo pakosarja jossa on tuo pakokaasun uudelleenkierrätys poistettu.
turhaa sitä likasta pakokaasua sinne koneeseen uudelleen ajaa, hapen määrä on paljon pienempi ja lämpö suurempi. huomas pienen piristymisen kun poisti sen (voi olla placebo vaikutuskin mut silti) imusarjan otan tuosta veks kokonaan ja puhdistan tai teetän jossain paremmin virtaavan imusarjan jossa ilmankerääjäkotelo kapenee loppua kohden jolloin seos on tasaisempi
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
turhaa sitä likasta pakokaasua sinne koneeseen uudelleen ajaa, hapen määrä on paljon pienempi ja lämpö suurempi. huomas pienen piristymisen kun poisti sen (voi olla placebo vaikutuskin mut silti)
Tuskin tuota kierrätys sydeemiä sinne turhaankaan on suunniteltu, kaikella on yleensä paikkansa ja hommansa systeemissä... Että silleen!
Mikäs se oli tilanne tuon egr tulppauksen suhteen esim e60 530d:ssä eli kun läpät on poistettu niin onko egr:än tulppaukselle tarvetta?
Ja kun nuo bmw huoltamotkin nykyään noita läpändereitä poistaa niin tulppaavatko/ohjelmoivatko egr:än samalla pois käytöstä?
Ja kun nuo bmw huoltamotkin nykyään noita läpändereitä poistaa niin tulppaavatko/ohjelmoivatko egr:än samalla pois käytöstä?
Varmaan ottavat ohjelmallisesti pois jos ottavat. Itse kokeilin läpät poistettuani tulpata laipalla pakosarjalta EGR:lle tulevan putken niin kelt. moottorin valo pamahti mittariin. Käsittääkseni vanhemmissa tuo onnistuu ilman herjoja, mutta uudemmissa onnistuu vain ohjelmallisesti. Vuosimallista en tiedä missä vaihtuu näin. Itsellä on 11/03 rek. e46 320d. Omassa imusarjassa oli noin 10mm kerros karstaa seinämillä ja ajattelin että jos sen verran kertyy noin 5 vuodessa niin antaa kertyä. Nykyään on sitten läpät irrotettuna ja EGR käytössä.
Olisko jollakin antaa kunnon ohjeita, 00- 320d EGR poistamisesta,(pakokaasu,neste ja ilmakierron modifioinnista. Saako asennettua niin, jotta nestelämmityskierron voisi säilyttää. (Pakosarjasta tulova lenkki takas pakosarjaan)?? Kuvistakaan ei olisi haittaa.....
Olisko jollakin antaa kunnon ohjeita, 00- 320d EGR poistamisesta,(pakokaasu,neste ja ilmakierron modifioinnista. Saako asennettua niin, jotta nestelämmityskierron voisi säilyttää. (Pakosarjasta tulova lenkki takas pakosarjaan)?? Kuvistakaan ei olisi haittaa.....
Unohda, teknisesti mahdoton pitää tuo lämmitys käytössä egr tukittuna (millä kierrätät pakokaasua jos imupuoli ei sitä ime?) Tai ei mahdoton, mutta ei mitään järkeä.
1.Irroita ahtoputki egr-venttiilistä ja tsekkaa että venttiili toimii (on kunnolla kiinni-asennossa). Jos ok, laita takas kiinni.
2.Irroita venttiiliä ohjaava alipaineletku ja tulppaa se. Homma pelaa tällä, ja sitten kun kunnon talvipakkasilla tarvitset taas lämmityksen tehostusta niin poistat tulpan ja isket letkun vain takas kiinni.
Tämä kaikki onnistuu/näkyy kun otat koneen päältä sen muovikopan irti. Ja egr-venttiilihän on se imusarjan päässä oleva mötikkä. Räjäytyskuvia löytyy osoitteesta www.realoem.com
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Nestettä lämmittävä vaikutus on kyllä niin olematon, että turha vaivata itseään moisella, pois vaan.
Hä, siis jäähdytinnesteelläkö lämmitettäisiin pakokaasua? Eiköhän se pakokaasu ole kaikissa olosuhteissa lämpöisempää kuin jäähdytinneste eli puhutaan sadoista asteista. Pakokaasun lämpötilaa lasketaan siinä lauhduttimessa.
Se jäähdyttää pakokaasuja, mutta määrät on niin pieniä ettei se jäähdytyksessä käytettävä vesi siitä lämpene kuin todella marginaalisesti. "pisara meressä" jne.
Comment