Mistäköhän johtuu kun auto on käynnis ja ottaa öljykorkin irti niin moottori meinaa sammua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
520i
Collapse
X
-
ei johdu siitä että arvot menee sekaisin vaan se on joku turvasysteemi mielestäni, näin olen joskus kuullut. mutta miettikääs nytten ihan tosissaan, eihän nyt helvetti soikoon öljykorkin poistaminen vaikuta imuilman määrään helvetti millään tavalla, silloinhan myös voiteluöljyt yläkerrasta menisi sylintereihin, paskempi homma eikö???
miettikääs nyt oikeasti järjen kanssa tuota. niinjoo, taisi olla sillain että öljynpaine laskee kun tuon korkin poistaa käynnessä ollessa ja kone sammuu silloin kun moottorinohjaus huomaa että öljynpaineet on 0 joten pitää sammua ettei kone hajoa. näin se muistaakseni oli, mut ei todellakaan niin että sylinterit haukkaa liikaa ilmaa kun korkin poistaa.
soittakaa joku bmw:n huoltoon ja kysykää, kattokaa mitä sanovat, tuskin tietävät tuosta yhtään mitään tai ainakin epäilen vahvastiE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Originally posted by LASSI-Sei johdu siitä että arvot menee sekaisin vaan se on joku turvasysteemi mielestäni, näin olen joskus kuullut. mutta miettikääs nytten ihan tosissaan, eihän nyt helvetti soikoon öljykorkin poistaminen vaikuta imuilman määrään helvetti millään tavalla, silloinhan myös voiteluöljyt yläkerrasta menisi sylintereihin, paskempi homma eikö???
miettikääs nyt oikeasti järjen kanssa tuota. niinjoo, taisi olla sillain että öljynpaine laskee kun tuon korkin poistaa käynnessä ollessa ja kone sammuu silloin kun moottorinohjaus huomaa että öljynpaineet on 0 joten pitää sammua ettei kone hajoa. näin se muistaakseni oli, mut ei todellakaan niin että sylinterit haukkaa liikaa ilmaa kun korkin poistaa.
soittakaa joku bmw:n huoltoon ja kysykää, kattokaa mitä sanovat, tuskin tietävät tuosta yhtään mitään tai ainakin epäilen vahvasti
MITEN V....ssa ÖLJYNPAINE voi laskea avaamalla ÖLJYKORKIN?
No asiaan: Velipojalla tuli käyntihäriö kansirempan yhteydessä (520i -89)
Auto kävi röpöttämällä, söi öljyä ja tukki 1. pytyn tulpan vähänväliä...
Imuvuoto, mutta missä?
Lohkon ja kannen välinen "huohotinputki" tai tarkemmin sen o-rengastiiviste oli jäänyt huonosti paikoilleen aiheuttaen IMUVUODON. Kone veti huohotinletkun kautta öljyä ja ilmaa sisään.
Tämä on fakta.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by LASSI-Sei johdu siitä että arvot menee sekaisin vaan se on joku turvasysteemi mielestäni, näin olen joskus kuullut. mutta miettikääs nytten ihan tosissaan, eihän nyt helvetti soikoon öljykorkin poistaminen vaikuta imuilman määrään helvetti millään tavalla, silloinhan myös voiteluöljyt yläkerrasta menisi sylintereihin, paskempi homma eikö???
miettikääs nyt oikeasti järjen kanssa tuota. niinjoo, taisi olla sillain että öljynpaine laskee kun tuon korkin poistaa käynnessä ollessa ja kone sammuu silloin kun moottorinohjaus huomaa että öljynpaineet on 0 joten pitää sammua ettei kone hajoa. näin se muistaakseni oli, mut ei todellakaan niin että sylinterit haukkaa liikaa ilmaa kun korkin poistaa.
soittakaa joku bmw:n huoltoon ja kysykää, kattokaa mitä sanovat, tuskin tietävät tuosta yhtään mitään tai ainakin epäilen vahvasti
Kyllä se imuvuoto on, varmaan olet joskus nähnyt että venttiilikopasta lähtee m20 koneessa isohko alipaineletku sinne imusarjan alle josta jatkaa matkaansa sinne imupuolelle.
Öljynpaineen kanssa tuolla ei ole sitten mitään tekemistä.
Jos epäilee imuvuotoa koneessa, niin öljykorkin avaamalla voi alustavasti tutkia asiaa -> jos käynti ei muutu niin kone on säädetty siten että se ei huomaa imuvuotoja, eli ei toimi oikein. Oikein säädetty L-jet kone on _todella_ herkkä imuvuodoille.
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdicOliko tuo faktaa
MITEN V....ssa ÖLJYNPAINE voi laskea avaamalla ÖLJYKORKIN?
No asiaan: Velipojalla tuli käyntihäriö kansirempan yhteydessä (520i -89)
Auto kävi röpöttämällä, söi öljyä ja tukki 1. pytyn tulpan vähänväliä...
Imuvuoto, mutta missä?
Lohkon ja kannen välinen "huohotinputki" tai tarkemmin sen o-rengastiiviste oli jäänyt huonosti paikoilleen aiheuttaen IMUVUODON. Kone veti huohotinletkun kautta öljyä ja ilmaa sisään.
Tämä on fakta.
Comment
-
-
No eipä mullakaan kyllä sammu, kun öljykorkin avaa. Käynti muuttuu melko tasaisesta epätasaiseksi. Tosin imuvuoto on paljon mahdollista mun tapauksessa, ja uudet imusarjan tiivisteet onkin odottamassa asennusta varmuuven vuoksi...E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
Originally posted by mupe000mul 320 -89 eikä oo moksiskaan ku avaa öjykorkin. Tänään laitoin kunnolla ton harvinaisen v-maisen huohotinputken ja panin tiivistetöhnääkin väliin mutta ei kun silti ei oo moksiskaan kun avaa korkin. prkl.projekten:
3xxTTiX e30 2d 6gang
316 e30 2d ”kaljan auto”
Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
Corsa A 1.2ässä
trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
TRX300 "Big Red"
nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12
"Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"
Comment
-
-
Originally posted by PatrolliSulla taitaa olla jo motronic joka ei ilmeisesti ole enää niin herkkä imuvuodoille (ja on ilman alipaineletkuhässäköitä toisin kuin l-jet)...
Comment
-
Comment