Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JMN
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 4
    • Ylistaro

    520i

    Mistäköhän johtuu kun auto on käynnis ja ottaa öljykorkin irti niin moottori meinaa sammua?
  • z3
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 273
    • Tre

    #2
    Koska kone hörppää ilmaa sieltä korkin kautta, niin menee arvot sekasi.
    - Parin Bemarin kokemuksella -

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

      #3
      Juu, ku korkin ottaa pois seuraa siitä imuvuoto.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • BcB
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 222
        • Tampere

        #4
        eli jos korkin irrottaa ja mitään ei tapahdu käynnille, niin kone kärsii jo valmiiksi imuvuodosta?
        Näillä mennään...

        530d e60 sedan

        Ex:
        320 e30 Imola Red Coupe
        525i e34 Luxorbeige Sedan
        535i e34 Shadowline Sedan
        328i e36 Touring M-Sport
        535 e39 sedan V8- manual

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          ei johdu siitä että arvot menee sekaisin vaan se on joku turvasysteemi mielestäni, näin olen joskus kuullut. mutta miettikääs nytten ihan tosissaan, eihän nyt helvetti soikoon öljykorkin poistaminen vaikuta imuilman määrään helvetti millään tavalla, silloinhan myös voiteluöljyt yläkerrasta menisi sylintereihin, paskempi homma eikö???

          miettikääs nyt oikeasti järjen kanssa tuota. niinjoo, taisi olla sillain että öljynpaine laskee kun tuon korkin poistaa käynnessä ollessa ja kone sammuu silloin kun moottorinohjaus huomaa että öljynpaineet on 0 joten pitää sammua ettei kone hajoa. näin se muistaakseni oli, mut ei todellakaan niin että sylinterit haukkaa liikaa ilmaa kun korkin poistaa.

          soittakaa joku bmw:n huoltoon ja kysykää, kattokaa mitä sanovat, tuskin tietävät tuosta yhtään mitään tai ainakin epäilen vahvasti
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

            #6
            Mitään en asiasta tiedä, mutta eikö huohottimen kautta pääse ilmaa koneeseen kun öljykorkin avaa?
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              #7
              Originally posted by LASSI-S
              ei johdu siitä että arvot menee sekaisin vaan se on joku turvasysteemi mielestäni, näin olen joskus kuullut. mutta miettikääs nytten ihan tosissaan, eihän nyt helvetti soikoon öljykorkin poistaminen vaikuta imuilman määrään helvetti millään tavalla, silloinhan myös voiteluöljyt yläkerrasta menisi sylintereihin, paskempi homma eikö???

              miettikääs nyt oikeasti järjen kanssa tuota. niinjoo, taisi olla sillain että öljynpaine laskee kun tuon korkin poistaa käynnessä ollessa ja kone sammuu silloin kun moottorinohjaus huomaa että öljynpaineet on 0 joten pitää sammua ettei kone hajoa. näin se muistaakseni oli, mut ei todellakaan niin että sylinterit haukkaa liikaa ilmaa kun korkin poistaa.

              soittakaa joku bmw:n huoltoon ja kysykää, kattokaa mitä sanovat, tuskin tietävät tuosta yhtään mitään tai ainakin epäilen vahvasti
              Oliko tuo faktaa

              MITEN V....ssa ÖLJYNPAINE voi laskea avaamalla ÖLJYKORKIN?

              No asiaan: Velipojalla tuli käyntihäriö kansirempan yhteydessä (520i -89)
              Auto kävi röpöttämällä, söi öljyä ja tukki 1. pytyn tulpan vähänväliä...
              Imuvuoto, mutta missä?
              Lohkon ja kannen välinen "huohotinputki" tai tarkemmin sen o-rengastiiviste oli jäänyt huonosti paikoilleen aiheuttaen IMUVUODON. Kone veti huohotinletkun kautta öljyä ja ilmaa sisään.

              Tämä on fakta.
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by LASSI-S
                ei johdu siitä että arvot menee sekaisin vaan se on joku turvasysteemi mielestäni, näin olen joskus kuullut. mutta miettikääs nytten ihan tosissaan, eihän nyt helvetti soikoon öljykorkin poistaminen vaikuta imuilman määrään helvetti millään tavalla, silloinhan myös voiteluöljyt yläkerrasta menisi sylintereihin, paskempi homma eikö???

                miettikääs nyt oikeasti järjen kanssa tuota. niinjoo, taisi olla sillain että öljynpaine laskee kun tuon korkin poistaa käynnessä ollessa ja kone sammuu silloin kun moottorinohjaus huomaa että öljynpaineet on 0 joten pitää sammua ettei kone hajoa. näin se muistaakseni oli, mut ei todellakaan niin että sylinterit haukkaa liikaa ilmaa kun korkin poistaa.

                soittakaa joku bmw:n huoltoon ja kysykää, kattokaa mitä sanovat, tuskin tietävät tuosta yhtään mitään tai ainakin epäilen vahvasti
                Taitaa Lassi olla paras että teetät jatkossakin noi moottorihomma jossain pajalla

                Kyllä se imuvuoto on, varmaan olet joskus nähnyt että venttiilikopasta lähtee m20 koneessa isohko alipaineletku sinne imusarjan alle josta jatkaa matkaansa sinne imupuolelle.

                Öljynpaineen kanssa tuolla ei ole sitten mitään tekemistä.

                Jos epäilee imuvuotoa koneessa, niin öljykorkin avaamalla voi alustavasti tutkia asiaa -> jos käynti ei muutu niin kone on säädetty siten että se ei huomaa imuvuotoja, eli ei toimi oikein. Oikein säädetty L-jet kone on _todella_ herkkä imuvuodoille.

                Comment

                • JMN
                  Newbiemmer
                  • Feb 2005
                  • 4
                  • Ylistaro

                  #9
                  just... siis jos oikeen ymmärsin nii se on ihan hyvä että se kone siitä sammuu ku korkin poistaa?!?!

                  Comment

                  • VNT
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1410
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by JMN
                    just... siis jos oikeen ymmärsin nii se on ihan hyvä että se kone siitä sammuu ku korkin poistaa?!?!
                    Kyllä näin on.
                    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                    Comment

                    • mupe000
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 237

                      #11
                      Originally posted by vexu524tdic
                      Oliko tuo faktaa

                      MITEN V....ssa ÖLJYNPAINE voi laskea avaamalla ÖLJYKORKIN?

                      No asiaan: Velipojalla tuli käyntihäriö kansirempan yhteydessä (520i -89)
                      Auto kävi röpöttämällä, söi öljyä ja tukki 1. pytyn tulpan vähänväliä...
                      Imuvuoto, mutta missä?
                      Lohkon ja kannen välinen "huohotinputki" tai tarkemmin sen o-rengastiiviste oli jäänyt huonosti paikoilleen aiheuttaen IMUVUODON. Kone veti huohotinletkun kautta öljyä ja ilmaa sisään.

                      Tämä on fakta.
                      mul 320 -89 eikä oo moksiskaan ku avaa öjykorkin. Tänään laitoin kunnolla ton harvinaisen v-maisen huohotinputken ja panin tiivistetöhnääkin väliin mutta ei kun silti ei oo moksiskaan kun avaa korkin. prkl.

                      Comment

                      • osilpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 486
                        • Espoo

                        #12
                        No eipä mullakaan kyllä sammu, kun öljykorkin avaa. Käynti muuttuu melko tasaisesta epätasaiseksi. Tosin imuvuoto on paljon mahdollista mun tapauksessa, ja uudet imusarjan tiivisteet onkin odottamassa asennusta varmuuven vuoksi...
                        E34 525i 12v 1990
                        Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                        ex-BMW:t
                        E28 520iA 1983
                        E28 520iA 1985

                        Comment

                        • Patrolli
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 552
                          • Kempester

                          #13
                          Originally posted by mupe000
                          mul 320 -89 eikä oo moksiskaan ku avaa öjykorkin. Tänään laitoin kunnolla ton harvinaisen v-maisen huohotinputken ja panin tiivistetöhnääkin väliin mutta ei kun silti ei oo moksiskaan kun avaa korkin. prkl.
                          Sulla taitaa olla jo motronic joka ei ilmeisesti ole enää niin herkkä imuvuodoille (ja on ilman alipaineletkuhässäköitä toisin kuin l-jet)...
                          projekten:
                          3xxTTiX e30 2d 6gang
                          316 e30 2d ”kaljan auto”

                          Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
                          Corsa A 1.2ässä
                          trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
                          TRX300 "Big Red"
                          nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

                          "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

                          Comment

                          • mupe000
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 237

                            #14
                            Originally posted by Patrolli
                            Sulla taitaa olla jo motronic joka ei ilmeisesti ole enää niin herkkä imuvuodoille (ja on ilman alipaineletkuhässäköitä toisin kuin l-jet)...
                            Ai sen ei pitäisikään sammua? joo motronic on mulla. Kyl se ehkä iha sika hilusti muuttaa käyntiä epätasaiseksi. kait se sit on kunnossa .

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎