Announcement

Collapse
No announcement yet.

318is remmiahdin, mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1806
    • Riihimäki

    318is remmiahdin, mistä?

    Mielenkiinnosta kyselen mahdollisia remmiahdin pakettien valmistajia ja niiden kotisivuja/yhteystietoja, mielellään Tüv hyväksyttyjä eli suoraan käypiä (Ei... auton vaihto ei ole vaihtoehto). Koneena M42B18 ja vm. -94 E36 coupe.

    Täälläkin jossain vaiheessa ollut myynnissä Volymexin 200hp remmiahdin versio E30, ilmeisesti myös ollut sopiva E36:lle.
  • cck
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 178
    • Naantali

    #2
    Tuo olis iha kiva, itekki voisin tüv-hyväksytyn remmin hankkia
    sporttiautos tais ainaki olla remmi 318is:ään mut eipä ollu hyväksyntää...
    Ex- E36 318is -92
    Ex- CBR 1000rr -06
    Ex- Mazda 6 -03
    Ex- Suzuki Hayabusa -08
    Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
    Ex- BMW E60 530iA -03/04
    Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

    Comment

    • .:miksu:.
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 352

      #3
      Laita spostia mosselmanille ja kysy onko TUV hyväksyntää kys mallille. www.mosselmanturbo.com

      Comment

      • kake
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 590
        • Kerava

        #4
        Originally posted by Exorcist
        Mielenkiinnosta kyselen mahdollisia remmiahdin pakettien valmistajia ja niiden kotisivuja/yhteystietoja, mielellään Tüv hyväksyttyjä eli suoraan käypiä (Ei... auton vaihto ei ole vaihtoehto). Koneena M42B18 ja vm. -94 E36 coupe.

        Täälläkin jossain vaiheessa ollut myynnissä Volymexin 200hp remmiahdin versio E30, ilmeisesti myös ollut sopiva E36:lle.
        Tuo volymexin sarja oli omavalmiste, mutta mä voin antaa siihen vaikka
        heti oman hyväksynnän.. Oli senverran mukava ajettava..
        Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

        Comment

        • Exorcist
          Wax on - Wax off
          • Dec 2004
          • 1806
          • Riihimäki

          #5
          G-Powerilta päin ainakin asiaa jo kysyin vaikkei sivuilta 318is:lle pakettia löytynytkään. Tüv todistus on ainakin sieltä mahdollista saada, jos asennus suoritetaan paikan päällä.

          Comment

          • Slave1
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 84
            • Finland

            #6
            Mitenkäs mahtuu?

            Pari viikkoa sitten juuri mallailin nissanista purettua remmiahdinta tuohon 318is:ssään, mutta tulin siihen tulokseen että ei mahdu muuten kuin ottamalla ilmastoinnin kompuran irti. Mihin meinaatte ton änkeä? Ja toinen homma, mitä väliä jollain TUV todistuksella on kun tota e36 ei saa turbottaa kuitenkaan, ainakaan -94?
            BMW 520d 2008
            www.pocum.com

            Comment

            • Uutekki
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 34
              • Pori

              #7
              Täältä löytyy jotain ainakin 6-sylinterisiin:



              Petteri Uusitalo
              Uutekki
              040-5593550

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #8
                Tuskinpa vaan se tila oikeasti osoittautuu ongelmaksi. Tietenkin se lisää työtä ja haastetta mutta ei varmasti estä asennusta. Muita lisälaitteita voi yleensä siirrellä ja hihnakiertoja muutella.

                Laitoin E30:seen ilmastoinnin, remmiahtimen sekä Webaston konehuoneeseen ja kyseessä oli vielä tomaattineliveto, joten tila oli vähissä jo ennen asennusta. Mutta onnistui pitkillä hermoilla.
                ---

                Comment

                • Sene
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 925
                  • Enschede, The Netherlands

                  #9
                  Infinitaksella on myös sarjoja mutta vain kutosiin.http://www.infinitas-gmbh.de/
                  F11 LCI 535xi


                  Ex.

                  E36 320i sedan
                  E36 LCI 328i coupe
                  E61 LCI 530xi

                  Comment

                  • jasse777
                    Newbiemmer
                    • Jun 2005
                    • 6

                    #10
                    Tuolta löytyy valmis paketti.

                    http://www.downingatlanta.com/ valmis paketti 318is:sään. luvataan jotain 210hp ja kiihtyvyys alle 7s... Lähettelin valmistajalle mailia ja suomeen toimitettuna +500$ muistaakseni koko setti jotain 3500€, joten ei ihan ilmainen peli. Itse ahdin on Eaton merkkinen ja hyvät takuut sille luvataan.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Kuitenkin pari huomionarvoista "pikku juttua" näissä vähäpäästöisten ahdinpäiväunelmissa. Eli sillä TUV hyväksynnällä tuon ahdinasennuspaketin papereissa ei tee täällä yhtään mitään, vaan pussitesti kutsuu joka tapauksessa.
                      Toisekseen, se ahdin työntää koneeseen pelkkää lisäilmaa, joka ei tee yhtään hevosvoimaa kampiakselin päästä. Tarvitaan ensiksi siis lisää tarkasti annosteltua bensaa, joka tilanteessa oikeaan aikaan sytytettynä ja paljon, jota tuolla mahdollistetulla lisäilmalla voidaan sitten polttaa oikealla seos/ilmasuhteella. Nyt kun tämä pussitesti(ajonaikainen testi) ja tuo polttoaineen syöttö/sytytys problematiikka yhdistetään, voi se M3:nen oikeasti olla aika fiksu vaihtoehto.

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        Miksiköhän kukaan valmistaja ei ole teettänyt hyväksytyllä testilaitoksella (ei TÜV) testejä. Sellaiset testit riittäisivät myös AKE:lle...lähtökohtaisesti. Syynä on todennäköisesti sopivan automallin löytäminen, jolla olisi riittävästi potentiaalia saada asiakkaita. Kallista puuhaa olisi joka tapauksessa tuollaisen hyväksytyn remmiahtimen valmistaminen ja testautus.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Keimo View Post
                          Miksiköhän kukaan valmistaja ei ole teettänyt hyväksytyllä testilaitoksella (ei TÜV) testejä. Sellaiset testit riittäisivät myös AKE:lle...lähtökohtaisesti...
                          Syynä kuitenkin taitaa olla se, että se kombinaatio millä päästötestit läpäistiin, pitäisi lähtökohtaisesti olla täysin identtinen sen kanssa mihin paketti lopulta asennetaan. Eli moottori apulaitteineen(mm.laturin Ah, ilmastointi), ruiskutusjärjestelmä ohjelmistoineen, vaihdelaatikko, perävälitykset, renkaat,ym,ym. Pienikin muutos jossain ja lopputulos voi muuttua dramaattisesti. Tarvittaisiin siis maahantuojan todistus siitä että ahdinspeksattu auto/malliversio on tismalleen identtinen asennuslupaa anottavan auton kanssa. Tällaista todistusta eivät maahantuojat ehkä Lexusta lukuunottamatta juurikaan kirjoittele, joten viimekädessä ollaan taas täysin ylitsepääsemättömän yhtälön kanssa. Myös siis ahdinsettiä valmistavan ja sen ehkä yhteen tiettyyn malliin hyväksyttämän paketin kanssa, jolle maasta oikeasti löytyy ehkä 3-4 identtistä "paria". Systeemit+ohjelmat,ym. muuttuvat kuitenkin bemarillakin niin nopeaan tahtiin, että ilman eri tuhansia mallisarjan kombinaatiovaihtoehtojakin, järjestelmät muuttuvat aivan liian tiheään jotta kaupallisesti ajateltavissa olevat testaukset hyödyttäisivät valmistajia. Ainoa käytännön vaihtoehto on siis alustanumerokohtainen testi, jota tätä kirjoittaessa ei yksikään -91 uudempi bensiinikäyttöinen BMW merkkinen ajoneuvo ole vielä tässä maassa läpäissyt.
                          Kuka on siis se ensimmäinen?

                          Comment

                          • kake
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 590
                            • Kerava

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Ainoa käytännön vaihtoehto on siis alustanumerokohtainen testi, jota tätä kirjoittaessa ei yksikään -91 uudempi bensiinikäyttöinen BMW merkkinen ajoneuvo ole vielä tässä maassa läpäissyt.
                            Kuka on siis se ensimmäinen?
                            Kun sinulla tuntuu olevan noinkin tarkat tiedot, niin osaat myös kertoa montako 91-> BMW:tä on käynyt esim. Test Centerillä?? Ja onko ollut edes lähellä mennä läpi?
                            Mites jos vie ihan vakion ja kunnossa olevan auton pussitestiin, meneekö sellainenkaan läpi?
                            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                            Comment

                            • 525TurboIC
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 663
                              • Pomarkku

                              #15
                              Originally posted by kake View Post
                              Kun sinulla tuntuu olevan noinkin tarkat tiedot, niin osaat myös kertoa montako 91-> BMW:tä on käynyt esim. Test Centerillä?? Ja onko ollut edes lähellä mennä läpi?
                              Mites jos vie ihan vakion ja kunnossa olevan auton pussitestiin, meneekö sellainenkaan läpi?
                              Vähän offtopikkia mut ostitko nokialta sen avon? Velipoika on asentanu ainaki yhteen E30 318is avoon volumexin remmiahtimen. Ja kyllähän se mukavasti vaikutti.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎