Eikö vakiona ahdot ole 1,1 bar? Laitoin omaan lastutettuun kiesiini mittarin ja paineita löytyikin 1,3. Mistä johtuu?
Jos lastu lisää syöttöä ja sen kautta periaatteessa myös ahtopaineita, eikai ne silti nouse jos hukkaportti olisi vielä siinä samassa 1,1 barin säädössä? Eikö tuo 1,3 baria ole myös se lukema, minkä yläpuolelle ecu ei paineita laske, vaan rajoittaa syöttöjä? Onkohan minulla nyt rajoittavana tekijänä ecu vai hukkaportti? Siksi vaan mietin koska minä en ole hukkaporttiin kajonnut, edellisestä omistajasta ei yhtään tiedä mitä se on tehnyt.
Jos lastu lisää syöttöä ja sen kautta periaatteessa myös ahtopaineita, eikai ne silti nouse jos hukkaportti olisi vielä siinä samassa 1,1 barin säädössä? Eikö tuo 1,3 baria ole myös se lukema, minkä yläpuolelle ecu ei paineita laske, vaan rajoittaa syöttöjä? Onkohan minulla nyt rajoittavana tekijänä ecu vai hukkaportti? Siksi vaan mietin koska minä en ole hukkaporttiin kajonnut, edellisestä omistajasta ei yhtään tiedä mitä se on tehnyt.
, eikö tässä koneessa ECU puutu peliin jos ahdot on yli 1,3, onko näin? Mulla toimii niin, että kun lyö matalilla kierroksilla tallan pohjaan, ahdot on viimeistään 2500:ssa siinä 1,3barissa ja pysyy siinä, ei mene missään tilanteessa yli eikä ali paitsi tietysti jos hellittää kaasua. Kyselin Kotkassa käydessäni Reijon Dieselistä, nostaako lastu paineita. Äijä vastasi että kyllä nostaa. Sitten se väitti kivenkovaan että ei ne paineet koko aikaa maksimissa oo, ne nousee ensiksi korkealle kun painaa kaasun pohjaan ja laskee maksimista heti kun hukkaportti avautuu rajoittaakseen maksimipainetta...... Ei ne ainakaan mulla noin toimi. Koko ajan ahtoalueella tasan 1,3:ssa.
Comment