Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS ahtopainekysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    #16
    No noinhan se sitten voikin olla. Joo, mulla on ilmamäärämittari! Kokeilin kaasutella niin että se oli otettu irti, ei oikein ottanu kierroksia. En sit tiiä jos sen olis ottanu irti piuhan päästä, miten olis sit toiminu. ECU olis varmaan heittäny sille jotkut arvioarvot. En kyllä ymmärrä miks sellanen on pitäny tunkea dieselkoneeseen.

    Onko tosiaan näin, että hukkaportti on ECUn ohjaama?
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • loyal
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1480
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by TuomasTee
      1. Lastu VNT:ltä 130 eurolla. 2. Innoissaan ECU irti ja kolvi, tinaimuri ja imusukka esille kaapista. 3. Vitutus, tinat ei irronneet, kaksipuolinen piirilevy. Parempi viedä johonkin liikkeseen missä on oikeat vehkeet(imuasema). 4. Tampereen Digiservicen parkkipaikalla ECU irti ja kiikuttamaan se sisälle liikkeeseen. 5. Kuuntelemaan musiikkia autoon 15 minuutiksi. 6. Äijä tulee ECUn kanssa ulos, sille kymppi kouraan ja ECU takaisin paikalleen. 7. Hyvin toimii, menee ihan toisella tavalla ja kierrosrajoitinkin on hävinnyt. Kiertää nyt muistaakseni n.5300.

      Eli jos hommaa tommosen EEPROM-lastun tehoyksikön sijaan eikä ECUssa ole valmista piirikantaa eikä itsellä oikeita työvälineitä, kannattaa viedä suosiolla johonkin liikkeesen. Ei maksa paljoa ja käy nopeasti ja turvallisesti.

      Ja ei varmaan kannata 600 euron tehoyksikköäkään hommata jos 100-130e lastulla pääsee samaan tulokseen.
      Olen taas kuullut, että noissa lastuissa olisi eroja paljon.
      Joistain 143hp -> 175hp ja joistain saatu jopa 195hp. Siksi kysyin kokemuksia, että minkä merkkisillä?

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #18
        kyllä noilla eri valmistajien mukaan näyttäs eroja olevan, mutta mitä se käytännössä varmaks sanoo, niin pitäs saada yks auto ja siinä kokeilla eri lastuja
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • Happo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 922
          • Kauhajoki

          #19
          Ja tuolahan oli tuota tds tuunausta ja tarinaa
          http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=tds
          Muistaakseni siinä oli jotain tarinaa ahtopaineen ohjauksestakin.
          Ford S-Max 2.0
          Kilpuri VW Golf III VR6
          ex:

          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

          Comment

          • TuomasTee
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 529
            • Kotka

            #20
            Onko kellään tietoa, mitä tapahtuu jos laittaa alkuperäisen turbon tilalle jonkun hieman vakiota suuremman eli tyyliin 45/50 tai 50/55-kokoisen kun tällä hetkellä syöttöjä ei ole nostettu muuten kuin lastun avulla? Tulisiko siitä:
            a) "letku", tehot huonontuneet
            b) suuri turboviive, turbo mukaan joskus 3500:ssa mutta paljon suuremmat maksimitehot
            c) suuri turboviive mutta samat tehot
            d) ei merkittävää turboviiveen kasvua mutta lisää tehoa?

            Jos pelkästään hieman isommalla turbolla kone toimisi paremmin, miten samalla parempi pakosarja vaikuttaisi?

            Onko tämä tb25 liukulaakeroitu? Jos tilalle laittaa kuulalaakeroidun, miten eron huomaa toiminnassa?

            Olisin hyvin kiitollinen asiantuntevasta vastauksesta.
            BMW F15 X5 M50d -14

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎