Announcement

Collapse
No announcement yet.

lambaada vai ilmamäärä mittari?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    lambaada vai ilmamäärä mittari?

    Elikkäs, auto on ruvennut leikkimään tyhjäkäynnillä, eikä juuri tunnu olevan väliä onko kylmä vai lämmin kone. Eli kierrokset seilaa aina sieltä 600-1200rpm asti. Ja sit kun kerran käyttää kaasua, niin toi saattaa loppua, tai sitten ei.

    Ilmavuotoa en ainakaan äkkiseltäni löytänyt ja lambda on ilmeisesti vaihdettu vuoden sisään ed. omistajan toimesta. Autohan on siis 325 -91, jossa ilmeisesti on just lambda-vikoja ym.

    Testerissä käytin autoa, kun tämän ostin. Siinä oli puola paskana, mutta jo sillon näytti lambda-vikaa, tosin epäilivät että kun autossa on lastu ja puola paskana niin se voi vaan näyttää lamdalle vikaa. Ja missään muualla siis ei ole ongelmaa, kun tyhjäkäynnil seilaamisessa.
    ///M3 97-
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by datzka
    tosin epäilivät että kun autossa on lastu ja puola paskana niin se voi vaan näyttää lamdalle vikaa.
    Testeri ei näytä lambdavikaa kuin silloin kun lambda todella on paskana, ja lastulla ei tähän ole minkäänlaista vaikutusta. Ja yleensä lambda saa olla oikein kunnolla susi ennenkö näyttää vikakoodia ollenkaan...

    Itellä oli ex. pirssi juurikin vm.-91 325:nen (lastutettu), ja siinä oli samaa ongelmaa ja samat oireet. Vaihdoin lambdan "tarvikemallin" lambdaan, se pelas kuukauden ja oireet palasi. ---> Vaihdoin taas lambdan, tällä kertaa alkuperäisen Boschilaisen ja oireet katosi. Tämän jälkeen kerkisin ajaa autolla vielä 25 tkm oireitta ennenkö myin sen tuossa joulun jälkeen....

    Eli ei muutakuin Boschin lambda tilaukseen, ja muista myös nollata vikamuisti vaihdon jälkeen ettei jää vanhat viat kummittelemaan... Omani tilasin tuolta---> www.motonet.fi , mutta jostain tarvikeliikkeestä voit saada halvemmallakin mikäli on suhteet kunnossa...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Carman
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 676
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Gonzalez

      Itellä oli ex. pirssi juurikin vm.-91 325:nen (lastutettu), ja siinä oli samaa ongelmaa ja samat oireet. Vaihdoin lambdan "tarvikemallin" lambdaan, se pelas kuukauden ja oireet palasi. ---> Vaihdoin taas lambdan, tällä kertaa alkuperäisen Boschilaisen ja oireet katosi. Tämän jälkeen kerkisin ajaa autolla vielä 25 tkm oireitta ennenkö myin sen tuossa joulun jälkeen....
      Tuttu osti silloin tuon sun auton, heti meni lambda paskaks...
      Mikähän noita rikkoo?

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Originally posted by Carman
        Tuttu osti silloin tuon sun auton, heti meni lambda paskaks...
        Mikähän noita rikkoo?
        onko se nyt sitten se kosteus(tm), joka ryömii sieltä takapöntöstä. Ja eikö siihen ollut kikkakolmonen se, että poraa reiän siihen pönttöön. Puolesta ja vastaan täällä foorumilla ollut kommenttia, tiedä sitten totuudesta.

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Carman
          Tuttu osti silloin tuon sun auton, heti meni lambda paskaks...
          Mikähän noita rikkoo?
          Jaahas, eli ei ollut sekään järin pitkäikäinen!! Toimiiko se nyt?? Onko uusi lambda vaihdettu?? Ko. autoon porasin myös pienen reiän takapöntön pohjaan (kun sitä täällä joku suositteli) kosteuden poistamiseksi samalla kun vaihdoin sinne tuon boschilaisen...
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            #6
            Itse soitin Bmw:n maahantuojalle, kun omassa autossani hajos lambda 3kk:n päästä edellisen vaihdosta. Ainut kikka on kuulemma juuri tuon reijän poraaminen sinne pönttöön. Itellä tuli ainaskin aika reilusti semmosta paskanmustaa vettä sieltä ämyristä. Nyt on kaks kuukautta pelittänyt toi lambda, saa nähä vielä leviääkö.
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Tozi
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2056
              • Epsoo

              #7
              Originally posted by Fabsu
              Itse soitin Bmw:n maahantuojalle, kun omassa autossani hajos lambda 3kk:n päästä edellisen vaihdosta. Ainut kikka on kuulemma juuri tuon reijän poraaminen sinne pönttöön. Itellä tuli ainaskin aika reilusti semmosta paskanmustaa vettä sieltä ämyristä. Nyt on kaks kuukautta pelittänyt toi lambda, saa nähä vielä leviääkö.
              Se reikä siellä mitään auta! Allekirjoittanut on testannut jo pari kertaa.
              Ja mitä tähän lambdan hajoamiseen ja tyhjäkäynnin hummaamiseen tulee niin searchilla löytää asiasta PALJON.
              Ei pahalla, mutta ei joka viikko jaksais kirjoitella samoja juttuja uudestaan.

              BMW varaosat, tuning & styling!

              E92 335i -06
              ex E46 330Ci -02
              ex E46 328i Coupe -99
              ex E36 325i Coupe -92

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #8
                Itekekkin kyllä epäilen koko reikäjutskua, mutta onpahan nyt porattu, ni ei tartte kenenkään missään korjaamoilla kitistä, et hei! ei sulla oo sitä reikää täällä ämyrissä, niin sen takia se lambda menee paskaks.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • Carman
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 676
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Gonzalez
                  Jaahas, eli ei ollut sekään järin pitkäikäinen!! Toimiiko se nyt?? Onko uusi lambda vaihdettu?? Ko. autoon porasin myös pienen reiän takapöntön pohjaan (kun sitä täällä joku suositteli) kosteuden poistamiseksi samalla kun vaihdoin sinne tuon boschilaisen...
                  Kyllä se nyt on reilun kuukauden pelannu...mutta laturi hajos seuraavaksi, ja nyt on venttiilinnostajaremontti meneillään

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Carman
                    Kyllä se nyt on reilun kuukauden pelannu...mutta laturi hajos seuraavaksi, ja nyt on venttiilinnostajaremontti meneillään
                    Hupsis!! Sille tais tulla stressiä omistajanvaihdoksen myötä kun tuolla lailla kettuilee. Ei sille saa kiroilla, silitellä vaan... Muuten se suuttuu!
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • jam75
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 654
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by Tozi
                      Se reikä siellä mitään auta! Allekirjoittanut on testannut jo pari kertaa.
                      Ja mitä tähän lambdan hajoamiseen ja tyhjäkäynnin hummaamiseen tulee niin searchilla löytää asiasta PALJON.
                      Ei pahalla, mutta ei joka viikko jaksais kirjoitella samoja juttuja uudestaan.

                      Jeps, reikää pönttöön jolla ei kyllä ollut mitään merkitystä täälläkään suunnalla... search auttaa ja sit ku menettä huoltoon niin kysykää sitä lambdan thermoshokkia vm 91-92 e34/e36 m50-moottorit, ei vanos.

                      Comment

                      • olaus
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 687
                        • jyväskylä

                        #12
                        Lambaadaa vaan vaihtoon ja bossilaista mieluinten
                        Bensankulutuskin oli sulla hieman korkeeta mun makuun..

                        Comment

                        • datzka
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 778
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by olaus
                          Bensankulutuskin oli sulla hieman korkeeta mun makuun..
                          elämä on :] Lambda tilaukseen siis.
                          ///M3 97-

                          Comment

                          • Vesku
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 357
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by jam75
                            Jeps, reikää pönttöön jolla ei kyllä ollut mitään merkitystä täälläkään suunnalla... search auttaa ja sit ku menettä huoltoon niin kysykää sitä lambdan thermoshokkia vm 91-92 e34/e36 m50-moottorit, ei vanos.
                            Eikös tuo thermoshok ongelma johdu nimenomaan ohjelmasta, mites kun tämä on lastutettu? Voihan se tietysti olla että nuo lastutkin on tehty viallisen ohjelman pohjalta..

                            Comment

                            • Japi79
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 93
                              • Tampere

                              #15
                              Mulla on kans sama käyntihäiriöongelma. Lambda vaihdettiin vuosi sitten joten pitäisi kai olla onnellinen että toimi edes vuoden?
                              "Ainoa asia mikä tekee työpäivästä järkevän = Työmatkat"
                              Musta BMW 325i -93 sedan
                              -------------------------------------------------------
                              http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1985

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎