Jos/kun katalysaattori toimii, sen pitääkin haista aina välillä mädälle kananmunalle. No, kyllähän näitä kattivikoja oikeasti löytyy lähellä itärajaa.
Japsien katit ovat muuten romiksille lähinnä ongelmajätettä(siis siksi että itse koneet tuuppaa reaktiokelpoista seosta maailman tappiin), mutta silloin tällöin niitä toimitetaan Imatralle, Lappeenrantaan,Haminaan,jne.
Eli kyse on silloin lyijyhalvauksesta. Jos kiesi pysyy Pohjoismaiden rajojen sisäpuolella, on lyijyhalvaus käytännössä mahdoton.
Ainoa ero mikä on uudella ja 400tkm ajetulla katalysaattorilla on tuo tominta-alueen leveys/kapeus. Eli täysin uusi katti pystyy käynistämään reaktion toleranssialueen ulkolaidoilla kun käytetyssä Lambdaikkuna on jonkin verran kapeampi. Usein käy niin että uuden katin vaihto riittää ajamaan seoksen ikkunan sisään ja katinvaihto on teoriassa onnistunut. Ongelma kuitenkin on aina muualla kuin katissa(siis koneen tuottamassa seoksessa) ja jo vuoden kuluttua olisi taas katti vaihdettava jne. Ollaan siis vuosittaisessa vaihtokierteessä jos/kun uskotaan "rasvarin" diagnoosiin katin vioittumisesta. Eli katin vaihto on vain ja ainoastaan oireiden lääkitystä kun pitäisi puuttua itse sairauteen. Itse en ole vielä milloinkaan joutunut vaihtamaan mekaanisesti ehjää kattia vaikka näitä "kattivikaisia" on läpi käsien mennyt "jokunen"...
Japsien katit ovat muuten romiksille lähinnä ongelmajätettä(siis siksi että itse koneet tuuppaa reaktiokelpoista seosta maailman tappiin), mutta silloin tällöin niitä toimitetaan Imatralle, Lappeenrantaan,Haminaan,jne.
Eli kyse on silloin lyijyhalvauksesta. Jos kiesi pysyy Pohjoismaiden rajojen sisäpuolella, on lyijyhalvaus käytännössä mahdoton.
Ainoa ero mikä on uudella ja 400tkm ajetulla katalysaattorilla on tuo tominta-alueen leveys/kapeus. Eli täysin uusi katti pystyy käynistämään reaktion toleranssialueen ulkolaidoilla kun käytetyssä Lambdaikkuna on jonkin verran kapeampi. Usein käy niin että uuden katin vaihto riittää ajamaan seoksen ikkunan sisään ja katinvaihto on teoriassa onnistunut. Ongelma kuitenkin on aina muualla kuin katissa(siis koneen tuottamassa seoksessa) ja jo vuoden kuluttua olisi taas katti vaihdettava jne. Ollaan siis vuosittaisessa vaihtokierteessä jos/kun uskotaan "rasvarin" diagnoosiin katin vioittumisesta. Eli katin vaihto on vain ja ainoastaan oireiden lääkitystä kun pitäisi puuttua itse sairauteen. Itse en ole vielä milloinkaan joutunut vaihtamaan mekaanisesti ehjää kattia vaikka näitä "kattivikaisia" on läpi käsien mennyt "jokunen"...
Comment