Announcement

Collapse
No announcement yet.

..........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpina B6
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 90

    ..........

    .............
    Last edited by Alpina B6; 28-12-2005, 10:02.
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Poikkeuslupa on ainoa mahdollisuus saada laillinen 3.5 e30 325e vertaamalla saa laittaa 3.3l. Laita esim.2.8 tai 3.0 ja muuta se 3.5 seksi.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • alpinab63.5
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 8
      • Turku

      #3
      ???

      Onko joku saanut poikkeusluvalla vastaavia laitteita läpi?

      Comment

      • Laud
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 335
        • Espoo

        #4
        Originally posted by sirkus
        Poikkeuslupa on ainoa mahdollisuus saada laillinen 3.5 e30 325e vertaamalla saa laittaa 3.3l. Laita esim.2.8 tai 3.0 ja muuta se 3.5 seksi.
        Niin, ainut laillinen tapa saada M30B35:n kokoinen kone E30:n keulille on laittaa ensin joku 3118-3366 -kuutioinen moottori, jonka jälkeen sen voi laillisesti "muuttaa" (?) M30B35:ksi. Näinhän se kai menee?

        E36 320i coupé (M50TU)

        Comment

        • Alpina B6
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 90

          #5
          .....

          ............
          Last edited by Alpina B6; 28-12-2005, 10:01.

          Comment

          • Alpina B6
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 90

            #6
            -----------

            ---------------
            Last edited by Alpina B6; 28-12-2005, 10:02.

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4987
              • 013

              #7
              Tai sit tietävät immeiset ei vaan ole paikalla . Esim. lomalla .

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                tästäkin aiheesta on rivien välistä luettavissa "jotain"....
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #9
                  Originally posted by Alpina B6
                  Tästä aiheesta jonka olen aloittanu on aikaisemmin ollut foorumi keskustelua vaikka millä mitalla mutta kun joku aloittaa aivan todellisen fakta pohjaisen keskustelun aiheesta E30 M30B35 niin kaikki vaikenee. Elikä onko väärin sanoa että niitä musta tuntuu selittäjiä on täälläkin foorumilla enemmän kuin todellisia tietäjiä?
                  Siis mitä ihmettä haluat tietää? 3,4 tai 3,5 litraisella M30 koneella ei saa nykyään katsastettua E30 korista Bemaria ilman poikkeulupaa. Piste ja loppu.

                  Jos haluat 3,4 tai 3,5 litraisen E30 koriin niin vaihtoehdot:

                  a) katsasta ensin esim. 3,2 litraiselle M30 koneelle 325i akseleilla. muuta sitten moottori 3,4 tai 3,5 litraiseksi
                  b) ano poikkeuslupa suoraan 3,4 tai 3,5 litraiselle M30 koneelle

                  Muita vaihtoehtoja EI ole. Syy: iskutilavuus on liian suuri E30 koriin Suomen lakien mukaan. Jos et usko niin soita AKE:n tekniseen neuvontaan äläkä itke täällä.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Hasardi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1860
                    • Der Hauptstad

                    #10
                    Originally posted by Juhis
                    Jos et usko niin soita AKE:n tekniseen neuvontaan äläkä itke täällä.

                    Jauhot suuhun ja näköön Mynämäen miehelle! (voiko hauskempaa nimeä millekkään paikalle enää olla?)
                    Stadtluft macht frei.

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #11
                      Niin ja se että joku on joskus muinoin saanut leimattua 3.5 sella ei merkkaa mitään vaikka tekisit nyt samat muutokset ja hakisit poikkeuslupaa ei mene välttämättä läpi ne kun aina tapauskohtaisia. Koita kysellä akesta millaisilla muutoksilla poikkeuslupa olisi mahdollinen 3.4l koneen kohdallahan ei ole kysymys
                      suuresta ylityksestä eli luvan voi jopa saada.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • Alpina B6
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 90

                        #12
                        ............

                        ..................
                        Last edited by Alpina B6; 28-12-2005, 10:01.

                        Comment

                        • Alpina B6
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 90

                          #13
                          [...............
                          Last edited by Alpina B6; 27-12-2005, 21:38.

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            #14
                            Maza nimimerkillä kirjoittava kaveri oli ollut yhteydessä akeen 3.4l koneen asentamisesta e30 cabrioon ja ei onnistu olivat vieläpä aluksi sitä mieltä et 325e ei käy vertailuun cabrio koriin kun sitä ei siihen ole saanut mutta muuttaneet kuitenkin käsitystään samasta mallisarjasta. Vertailuun käy autot joita on myyty euroopassa tai usassa mutta ei esim. etelä afrikassa myyty 333i. Tuota isolohkoahan on myös 2.5l ja helpoimmalla pääsee kun lyä m30b34 koneeseen sellasen merkinnät näin minä tekisin olkoonkin et on laitonta. Suomessa on kyllä laillisesti kilvissä e30:siä joissa on mm.m5 patoja myös turbolla mutta niitten olemassa olo ei vaikuta mitenkään siihen et enää sellasia ei noin vaan tehdä.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • f1zz
                              GTi:stä tuttu
                              • Sep 2003
                              • 1469
                              • Veikkola

                              #15
                              Originally posted by Alpina B6
                              Noita musta tuntuu tuunareita ja virittäjiä piisaa.
                              Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Kokeilemalla selviää. Sinulle selvitettiin asia jo moneen kertaan eli tässä vielä kerran:

                              1. Autoasi on tehty 2.7 eta moottorilla ja toisin sanoen iskutilavuutta saa kasvattaa 25%, eli 3.375 kuutioiseksi. Eli tämä 3.366 kuutioinen malli on laillinen.

                              "d) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus"


                              2. "Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa"

                              Eli mikäli iskutilavuus suurenee alle 10% ei tästä tarvitse kenellekkään mainita ja auto on täysin laillinen. Joten näin ollen voit muuttaa autosi 3.5 litraiseksi, vaikka iskua pidentämällä. Taas se on tulkinnan varaista että mihin tuo 10% verrataan, siihen 2.7 vai uuteen moottoriin. Elämä on täynnä valintoja.



                              Äläkä yleistä kaikkia foorumilla kirjoittavia. Jos kellään ei ole tietämystä, voithan sinä pistää sähköpostia vaikka AKEen. Ei me täällä päivystetä sen takia että joku saa "heti" TÄYSIN VARMAA TIETOA MITEN TEET MITÄKIN. Joku "meistä" voi antaa sinulle vain hyviä vinkkejä mitä konttorilla tarvitset. Loput kertoo katsastusmies.

                              Tämä ei sitten ollut mitään muuta kuin MINUN tulkinta laista, jokainen tekee itse omat johtopäätöksensä

                              Originally posted by juhis
                              Jos et usko niin soita AKE:n tekniseen neuvontaan äläkä itke täällä.
                              Hieman asiatonta linjaa varsinkin moderaattorilta. Kaveri vaan pyysi faktatietoa joltain joka olisi moisen projektin vetänyt loppuun.

                              Originally posted by Alpina B6
                              Täällä on keskusteltu joskus paljonkin aiheesta 333i South afrikan mallista ja siitäkään ei kellään tunnu olevan mitään varmaa pohjaa.
                              Ja mikä on loppu peleissä 333i on, se jää teille haamuksi!!!
                              Ja tuolla asenteella se jää myös sinulle. Aika varmaa on että koska autoa ei ole suomeen koskaan tuotu, niin sitä ei täällä voi ottaa vertailumalliksi. Jos tämä sinua kismittää niin ota itse yhteys akeen, bmw suomeen, jne.. Eihän tämän typerän haamunorsumoottorimallin selvittäminen ole kenenkään foorumilaisen tehtävä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎