Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS koneiden kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TOMMYBMW
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 43
    • Uusimaa

    525 TDS koneiden kestävyys

    Elikkäs tämmöistä asiaa tiedustelisin, millasia noi TDS:n koneet on kestävyydeltään? Paljonko olette ajelleet ennen kuin on tarvinnut tehdä remontteja? Ja miten muuten koneet on toiminut?

    Search:lla olen koittanut hakea mutta noita kestävyyteen liittyviä tietoja ei ole löytyny. Tai sitten on ne aiheet menny vähän ohi...

    E36 325 coupe pitäis vaihtaa dieseliin kun kilsoja tuntuu tulevan nykyään aika reilunlaisesti ja tommonen 525 TDS voisi olla hyvä vaihtoehto...
  • Gygt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 372
    • Kajaani

    #2
    kyllä tuo itsellä on ainaki kestäny mut sekin mahtaa olla pidosta kiinni.... mulla ois muuten kiinnostusta vaihtaa bensa autoon oma et jos kiinnostaa ni kato tuolta myyntipuolelta....?
    KAJ. SRK. TURBO RACING

    Comment

    • loyal
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1480
      • Vantaa

      #3
      Onko lastujen kanssa ollut sittebn ongelmia ja mikä olisi se tehokkain lastu tuohon tds koneeseen, siis mittausten perusteella?

      Comment

      • TuomasTee
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 529
        • Kotka

        #4
        Saako Suomesta parempia lastuja kuin 173hv/330Nm?(esim.VNT myy 130 eurolla ja persetuntumalla en kävisi epäilemään tehoja) Samoja tehoja lupaavia tehoyksiköitä myydään perinteisesti joka paikassa 500-600e. Ei sitä paljoa enempää tehoa viitsisi vakioturbolla yrittää ottaakaan, eikö se ole jotain kokoluokkaa 39/42?! Eihän tuollaisesta rusinasta mahdu mikään läpi! Pakko vaihtaa jossain vaiheessa.
        BMW F15 X5 M50d -14

        Comment

        • loyal
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1480
          • Vantaa

          #5
          Kyllä mä oon kuullu, että tehoja saisi aina 195hp asti, mutta en tiedä oliko juuri tuo 525 diesel moottori? Turbo luulisi riittävän, tosin nämä diesel autot on mulle aika hepreaa vielä...

          Comment

          • TOMMYBMW
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 43
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Gygt
            kyllä tuo itsellä on ainaki kestäny mut sekin mahtaa olla pidosta kiinni.... mulla ois muuten kiinnostusta vaihtaa bensa autoon oma et jos kiinnostaa ni kato tuolta myyntipuolelta....?
            Ei ollenkaan pöllömmän näköinen... Siinä olis valmiiksi laitettu peli.

            Paljonko olet itse ajanut tolla? Teitkö itse tekniikanvaihdon?
            Ja mites noi kilsat(280tkm), onko ne tekniikan vai kanta-auton?

            Ootko käyttäny penkissä? Entäs paljon toi kuluttaa, onko eroa vakio peliin nähden?

            Comment

            • TuomasTee
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 529
              • Kotka

              #7
              Jos tunkee väkisin syöttöjä niin paljon että tehoa olisikin vakioturbolla ja muilla vakio-osilla 195hv, hajoaa(ennemmin tai myöhemmin) paikat. Kansi on tosi kovilla kun pakopaineet on liian suuret liian pienen turbon takia. Myös savutus on ilmeisesti aika suurta. Taas jos ahtoja nostaa ilmanpuutetta korjatakseen, esim johonkin 1,5bariin tai jopa yli, turbo hajoaa.
              BMW F15 X5 M50d -14

              Comment

              • Gygt
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 372
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by TOMMYBMW
                Ei ollenkaan pöllömmän näköinen... Siinä olis valmiiksi laitettu peli.

                Paljonko olet itse ajanut tolla? Teitkö itse tekniikanvaihdon?
                Ja mites noi kilsat(280tkm), onko ne tekniikan vai kanta-auton?

                Ootko käyttäny penkissä? Entäs paljon toi kuluttaa, onko eroa vakio peliin nähden?
                eihän se pöllö oo ja livanä vielä siistimpi.. ite oon ajanu tolla joku 15 tkm ja hyvin on skulannu... tekniikan vaihtoA en oo ite tehny vaan se on tehty v: 2000 ja on tehty asiallisesti.... kilometrin on ton mittariston ku siihen on vaihdettu digi mittari koneella pitäisi olla ajettu joku 240tkm.

                ei oo penkissä käyny mut kyl toi ihan hyvin liikkuu kulutus on kohtalainen riippuen ajotavasta... vakioon ero on huomattava...:
                KAJ. SRK. TURBO RACING

                Comment

                • 525TDS Touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 483
                  • Sahalahti

                  #9
                  Originally posted by TuomasTee
                  Taas jos ahtoja nostaa ilmanpuutetta korjatakseen, esim johonkin 1,5bariin tai jopa yli, turbo hajoaa.
                  Bmw klubin sivuilla on m51 koneen ahtopaine TDS versiossa 2,1bar. Siis normaali paine.
                  Ex-525TDSa Touring -98
                  Ex-MB E220T CDi -02
                  E61 520D -09
                  F11 518d -16

                  Comment

                  • nollakakkonen
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 40
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by 525TDS Touring
                    Bmw klubin sivuilla on m51 koneen ahtopaine TDS versiossa 2,1bar. Siis normaali paine.
                    Niin on, josta rakkaan maapallomme ilmakehän paine on tuosta 1bar ja loput ylipainetta diisselin liikuttamiseksi..

                    Comment

                    • TuomasTee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 529
                      • Kotka

                      #11
                      Niin jos koneen kestävyydestä puhutaan niin mulla on nyt tässä puolen vuoden aikana kun olen Bemarin omistanut, tullu 30 000 km, koneesta hajosi 2 hehkua -> vaihdoin kaikki 6 uusiin niin saa olla rauhassa sen asian osalta. Sen lisäksi vitossuutin vuoti, polttoaine haisi. Käytin dieselkorjaamossa niin ne korjasivat sen(ei ollu onneksi iso juttu) ja vaihtoivat samalla pumpun tiivisteen kun sekin vuoti vähän. Myös vanha kytkin kävi luistamaan tehojen lisääntymisen myötä ja se piti vaihtaa. Siinä kaikki koneremontit. Nyt mittarissa siis 182 000.
                      Last edited by TuomasTee; 31-03-2005, 15:19.
                      BMW F15 X5 M50d -14

                      Comment

                      • Nitro
                        Newbiemmer
                        • Jun 2003
                        • 15

                        #12
                        Olen ajanut omalla -97 325TDS:llä 52 tkm, ainoa mitä olen koneelle tehnyt on huollot. Autolla ajettu nyt 250tkm.

                        Comment

                        • Lalli69
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 209
                          • Panttila Capital of Kurikka

                          #13
                          Kiikarissa olis tommonen '96 525tds E39 koppainen peli, jota pitäis käydä katsomassa.
                          Mitä asioita myyjältä kannattaa muistaa tentata ja mitkä paikat tarkistaa.
                          Kilometrejä on ~300tkm mutta ilmeisesti pitäis olla vielä kilometrejä jäljelläkin?
                          E38 740iA

                          Comment

                          • Hene
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2002
                            • 399
                            • Joensuu

                            #14
                            Itsellä 525td touring -94 ja kilometrejä kertynyt 320tkm ja se vain lähtee käyntiin pyydettäessä ja vie minne haluan. Eikä muuta kuin pelkkää öljyn vaihtoo. Itse ajanut vain 20 000km (5kk sisällä) mutta ei ole vielä valittamista ollut.
                            X5 E53 3.0d

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎