Announcement

Collapse
No announcement yet.

Madallutuksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    Madallutuksesta

    Sellainen kysymys, että tietääkö kukaan mistä kohtaa katsastuksessa inssi mittaa etupään korkeuden? Onks se jostain puskurin yläpäästä vai mistä? Ja paljonko etupään korkeus sai minimissä olla? Missä kulkee liian matalan raja siis? Auto on e36 coupe, jos sil nyt mitää välii on.
  • Juiza
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 164
    • Lappeenranta

    #2
    Originally posted by dantte
    Missä kulkee liian matalan raja siis?
    Käsittääkseni 8cm.
    M535i -85
    M5 -89

    Comment

    • Kurre
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 384
      • Veteli

      #3
      -maksimi madallus 51mm
      -maavara väh. 8cm (kaikista korin osista, myös pakoputkesta)

      ja ei kait siinä kummempaa ole.. mut riippuu paljon paikasta kuinka tarkkaan noita syynäävät.

      ...ja jos -96 tai uudempi niin TÜV paperit mukaan, vanhemmissa riittää pelkkä muutoskatsastus. eikös(?)
      sigpic
      Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
      ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

      Comment

      • dantte
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1532
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Kurre
        -maksimi madallus 51mm
        -maavara väh. 8cm (kaikista korin osista, myös pakoputkesta)

        ja ei kait siinä kummempaa ole.. mut riippuu paljon paikasta kuinka tarkkaan noita syynäävät.

        ...ja jos -96 tai uudempi niin TÜV paperit mukaan, vanhemmissa riittää pelkkä muutoskatsastus. eikös(?)
        Ok. Mut nyt tarvis jostain sit sen alkuperäisen korkeuden? On jo meinaa madallettu jo ja kaikki hyvin mut inssi on joka vuosi vinkunut tuosta etupäästä, ku on liian matala. Siitä puskurin yläosasta maahan se on aina mitannut.

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          Originally posted by dantte
          Ok. Mut nyt tarvis jostain sit sen alkuperäisen korkeuden? On jo meinaa madallettu jo ja kaikki hyvin mut inssi on joka vuosi vinkunut tuosta etupäästä, ku on liian matala. Siitä puskurin yläosasta maahan se on aina mitannut.
          Vaihda katsastuskonttori sellaiseksi jossa ei turhaan mittailla tommosia asioita.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Ravermeister
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1508
            • Melkeen Turkkuses

            #6
            Täälläpäin ainakin riittää että selviää jarrupenkistä ja nosturista ilman että auto raapii maata. Eivät mielestäni sen tarkempaa ole mittailleet....
            -Turku Connection-
            HDJ80 4.2TD
            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

            Comment

            • Jarno80
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 246
              • Riihikoski

              #7
              Etuvaloihin pitää olla maasta muistaakseni 50cm...muuten 8cm maavara riittää. arrupenkki ja nosturit tehty niin että sillä pääsee niihin ainakin täälläpäin.
              Ahdin määrää tahdin...

              www.jarno80.suntuubi.com

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Mikään kohta autosta ei saa olla 8cm lähempänä maata.(niin niin poislukien renkaat) Miksi kukaan haluaisi sen alemmas, autoa jolla ajetaan, laskeakaan. Ei olisi paljon luottoa laskea kovaa tiellä millään tiehöylänmatalalla pirssillä.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Silli
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 101
                  • Vantaa

                  #9
                  Mulla mitattiin lokasuojan ja navan väli edessä ja takana.
                  Maksoi muistaakseni n.25.- euroa viime vuonna Malmin Autokatsastuksessa.
                  Samalla sai noi renkaatkin muutoskatsastettua.
                  sigpic
                  E91 320D /// M-SPORT Touring
                  Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
                  Ex: E30 325 Touring

                  Comment

                  • Team Eastcorner
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1095
                    • Vimpeli

                    #10
                    Originally posted by Silli
                    Mulla mitattiin lokasuojan ja navan väli edessä ja takana.
                    Maksoi muistaakseni n.25.- euroa viime vuonna Malmin Autokatsastuksessa.
                    Samalla sai noi renkaatkin muutoskatsastettua.
                    mitä ihmettä katsastukseen tuo navan ja kaaren väli vaikuttaa?? outoja inssejä?! edit: vai onkos niillä joku vakio alustan mitat noista?
                    Rides:

                    -E28 518i ´86
                    -Audi A6 C5 ´99
                    -VW T4 ´97

                    Comment

                    • Ravermeister
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1508
                      • Melkeen Turkkuses

                      #11
                      Originally posted by Team Eastcorner
                      mitä ihmettä katsastukseen tuo navan ja kaaren väli vaikuttaa?? outoja inssejä?! edit: vai onkos niillä joku vakio alustan mitat noista?
                      Kyllä ne minultakin mitattiin, ja oikeen rekisteriotteeseen merkittiin. Tosin en tiedä mitä kiksejä inssit noiden mittaamisesta saavat...
                      -Turku Connection-
                      HDJ80 4.2TD
                      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                      Comment

                      • bme535
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2004
                        • 105
                        • Jkl

                        #12
                        Originally posted by Silli
                        Mulla mitattiin lokasuojan ja navan väli edessä ja takana.
                        Maksoi muistaakseni n.25.- euroa viime vuonna Malmin Autokatsastuksessa.
                        Samalla sai noi renkaatkin muutoskatsastettua.
                        Mulla mitattiin kanssa toi navan ja lokasuojan väli..
                        Yritin myös leimata isommat vanteet samalla, niin inssi sano, että ne on kaks eri asiaa ja vaati tuosta 2x25€!!
                        Varsinainen mu#..?!
                        E34 535 tic

                        Ex:
                        E34 525 tds Touring
                        E30 320i Touring
                        E34 535i
                        E30 325i
                        E12 518
                        E30 316 -> 318i

                        Comment

                        • Team Eastcorner
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1095
                          • Vimpeli

                          #13
                          Originally posted by Ravermeister
                          Kyllä ne minultakin mitattiin, ja oikeen rekisteriotteeseen merkittiin. Tosin en tiedä mitä kiksejä inssit noiden mittaamisesta saavat...
                          ihme porukkaa!! mulla ex-käyttiksessä lyhennetyt -40mm jouset ja etupuskuri hiesti jarrudynoon (joutui vaihtamaan dynoa kun vanhaan dynoon ei päässyt ollenkaan), kysyi vaan "etteihän tässä ole helmalevikkeitä", pelkäsi että hajoaa
                          Rides:

                          -E28 518i ´86
                          -Audi A6 C5 ´99
                          -VW T4 ´97

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            #14
                            ioh

                            Kyllä muutoskatsastuksessa mitataan navan ja kaaren väli. mut mitä helv. mulle sano et muutoskatsastus 65e.
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • Ravermeister
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1508
                              • Melkeen Turkkuses

                              #15
                              Originally posted by Miku
                              Kyllä muutoskatsastuksessa mitataan navan ja kaaren väli. mut mitä helv. mulle sano et muutoskatsastus 65e.
                              Niitä näkyisi olevan kahta erilaista: http://www.btcf.fi/forum/showthread....atsastus+hinta

                              Mulla tosiaan hoitui tuo samaan settiin maahantuontikatsastuksen kanssa, joten hinnoista en osaa sen enempiä sanoa....
                              -Turku Connection-
                              HDJ80 4.2TD
                              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎