Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trans program?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konsumies
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1046
    • Turkkussesss

    Trans program?

    Pitkä juttu lyhyesti:
    e34 540iA oli reilu 2 kuukautta automaattilaatikon vaihdossa / korjauksessa ja autohan seisoi silloin pitkään.
    Sain auton viime torstaina ja nyt vaihteisto toimii loistavasti.
    Kuitenkin nyt on 2 kertaa heittänyt ajossa trans programin päälle...ajanut olen n 300 km rempan jälkeen.

    Voiko johtua jarruista? Laatikosta? WTF?

    Kun sammuttaa auton ja starttaa uudestaan ongelma poistuu.
    Seat Leon Cupra ST
    F20 116d
    e87 116i
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Heitetään nyt vaikka ilmamassa mittari....

    Comment

    • jam75
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 654
      • Tornio

      #3
      Mitenköhän se laatikkoherja vois ilmamassamittarista johtua ? Käys katsoon että öljyä on tarpeeksi laatikossa. Jos ne on kerran sitä rempannu/uudet öljyt sisään niin vois olla että sieltä puuttuu joku desi vielä kenties.

      Comment

      • konsumies
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1046
        • Turkkussesss

        #4
        Kävin ottamassa vikatestit metroautossa.
        Herjaa solenoid 1,2 ja 3 + joku pressure 1 ja 2...

        Mitäs sitten?
        Pitääkö lootan solenoidit vaihtaa?
        Seat Leon Cupra ST
        F20 116d
        e87 116i

        Comment

        • jam75
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 654
          • Tornio

          #5
          Originally posted by konsumies
          Kävin ottamassa vikatestit metroautossa.
          Herjaa solenoid 1,2 ja 3 + joku pressure 1 ja 2...

          Mitäs sitten?
          Pitääkö lootan solenoidit vaihtaa?

          Dodiin, eli laatikkoa auki ja kyseisiä osia tarkasteleen ja ehkä ois viisain hommata uudet vermeet sisään. Paineventtiilit ja solenoidit näyttäis kikkailevan sulla siellä sisällä omiaan :(. Tai sitten, onko se piuha sit kunnolla kiinni siellä laatikon päässä, eli onko kasattu huolella? Suosittelisin kääntymistä laatikon korjaajan puoleen ja sanoa että laatikko ei tullu kuntoon vielä. Miksi sitä laatikkoa vaihdettiin/rempattiin?

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Originally posted by konsumies
            Kävin ottamassa vikatestit metroautossa.
            Herjaa solenoid 1,2 ja 3 + joku pressure 1 ja 2...

            Mitäs sitten?
            Pitääkö lootan solenoidit vaihtaa?
            On sulla huonoa tuuria tuon kanssa. Vie se takaisin sille kyläsepälle ja sano, että laittaa sen kuntoon.

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #7
              Originally posted by Sami
              Heitetään nyt vaikka ilmamassa mittari....
              Mä oisin veikannu tämän palstan tapojen mukaan:
              ilma massa mittari:nen, tai kierto kangen laakeri:aan

              Mutta itse aiheeseen, eli ei ne kaikki oo voinu särkyä, joten onko piuhat missä välissä ja miten hyvin liittimet kiinni?
              ...

              Comment

              • pete81
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 2056
                • .........

                #8
                Originally posted by konsumies
                Kävin ottamassa vikatestit metroautossa.
                Herjaa solenoid 1,2 ja 3 + joku pressure 1 ja 2...

                Mitäs sitten?
                Pitääkö lootan solenoidit vaihtaa?
                kävin kanssa ottamassa metroautossa vikatestit kun laatikko alko sekoileen ja tulos oli että speed sensorit paskana ja sanoivat et pitää vaihtaa, hinta 312e töineen! mut jätinpä viemättä ja aloin selvittelemään asiaa kunnes eräs paja tiesi todennäkösen vian ja laatikko auki ja pakathan siellä oli luistanut ja väljät kuten arvelikin! et tässä metroauton tutkimisen tulos, siellä ei tiedetä laatikoista mitään ja välillä tuntuu ettei muustakaan.

                Comment

                • Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by jam75
                  Mitenköhän se laatikkoherja vois ilmamassamittarista johtua ? Käys katsoon että öljyä on tarpeeksi laatikossa. Jos ne on kerran sitä rempannu/uudet öljyt sisään niin vois olla että sieltä puuttuu joku desi vielä kenties.
                  Laatikko herja voi vaikka johtua ilmamassa mittarista sen verran että laatikko ottaa moottorin kuormitus tietoa massamittarilta ja jos se ei toimi niin eipä toimi laatikkokaan....

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #10
                    Originally posted by Sami
                    Laatikko herja voi vaikka johtua ilmamassa mittarista sen verran että laatikko ottaa moottorin kuormitus tietoa massamittarilta ja jos se ei toimi niin eipä toimi laatikkokaan....
                    Hmmm, onkos tuo mahdollista muissakin autobokseissa, kuten noissa 530d automaateissa. Nehän on kyllä sähköisesti ohjattuja?

                    Comment

                    • Sami
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1332
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Keimo
                      Hmmm, onkos tuo mahdollista muissakin autobokseissa, kuten noissa 530d automaateissa. Nehän on kyllä sähköisesti ohjattuja?
                      Periaatteessa varmaan mahdollista eli laatikko menee ns. hätäkäytölle, mutta meneekö e39 laatikot hätäkäytölle ollenkaan?? En muista nähneeni tai edes kuulleeni tapauksesta vaikka öljyn vähyydestä laatikko luistaisi tuntuvasti, mutta 540 iA e34:ssa tommonen mahdollista...Hyvin monet vaihteiston viat voivat johtua myös moottorin toiminnasta...

                      Pitää oikeen urakalla alkaa miettiä tapauksia missä e39:ssä vaihteistossa vika, mutta kun niitä niin vähän niin ei muista miten ne käyttäytyy, mutta ainakaan ei niin kuin mersuissa jolloin auton liikkeelle saaminen on jo hankalaa ja ajaminen yli 40 km/h lähes mahdotonta joissain malleissa...

                      Uusissa e60/61 malleissa jos laatikko havaitsee vian vaikka pyörintä nopeus eron niin pistää kyseisen vaihteen pois pelistä kokonaan...Esim. jos pakilla alkaa laatikko temppuilla/luistaa niin eipä ole pakkia ollenkaan enää autossa...Eli hinausautoille riittää töitä tulevaisuudessa...

                      Comment

                      • Miku76
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2003
                        • 56
                        • Helsinki

                        #12
                        trans program

                        mulla on e34 540ia -93 ja ajotietokone ilmotteli iloisella äänellään "trans programia".. vikana oli ilmamassa mittari...

                        Comment

                        • jam75
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 654
                          • Tornio

                          #13
                          Originally posted by Miku76
                          mulla on e34 540ia -93 ja ajotietokone ilmotteli iloisella äänellään "trans programia".. vikana oli ilmamassa mittari...

                          No tuo oli uutta tietoa mulle, ei ois tullu kyllä mieleenkään alkaa tutkiin ilmamassamittaria jos laatikko temppuilee. Oiskohan mullakin coupessa vikaa tuolla suunnalla ku ei kytke vaihteita, häiriön täräyttää päälle ja kolmonen/pakki käytössä. Miten siis tuohon massamittarivikaan päädyttiin, herjasko testeri tuota vaiko ihan kokeiluksi meni? Penarihan oli 11/92 e36 325 coupe a5s310z-tomaatilla.

                          Comment

                          • pete81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 2056
                            • .........

                            #14
                            Originally posted by jam75
                            No tuo oli uutta tietoa mulle, ei ois tullu kyllä mieleenkään alkaa tutkiin ilmamassamittaria jos laatikko temppuilee. Oiskohan mullakin coupessa vikaa tuolla suunnalla ku ei kytke vaihteita, häiriön täräyttää päälle ja kolmonen/pakki käytössä. Miten siis tuohon massamittarivikaan päädyttiin, herjasko testeri tuota vaiko ihan kokeiluksi meni? Penarihan oli 11/92 e36 325 coupe a5s310z-tomaatilla.
                            tarkennas vähän mitä se laatikko tekee! siis toimiiko välillä, ei ollenkaan vai mitä??

                            Comment

                            • jam75
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 654
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by pete1981
                              tarkennas vähän mitä se laatikko tekee! siis toimiiko välillä, ei ollenkaan vai mitä??

                              Se heitti kytkemästä vaihdetta päälle, kierroksia nostaa mutta ei kytke...sit tulee häiriöratas mittaristoon ja kolmonen eteen ja pakki toimii. Tuon se teki yhtäkkiä ilman mitään oireita kun ajelin pohjoseen lomille ja takana oli vajaa 300kilsaa. Siihen se risteykseen tullessa pisti vapaalle ku löysäsin kaasun niinku pitääkin ja sit ku koitin lähteä jatkamaan matkaa niin noup, ei kytke. Rovaniemellä auto edelleen odottaa automaattilaatikkokorjaajalle pääsyä. BMW-huolto sano, että vika on sisäinen ja se pitäis avata. Heillä ei ole resursseja/osaamista operaation ja heidän toimenpide ois se uus laatikko about 4100egeä + työ. Jotain sanoi se korjaaja puhelimessa, että ku olis se toinen laatikko (ilmeisesti tarkoitti sitä a5s300j) niin siitä vois mitata sisäänmenon ja ulostulon ja näin paikallistaa vikaa?? Tiedä sit mitä tarkoitti sillä, tuosta laatikosta ei kuiten saanut mitään vikaselostusta pihalle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎