Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trans program?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #16
    Originally posted by jam75
    Se heitti kytkemästä vaihdetta päälle, kierroksia nostaa mutta ei kytke...sit tulee häiriöratas mittaristoon ja kolmonen eteen ja pakki toimii. Tuon se teki yhtäkkiä ilman mitään oireita kun ajelin pohjoseen lomille ja takana oli vajaa 300kilsaa. Siihen se risteykseen tullessa pisti vapaalle ku löysäsin kaasun niinku pitääkin ja sit ku koitin lähteä jatkamaan matkaa niin noup, ei kytke. Rovaniemellä auto edelleen odottaa automaattilaatikkokorjaajalle pääsyä. BMW-huolto sano, että vika on sisäinen ja se pitäis avata. Heillä ei ole resursseja/osaamista operaation ja heidän toimenpide ois se uus laatikko about 4100egeä + työ. Jotain sanoi se korjaaja puhelimessa, että ku olis se toinen laatikko (ilmeisesti tarkoitti sitä a5s300j) niin siitä vois mitata sisäänmenon ja ulostulon ja näin paikallistaa vikaa?? Tiedä sit mitä tarkoitti sillä, tuosta laatikosta ei kuiten saanut mitään vikaselostusta pihalle.
    eli häiriöratas syttyy kun laatikko menee vikatilaan jolloin toimii vaan kolmonen ja pakki, meneekö normaalitilaan kun sammuttaa auton hetkeksi ja käynnistää uudestaan?? oliko sulla toi laatikko jo pajalla, voi olla et menny asia ohi? jos oli niin mitä siihen tehtiin?

    Comment

    • jam75
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 654
      • Tornio

      #17
      Jeps, eli se häiriövalo katoaa ku sammuttaa auton ja odottaa hetkisen. Auto uudelleen käyntiin, edelleenkin vain kierrokset nousee. Aivan sama, että hämmentääkö sitä keppiä "winterin" kans tai ilman eteenpäin. Pakin se kyllä ottaa päälle ilman häiriötä, mutta eteenpäin auto ei yritä edes ryömiä. Sit tulee se häiriövalo taas ja linkutuskolmonen ja pakki toimii. Autolle ei ole vielä tehty mitään, ainoa äijä joka sen saa kuntoon Rovanimellä on niin buukattu että joutuu odottaan vuoroa.

      Niin ja koko auto on Roissa kun vakuutusyhtiö kuljetuttaa sen vain lähimpään merkkihuoltoon (Levi -> Roi) ja ite asustelen Torniossa.
      Last edited by jam75; 06-04-2005, 23:22.

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #18
        Originally posted by jam75
        Jeps, eli se häiriövalo katoaa ku sammuttaa auton ja odottaa hetkisen. Auto uudelleen käyntiin, edelleenkin vain kierrokset nousee. Aivan sama, että hämmentääkö sitä keppiä "winterin" kans tai ilman eteenpäin. Pakin se kyllä ottaa päälle ilman häiriötä, mutta eteenpäin auto ei yritä edes ryömiä. Sit tulee se häiriövalo taas ja linkutuskolmonen ja pakki toimii. Autolle ei ole vielä tehty mitään, ainoa äijä joka sen saa kuntoon Rovanimellä on niin buukattu että joutuu odottaan vuoroa.

        Niin ja koko auto on Roissa kun vakuutusyhtiö kuljetuttaa sen vain lähimpään merkkihuoltoon (Levi -> Roi) ja ite asustelen Torniossa.
        siellä on varmaan pakat luistanu/väljät. itsellä teki aluksi et laittoi minkä vaihteen vaan eteenpäin tai pakin niin kesti hetken ennen kuin kytki sen päälle ja loppujen lopuksi se vaan paheni koko ajan. vein sen sitten remonttiin ja vaihdettiin kaikki pakat, kolmosen pakan "runko" mistä oli lukitusrenkaat väljät ja runko kulunu! voi olla et siellä pohjosemmassa ei ole niin paljon pajoja jotka korjaa, täällä etelämmässä niitä on muutamia ja itsekkin sain sen kolmen päivän päähän kun soittelin.

        Comment

        • konsumies
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1046
          • Turkkussesss

          #19
          Se metroauton kaveri kun otti vikakoodit ylös tempaisi samalla boksin ja laatikon pistokkeet irti ja putsas ne.
          Seuraava toimenpide lienee öljypohjan irroitus ja solenoidien irroitus/putsaus.

          Lienee kosketushäiriö koska kaikki muistaakseni 8 solenoidia pingas kuitenkin.
          Epäilen (ja toivon koko isolla rumalla ruhollani) että kyseessä on vaan kosketushäiriö jossain solenoideissa/pressure regulaattoreissa.

          Jos joku asiasta tietää niin mulle saa soittaa apuja

          Konsu 040 5549608
          Seat Leon Cupra ST
          F20 116d
          e87 116i

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            #20
            5hp30 trans program

            Eli 740i -92 joskus käynnistettäessä tulee trans program mutta vaihteisto toimii ihan normaalisti. Kaikkien lukemieni dokumenttien perusteella pitäisi lootan silloin mennä vikatilaan ja käyttää vain 4 ja 5 vaihteita. Kenelläkään ollut vastaavaa?

            Kaverin autotallissa luettiin vikakoodeja, ainoat mitä tuli olivat BC/MID 15,18 ja 19. Yksi näistä oli jotain "bad connection to instrument cluster" eli voiko toi check control luulla että laatikon aivoilta tulee trans program virhe? Kenties mystinen maadoitusvika check controllilla? Tänään oli myös ajotietokoneen kello mennyt itsestään ajan muuttamistilaan.

            Vaihteistovikailmoitus ei ikinä ole tullut kesken ajon, vain käynnistettäessä vähintään yön tauon jälkeen.

            Edit: Akku vaihdettu ja ongelma tuntuu hävinneen.
            Last edited by jakusa; 28-01-2007, 14:24.
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • kamu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 182
              • Pori

              #21
              Originally posted by jakusa View Post
              Eli 740i -92 joskus käynnistettäessä tulee trans program mutta vaihteisto toimii ihan normaalisti. Kaikkien lukemieni dokumenttien perusteella pitäisi lootan silloin mennä vikatilaan ja käyttää vain 4 ja 5 vaihteita. Kenelläkään ollut vastaavaa?

              Kaverin autotallissa luettiin vikakoodeja, ainoat mitä tuli olivat BC/MID 15,18 ja 19. Yksi näistä oli jotain "bad connection to instrument cluster" eli voiko toi check control luulla että laatikon aivoilta tulee trans program virhe? Kenties mystinen maadoitusvika check controllilla? Tänään oli myös ajotietokoneen kello mennyt itsestään ajan muuttamistilaan.

              Vaihteistovikailmoitus ei ikinä ole tullut kesken ajon, vain käynnistettäessä vähintään yön tauon jälkeen.
              Mulla anto samaa ilmotusta ainoastaan startatessa ja vika oli akussa (pyöritti vähän huonosti). Uus batteri paikalleen niin siihen loppu virheily.

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                #22
                Vois olla toi akku, tänään lähti vaivoin käyntiin (tosin ei trans program ilmoa). Jos vaihtas akun ja seurailis tilannetta...
                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #23
                  Kaverin E36 automaattiloota oireili suht samoin... Tehtiin "ryssän buutti" sille Eli akunkenkä yöksi irti ja siitä lähtien pelannut ilman mitää moitteen sanaa. Yhdessä automaattilaatikoihin perehtyneessä firmassa kertoi tuon kikan ja sanoi et ei kokeilu mitään maksa eikä vinkistäkään laskua kuulemma tule...
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • bember
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 479
                    • Kirkkonummi

                    #24
                    tranprogram

                    Viime syksynä ajelin E32 730A m30b30:selläni ja bensojen ollessa vähissä,
                    keltainen valo oli syttynyt, mutta matkaa jäljellä ilmoitti olevan 54km.
                    Olin startannut noin 5minuuttia ja 5km sitten ja jo startissa huomasin normaalia pitemmän starttiajan, sitten ajossa tuntui välillä veto katoavan ja lopulta ei vastannut kaasuun. Ilmeinen bensan loppumistilanne, mutta samalla kun sammui niin tuli tämä ilmo "transprogram"! Ja OBC ilmoitti kuitenkin että 54km pitäis pystyä ajamaan. Hommasin lisää bensaa 5L ja sen lisättyäni käynnistyi heti startattaessa. Oliko kyseessä bensan loppumisesta seurannut
                    ilmo vai ei? Kerta jäänyt ainoaksi. Joskus on tullut tankattua moottorin käydessä. Tuottako tämä ongelmia bensamäärän mittaukselle muutenkin kuin ettei se mittari huomioi lisäbensaa ennenkuin sammuttaa ja käynnistää uudelleen?

                    Comment

                    • MarcusV
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 149
                      • Espoo

                      #25
                      Itselleni uudessa kasissa pukkasi samaa juttua tossa eilen kun kohtuullisella pakkasella seisoneena rykäsin käyntiin.. Aluksi hätäännyin mutta sitten kun dösärille pysähdyin ja lämmöt nous vähänkin niin se rokkasi taas..
                      Oliko niin että vaan öljyt kohmeessa kuten eräs perehtyneempi sano vai kantsiiko tsekata jotain?? Just vaihettu öljyt ja muut hilppeet tonni pari sitten.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎