Morjens
Ongelma: e34 M5 3.6:lla koneella, auto käy ihan nätisti tyhjäkäyntiä - ei täydellisesti mutta ihan nätisti. Jos auton antaa käydä tyhjäkäyntiä auton tyhjäkäynti huononee radikaalisti muutaman minuutin jälkeen. Tilanne pahenee kokoajan ja sylintereitä tippuu pois käytöstä, kunnes auto käy kahdella? kolmella? Eli lähes hajoaa niille sijoilleen. Tässäkohtaa konepellin alta nousee sankka savu - ja auton omistajalta pysähtyi sydän.
Savu tuli/tulee katalysaattorin ulkopinnasta. Eli katalysaattorissa palaa bensaa mutta miksi? Onko kellään ollu tällaista ongelmaa - ja mistä tuossa voisi edes teoriassa alkaa etsimään vikaa. Vuotava suutin kävi ensimmäisenä mielessä mutta kun läppärunko, pystyykö yksi vuotava suutin "sammuttamaan" monta tulppaa, jos kaasuläppä/sylinteri. Tulpat, virranjakajan kansi ja huor'poeka on vaihdettu uusiin. Tulpanjohdot mitattu ja ainakin keskenään samantapaiset arvot. Autolla ajaessa ei huomaa mitään outoa käytöstä, että tämä on EHKÄ vain tyhjäkäyntiin liittyvä asia - tai sitten ajettaessa ilmaa menee sen verta enempi ettei ongelmaa ilmene.. Ideoita?
Eip'siinä, leimalle huomenna ja toivotaan että autoa ei käytetä tyhjäkäynnillä kovinkauaa..
Ongelma: e34 M5 3.6:lla koneella, auto käy ihan nätisti tyhjäkäyntiä - ei täydellisesti mutta ihan nätisti. Jos auton antaa käydä tyhjäkäyntiä auton tyhjäkäynti huononee radikaalisti muutaman minuutin jälkeen. Tilanne pahenee kokoajan ja sylintereitä tippuu pois käytöstä, kunnes auto käy kahdella? kolmella? Eli lähes hajoaa niille sijoilleen. Tässäkohtaa konepellin alta nousee sankka savu - ja auton omistajalta pysähtyi sydän.
Savu tuli/tulee katalysaattorin ulkopinnasta. Eli katalysaattorissa palaa bensaa mutta miksi? Onko kellään ollu tällaista ongelmaa - ja mistä tuossa voisi edes teoriassa alkaa etsimään vikaa. Vuotava suutin kävi ensimmäisenä mielessä mutta kun läppärunko, pystyykö yksi vuotava suutin "sammuttamaan" monta tulppaa, jos kaasuläppä/sylinteri. Tulpat, virranjakajan kansi ja huor'poeka on vaihdettu uusiin. Tulpanjohdot mitattu ja ainakin keskenään samantapaiset arvot. Autolla ajaessa ei huomaa mitään outoa käytöstä, että tämä on EHKÄ vain tyhjäkäyntiin liittyvä asia - tai sitten ajettaessa ilmaa menee sen verta enempi ettei ongelmaa ilmene.. Ideoita?
Eip'siinä, leimalle huomenna ja toivotaan että autoa ei käytetä tyhjäkäynnillä kovinkauaa..
Comment