Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ja taas...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baur TC
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 112
    • Turku

    Ja taas...

    Eli taas vaihteeks kytkin sanoi itsensä irti. Pääsin sentään pihaan asti ku kuulus vaa "krumps" ja kuis ollakkaa auto sammui. Kytkin poljin jäi puolimatkaan ja ei nouse ylös mutta pohjaan menee. Vaihdetta ei saa päälle. Kolmannen kerran 7 kuukauden sisään ja auto on seissyt siitäkin ajasta neljä kuukautta tallissa. Voin sanoo et nyt alkaa vituttamaa ihan todenteolla. Ekal kerral hajos onneks vaa työsylinteri ja tokal kerral oli levyst palasii irti... Mikäs täl kertaa mahtaa olla??? Varmaa kaikki paskana paitsi painelaakeri.
    Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.
  • Baur TC
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 112
    • Turku

    #2
    Mikä pirun Talbot??? Eikä tossakaa mikää paha homma oo ottaa irti jos on nosturi eli taas hinataa kouluu ja irrottamaa. Autona muute E30 318i -> 2,1 TIC... M10 padalla varusteena Hestec ja kaikkee muute kivaa...
    Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Originally posted by Baur TC
      Eli taas vaihteeks kytkin sanoi itsensä irti. Pääsin sentään pihaan asti ku kuulus vaa "krumps" ja kuis ollakkaa auto sammui. Kytkin poljin jäi puolimatkaan ja ei nouse ylös mutta pohjaan menee. Vaihdetta ei saa päälle. Kolmannen kerran 7 kuukauden sisään ja auto on seissyt siitäkin ajasta neljä kuukautta tallissa. Voin sanoo et nyt alkaa vituttamaa ihan todenteolla. Ekal kerral hajos onneks vaa työsylinteri ja tokal kerral oli levyst palasii irti... Mikäs täl kertaa mahtaa olla??? Varmaa kaikki paskana paitsi painelaakeri.
      Ei ne perkeleen kytkimet normaalikäytöllä noin usein hajoa. Niillä voi hyvässä tapauksessa ajaa pitkälti yli 200 tkm ongelmitta. Kyllä se vika tässä tapauksessa taitaa löytyä ratin ja penkin välistä. Ei herneitä...
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Baur TC
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 112
        • Turku

        #4
        Siin on ollu jotai pientä häikkää koko ajan ku oon ajanu sen kans mut saas nähdä mikä täl kertaa sit on. Ekat kerrat hajonnu vanhuuttaan mut tää oli jo jotain ihan muuta. Jos sais huome lootan pois ni näkis mitä se syöny. Ja on se kestäny kovemmankin kaasujalan ku mun oman... Se vaa ei kestä peruuttamist.
        Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Veikkaan että kytkinlevyn jouset ovat pettäneet. Joka tapauksessa epäilen, että asennusta ei ole tehty huolellisesti. Jätitkö keskittämisen tekemättä keskitystyökalulla? Entä voitelitko kytkinakselin urat molybdeenisulfidilla?

          Comment

          • Baur TC
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 112
            • Turku

            #6
            Keskitettiin kyl tarkasti mut se saatanan rasva systeemi jäi pois sielt ja seki huomattii vast niin paljo myöhemmi et ei otettu sitä sit enää auki. Mun piti ens viikon torstai avata se just sen takia et voisin laittaa sinne sen mönjän mut nyt se täytyy avata aikasemmin ja ostaa viel uutta osaakin ja jos täl kertaa laittais rasvat paikalleen. Oliskohan iha niin yksinkertainen vika et ne jouset olis korkannu vaa eli ei tarvii ku uuden levyn?
            Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

            Comment

            • Bmw_e30
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1260
              • joutseno

              #7
              no eikö niissä vanhoissa paskask menneissä levyissä nää et mikä on menny rikki? mis kunnos paine asetelma on ?
              ex 325i -85 325i
              325i soupe -92 325i

              Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

              Comment

              • Baur TC
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 112
                • Turku

                #8
                Siit vanhast oli jotai paloi lähteny sielt välist irti jotka on niitte jousien välis/ympäril ja sit alko jouset ainaki heiluu nii pirusti. Paineasetelma on kuin uusi. Siin ei ollu mitää vikaa. Onk mahdollist et pääsylinteri olis paskana ku se poljin nyt kuitenki jäi puolivälii jumii ja tiukasti??? Lauantai se viimeistää selvii ku alotetaa purkamaa ja tutkimaa.
                Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #9
                  Eihän sillä keskittämisellä muuta väliä ole kuin että saa sen akselin paikoilleen... se hakee oikean paikan heti kun painaa ekan kerran kytkintä.
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  • ykä
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 478
                    • Alaviirre

                    #10
                    Originally posted by Baur TC
                    Siit vanhast oli jotai paloi lähteny sielt välist irti jotka on niitte jousien välis/ympäril ja sit alko jouset ainaki heiluu nii pirusti. Paineasetelma on kuin uusi. Siin ei ollu mitää vikaa. Onk mahdollist et pääsylinteri olis paskana ku se poljin nyt kuitenki jäi puolivälii jumii ja tiukasti??? Lauantai se viimeistää selvii ku alotetaa purkamaa ja tutkimaa.

                    oisko painelaakeri jumittunu jos ei kytkin liiku villi arvaus
                    Bmw 525 Td e61
                    Bmw e34 535 Turbo



                    EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                    -FatBoyRacing-

                    Comment

                    • superfast
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 567
                      • Kurikka

                      #11
                      Originally posted by ykä
                      oisko painelaakeri jumittunu jos ei kytkin liiku villi arvaus
                      mulla ainakin teki ton painelaakerin takia oli laakeri leikannu kii ja koko koko nippu lähteny pyörii mukana... meni viel kampiakselin laakerikin siin samalla... eikä ne m10 kytkimet kestä tehoo juur mitään.. nyt ajettu ehkä pari tonnii ja taas kakkoselle vaihdos luistaa...
                      E60 525 Msport
                      E36 318ti compact

                      Comment

                      • Baur TC
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 112
                        • Turku

                        #12
                        Juu se laakeri oli aikas hyvin hinkannu sitä akselii sielt ku oli ollu kuivana (mut ei ollu leikannu kiinni) ja saanu aikaseks hyvät jäljet mut kyl siit selvittii. Siirtohaarukan toisen pään joku ihmeen tukitappi oli taas menny poikki ja se aiheutti siirtohaarukan liikkumisen väärään suuntaan. Pihal ku tutkittii sitä ni koko siirtohaarukka pyörähti pois paikaltaan ja sit oli työsylinteri ihan kappaleina. Tappi roikkus just ja just kumin varas viel. Takuust haettii uutta.

                        Ei mul ainakaa kytkin luista, tai no mul on kyl siin jonku kutos koneisen kytkin ja systeemit ja joku Sachssin asetelma. Nyt on toiminu pirun hienosti vehkeet ja pihinää ei oo säästelty.
                        Last edited by Baur TC; 11-04-2005, 02:06.
                        Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎