Vastaavia ongelmia manuaali tds:ssä. Eli kone sammuu satunnaisesti AINOASTAAN kierrosten laskiessa tyhjäkäynnillle (esim. painan kytkimen pohjaan), ei ole väliä onko kone lämmin taikka kylmä. Joskus tekee myös niin että kierrokset laskee tuossa kytkintä painaessa sinne 500rpm mutta jaksaa vielä pompata normaalikäyntiin n. 700rpm.
Itse tyhjäkäynti on moitteeton, kierrokset ei heijaa joten pumppu tuntuisi olevan siltä osin ehjä. Sammuilua ei siis tapahdu tyhjäkäynnin aikana, ainoastaan kierrosten laskiessa tyhjäkäynnille. Tehotkin tuntuisi suurin piirtein olevan tallessa. Kilometrejä 380tkm, viime aikoina koneelle tehtyä:
- Suuttimet on tarkastettu ja todettu hyviksi.
- Uusi neulantunnistinsuutin (4.suutin), veikkasin aikaisemmin syyksi. Ei auttanut.
- EGR on poistettu käytöstä kokonaan, hitsattu suora ahtoputki.
- Imusarja putsattu töhnästä.
Merkkihuollossa löytyi vikakoodi "50 - sisäinen vika" jota eivät osanneet analysoida sen tarkemmin, liittyyköhän asiaan? Tyhjäkäynnin nostossa ajattelin käydä jos ylipäätään onnistuu, pumppua en itse uskalla alkaa kääntelemään. Muita ideoita?
Itse tyhjäkäynti on moitteeton, kierrokset ei heijaa joten pumppu tuntuisi olevan siltä osin ehjä. Sammuilua ei siis tapahdu tyhjäkäynnin aikana, ainoastaan kierrosten laskiessa tyhjäkäynnille. Tehotkin tuntuisi suurin piirtein olevan tallessa. Kilometrejä 380tkm, viime aikoina koneelle tehtyä:
- Suuttimet on tarkastettu ja todettu hyviksi.
- Uusi neulantunnistinsuutin (4.suutin), veikkasin aikaisemmin syyksi. Ei auttanut.
- EGR on poistettu käytöstä kokonaan, hitsattu suora ahtoputki.
- Imusarja putsattu töhnästä.
Merkkihuollossa löytyi vikakoodi "50 - sisäinen vika" jota eivät osanneet analysoida sen tarkemmin, liittyyköhän asiaan? Tyhjäkäynnin nostossa ajattelin käydä jos ylipäätään onnistuu, pumppua en itse uskalla alkaa kääntelemään. Muita ideoita?
Comment