Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMS46 + EWS III-D sielusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    BMS46 + EWS III-D sielusta

    Kävin hakemassa foorumillakin myynnissä olleen käymättömän E36 316i 4/99 Compactin.

    Tässä autossa on BMS46 ECU ja EWS III-D. Auto ei käynnisty ja monesta suunnasta viittaa että moottorinohjaus on rikki. Kone pyörittää mutta ei anna kierrossignaalia livedataan. Nokka-/kampiakselin tunnistimet vaihdettu sekä liittimet ja johdot tarkistettu. Vikakoodeina auto antaa aina ja heti secondary air pump, hot-film mass air-flow sensor ja tank vent valven.

    Tietäisikö joku miten tuollaisessa yhdistelmässä toimii vikakoodinluku? Autossa on jalkatilassa OBD2 portti. K+DCAN johdolla olen yrittänyt, mutta autossa ei vastaa kuin ECU. Sama kaapeli ja setuppi toimii esim E46 -02 ongelmitta. Pinnit 7 ja 8 on juotettu kaapelista yhteen.

    DIS ei automaattisesti tunnista autoa eikä lue auton varustelistaa. DIS:llä pääsee lukemaan ecun mutta mikään muu ei vastaa. Voiko tämä johtua rikkinäisestä ecusta tai EWS:stä?

    Tilasin autoon ecun, ews ja sirun toisesta vastaavasta autosta. Ymmärtääkseni EWS III-D polttaa rolling code taulun blankkoon ecuun ja naittaa ecun ja EWS:n näin ikuisesti yhteen. Sen takia tilasin koko setin samasta autosta. Miten käy varustelistan kanssa? Vaatiiko tämä jotain koodauksia?
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8974
    • Kellokoski

    #2
    Eikö siellä ole konehuoneessa pyöreää 20-pin liitintä :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10944
      • Joensuu

      #3
      Lue ne vikakoodit sieltä konehuoneen 20 pin liittimestä. Siinä -02 ei ole kun se sisällä oleva liitin, mutta tuossa -99 on vielä konehuoneessa liitin. Kun käytät sitä konehuoneen liitintä, niin pitäisi alkaa DIS tunnistaa auto.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        #4
        No prkl....luin kans että voisi lukea pyöreästä liittimestä. Katsoin nopeasti konehuoneeseen eilen, mutta ei osunut "normaalista" E36 paikasta silmään. Nyt katsoin kuvasta, niin näyttäisi olevan tuolla "väärässä" paikassa. Huomenna kokeilen uudestaan.

        Mites kun tulee uusi ECU? Paljon joutuu jumppaamaan?
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10944
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Doni View Post
          No prkl....luin kans että voisi lukea pyöreästä liittimestä. Katsoin nopeasti konehuoneeseen eilen, mutta ei osunut "normaalista" E36 paikasta silmään. Nyt katsoin kuvasta, niin näyttäisi olevan tuolla "väärässä" paikassa. Huomenna kokeilen uudestaan.

          Mites kun tulee uusi ECU? Paljon joutuu jumppaamaan?
          Aina kun autossa on se 20 pin liitin, tulee sitä käyttää. Muuten käy juuri kuten tässä on käynyt.Uudet boksit paikalleen ja DME-EWS sync niin auton pitäisi lähteä käytiin. Sitten tietenkin kannattaa laittaa koodailut kuntoon, niin ei aiheuta jatkossa ongelmia. Otithan avaimet siitä luovuttaja autosta? Muuten ei lähde käyntiin.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #6
            Nyt alkoi modulit löytymään! EWS:n puolelta kaikki kunnossa eikä EWS sync myöskään auttanut.

            Paketin mukana tulee myös avaimen siru, joten kaikki pitäis olla.
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              #7
              Heräs henkiin uusilla boxeilla. Nyt ASC antaa nyt vikakoodia ja valopalaa mittaristossa. CAN Data fault from DME/DDE.

              Onko tämä nyt joku koodausjuttu?
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • kama
                BTCF Member
                • Dec 2002
                • 1264
                • Savonmua

                #8
                Originally posted by Doni View Post
                Heräs henkiin uusilla boxeilla. Nyt ASC antaa nyt vikakoodia ja valopalaa mittaristossa. CAN Data fault from DME/DDE.

                Onko tämä nyt joku koodausjuttu?
                Kävitkö jo ajamassa? MS43:ssa jotkin abs/can koodit kuittautui vasta koeajolla kun alkoi tulla nopeusdataa tms.
                E24 - M88/3 N/A
                E85 - M54 Supercharged
                G26 - M50 Supercharged
                IG:kamamikko

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #9
                  Originally posted by Doni View Post
                  Heräs henkiin uusilla boxeilla. Nyt ASC antaa nyt vikakoodia ja valopalaa mittaristossa. CAN Data fault from DME/DDE.

                  Onko tämä nyt joku koodausjuttu?
                  Mittarille ja asc boksiin pitää muuttaa se uuden dme:n vin
                  Jartsa02 osaa auttaa ainaki.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2842
                    • Kyrsälä

                    #10
                    Onko nämä jotain amatimeesten salaisuuksia vai onko ihan NCSExpert kamaa?

                    Voisihan tuohon uuteen ecuun ehkä juottaa piirin vanhasta ja käyttää sit vanhaa ews:ää. Jos tälle tielle lähden niin mikä piiri se näistä on?


                    Ykkösvaihtoehto olisi tietysti saada nuo koodaamalla kondikseen.

                    Originally posted by kama View Post
                    Kävitkö jo ajamassa? MS43:ssa jotkin abs/can koodit kuittautui vasta koeajolla kun alkoi tulla nopeusdataa tms.
                    En kokeillut vielä koska autossa sen verran kaikkea muutakin vikaa vielä.
                    Last edited by Doni; 08-11-2015, 21:26.
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #11
                      Originally posted by Doni View Post
                      Onko nämä jotain amatimeesten salaisuuksia vai onko ihan NCSExpert kamaa?

                      Voisihan tuohon uuteen ecuun ehkä juottaa piirin vanhasta ja käyttää sit vanhaa ews:ää. Jos tälle tielle lähden niin mikä piiri se näistä on?


                      Ykkösvaihtoehto olisi tietysti saada nuo koodaamalla kondikseen.


                      En kokeillut vielä koska autossa sen verran kaikkea muutakin vikaa vielä.

                      Piirit juottamalla kaikista paras ratkaisu, mutta asc boksin vinin voi muuttaa ihan bmw scannerilla, tai ehkä myös ncs expertillä (riippuu boksista)
                      Mittari sitten on siinä ja siinä meneekö portin kautta vai pitääkö purkaa pöydälle.

                      Edit.
                      Jollekki voi olla ammatti salaisuuksia. Minä taas en oo niitä miehiä jotka pihtailee. Tässäkään asiassa.
                      Last edited by Kissvesala; 08-11-2015, 23:30.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Doni View Post
                        Voisihan tuohon uuteen ecuun ehkä juottaa piirin vanhasta ja käyttää sit vanhaa ews:ää. Jos tälle tielle lähden niin mikä piiri se näistä on?

                        Onko siinä toisella puolella komponentteja? Kyseinen ohjain ei ole itelle tuttu, mutta yleensä se on 8-jalkainen lutikka ja monesti ST Mircoelectronics:in valmistama (logo tunnistettavissa).
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2730
                          • .fi

                          #13
                          Originally posted by Doni View Post
                          Voisihan tuohon uuteen ecuun ehkä juottaa piirin vanhasta ja käyttää sit vanhaa ews:ää. Jos tälle tielle lähden niin mikä piiri se näistä on?
                          Jostain luin sen olevan 29F200, ja muodoltaan psop44.
                          Flash löytynee siis levyn toiselta puolen.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Flash näyttäis olevan toisella puolella, tuo iso piiri. En osaa tuosta ecusta sanoa että onko ajonesto erillisellä eeprom:lla vai ei. Clavurionin ohjeilla pitäis löytyä jos on.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Doni
                              Moderator
                              • Sep 2004
                              • 2842
                              • Kyrsälä

                              #15
                              Minäkin lukenut muutamasta paikasta että olisi 8-jalkainen.

                              Tässä on kuvat rikkinäisestä ecusta. Kuvaa klikkaamalla täyteen kokoon. Toisen kuvan 8-jalkaisesta ei saa mitään selvää edes suurennuslasilla.



                              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎