Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten erottaa toisistaan helpoiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nemesis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 617
    • kymenlaakso

    Miten erottaa toisistaan helpoiten?

    Elikkä, miten erottaa katomalla, silmämääräisesti 320i motronic ja 325i motronic koneet toisistaan?
    Ittellä tulossa auton osto eteen, koneena 2.5i mutta miten sen todentaan helpoiten silmällä kun ei ole tilalla nettä käytössä että pääset ETK:n kippuun että siellä tosiaanon toi 325i kone keulilla?

    kun ei tahdo heittää rahojaan paskaan.....
    E30 kesä-autona
  • FreeZ
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 814
    • Hamina

    #2
    koneen kyljessä lukee.... :wink:
    BMW 320i

    Comment

    • nemesis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 617
      • kymenlaakso

      #3
      "koneen kyljessä lukee"

      oisit nähnyt sen katastus inssin kun se että sillä palomies taskulampullaan mun koneen kupeesta sitä tekstiä joka oli paskan peitossa...
      en ole aatellut vääntäytyä samanlaisiin asentoihin kuin se, kun en siihen edes kykene...

      siis pakkohan noissa on olla joku nippeli erilainen/eri osa kokonaan ulkoisestikkin..haloo...eikö kukaan muka tiedä?
      E30 kesä-autona

      Comment

      • myrtsi
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 347
        • pornainen

        #4
        mulla on ainakin imusarja vähän eri mallinen 520:ssä kun 325:ssa :roll:
        E30 325i e34 520i e61 530d s211 e280cdi

        Comment

        • nemesis
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 617
          • kymenlaakso

          #5
          mitään radikaalia eroa,nippeliä mikä 325i koneessa olis mitä 320issä ei ole tai toisinpäin...

          eli etitään sellasta palikkaa,mutikaa osaa joka toisessa konehuoneessa on mutta toisessa ei edes kuulu olla....

          ???
          E30 kesä-autona

          Comment

          • markoli
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 31
            • tampere

            #6
            No tota!? Yks mistä vois tunnistaa, jos osaa katsoa, on kaasuläppä-tsydeemi.. 2.5 litraisessa se on jonkun verran isompi kuin 2 litraisessa.. Oikaiskaa tämä asia toki, jos olen väärässä..
            Back to BMW: E61 535d LCI M-sport
            ex volvo s80 d5 2002
            ex audi A6 2.8 aah
            ex e36 325 coupe madeiraschwarz

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by markoli
              No tota!? Yks mistä vois tunnistaa, jos osaa katsoa, on kaasuläppä-tsydeemi.. 2.5 litraisessa se on jonkun verran isompi kuin 2 litraisessa.. Oikaiskaa tämä asia toki, jos olen väärässä..
              Tuota kokoeroa on vaikea nähdä jos ei osia näe vierekkäin että voisi verrata. Eikös tuon kokoeron huomaa aika helposti penkin ja ratinvälistä... Lohkonkyljestä merkintöjen tähystäminen onnistuu ilman akrobatiaa taskupeilillä ja -lampulla.

              Comment

              • Timpe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 539
                • Tre

                #8
                Originally posted by Kyytsis
                Eikös tuon kokoeron huomaa aika helposti penkin ja ratinvälistä...
                Joo, eiköhän se 40 hp:n ero selviä varmasti ajossa, jos on vakio pannuista kyse!

                Comment

                • nemesis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 617
                  • kymenlaakso

                  #9
                  joo, olenkin menossa hakemana autoja noin 130km päästä, ja kun menen hakeen niin en viittis ostaa 2.0i tekn vaihtoa 2.5i korissa ja sitten koittaa oikeusteitse vaatia kaupanpurkua you know my friend ??
                  toisekseen reissulla emme ehdi koe ajamaan autoja, koe käyttämään kyllä
                  E30 kesä-autona

                  Comment

                  • nahis
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 162
                    • vaasa

                    #10
                    325 virranjakaja nokan päässä.
                    BMW 320IM-86.BMW325IM-87.BMW 318I TOURING-92.VW Vento-96 td.

                    Comment

                    • energy
                      BTCF Member
                      • May 2003
                      • 1696
                      • Haukipudas, Oulu

                      #11
                      Originally posted by nahis
                      325 virranjakaja nokan päässä.
                      Aloin jo kirjottamaan uutta viestiä, mutta tässäpä tämä tärkein tuli.. pienemmässä koneessa on tosiaan virranjakaja alhaalla lohkon kyljessä ja isommassa kannen päässä.
                      :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                      :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                      :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                      Comment

                      • Meisseli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1003
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by energy
                        pienemmässä koneessa on tosiaan virranjakaja alhaalla lohkon kyljessä
                        Onkohan kuitenkaan jos siinä on kerran Motronic? Ainakin siinä yksilössä jonka kanssa puljasin (M20B20 Motronicilla, -89 E34:n pellin alla) oli kyllä jakaja nokan päässä.

                        L-Jet sitten erikseen, mutta siitähän ei tässä ollut kyse.
                        Eioo penaria alla enää.. :(

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Kyllä niitä 2 litraisia M20 koneitakin on Motronicilla ja jakajalla nokanpäässä.

                          EDIT: ÄH, Meisseli kerkes ekaks...

                          Comment

                          • f1zz
                            GTi:stä tuttu
                            • Sep 2003
                            • 1469
                            • Veikkola

                            #14
                            joo ei muuta kun hiekkapaperia mukaan ja käsi sinne lohkon kylkeen ja vähän pyyhkäisee niin sen näkee kyllä. tosin olen minäkin ostanut väärän koneen ku en kattonu numeroo.. harmitti ku ostin 2 litrasen ja tuliki 2.3

                            Comment

                            • jvakeva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2433
                              • Kouvola

                              #15
                              helpommin huomaa porauskoon merkinnän sarjanumerin yläpuolella..

                              tunnistaa jo tunnustelemalla jos on sokea..
                              B10 V8 # 108
                              saab r560 8X4

                              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎