Mihin se siitä hajoaisi? Enpä usko moiseen väittämään.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Mulle jäi semmonen kuva että se kuumuus haurastuttais putket ku ei pääse poistumaan mistään. Vaan en oo kyllä ikinä ikinä kuullu että esim. e30:ssä ois käyny käyrät niin kuumina että ois tarvinu peltisatsi peittää sillä nauhalla esim. tulpanjohtojen sulamisen takia.
Mulle jäi semmonen kuva että se kuumuus haurastuttais putket ku ei pääse poistumaan mistään. Vaan en oo kyllä ikinä ikinä kuullu että esim. e30:ssä ois käyny käyrät niin kuumina että ois tarvinu peltisatsi peittää sillä nauhalla esim. tulpanjohtojen sulamisen takia.
Paljonkohan on peltisarjojen pintalämpötiloissa eroja eristetyn ja "vapaasti tuulettuvan" välillä?Kyllä se kaasujen virtaus sen kuumuuden työntää putken kautta pihalle,eikä konehuone kuumene aivan niin paljoa.
Toisaalta tuon pitäisi nostaa hieman koko loppu putken lämpötilaa (teoriassa ainakin).Eikö se taas lisää putken ikää,kun pysyy hieman lämpöisempänä=kuivempana...
Joskus mieki kuullu tuosta että se tuhois noita. joku selitti että sekun pitää lämpöö ja se ei pääse pois sieltä nopeinta reittiä niin se polttaa putken puhki tai jotain tuommosta... ei muista enää tarkkaan
Joskus mieki kuullu tuosta että se tuhois noita. joku selitti että sekun pitää lämpöö ja se ei pääse pois sieltä nopeinta reittiä niin se polttaa putken puhki tai jotain tuommosta... ei muista enää tarkkaan
Pitää paikkansa että ne haurastuu kun käyttää lämmön eristys nauhaa pari vuotta kun se on siinä sarjan ympärillä niin se hajoaa käsiin kun otat sitä pois (jos joku nyt epäilee niin olen itse nähnyt) kilpa-autoissa käytetään koska sarjoja kuitenkin uusitaan tietyin väli ajoin omaani en koskaan menis laittamaan! Mutta jos lämpö-ongelmia niin sitten voi tietty harkita .
Vaikka menee offtopikiks niin pakko kysyy: Jarno80: Toi sun avatarin auto? myitkö nettiautos vai ostitko sieltä? Rupes vaan kiinnostaa kun ilmossa oli aika kovat teholukemat kyseiselle kaasaripelille
Mulle jäi semmonen kuva että se kuumuus haurastuttais putket ku ei pääse poistumaan mistään. Vaan en oo kyllä ikinä ikinä kuullu että esim. e30:ssä ois käyny käyrät niin kuumina että ois tarvinu peltisatsi peittää sillä nauhalla esim. tulpanjohtojen sulamisen takia.
Jos se oli epäselvää miksi käytetään lämpönauhaa:
Sitä pistetään kahdesta syystä. Saadaan konehuoneen lämpötilaa alemmas.
Pakosarja virtaa paremmin. Jos pakokaasut jähtyy ne laajenee. Eli virtaa huonommin.
Jos se oli epäselvää miksi käytetään lämpönauhaa:
Sitä pistetään kahdesta syystä. Saadaan konehuoneen lämpötilaa alemmas.
Pakosarja virtaa paremmin. Jos pakokaasut jähtyy ne laajenee. Eli virtaa huonommin.
Joo käyttötarkotus oli tiedossa. Tuota metallin haurastumista en vaan ollu ennen kuullu. Luulisin että ihan katuvireisessä pelissä tuota lämpönauhaa ei varmaan tarvi. Rata-autoissa tietty eri asia ku otetaan ne viimesetki pollet koneesta ja ajetaan jatkuvasti suurilla kierroksilla. Ja muutama pakosarja/ajokausi ei varmaan kamalasti haittaa.
Mutta ei sitä pakosarjaa ole pakko tehdä ensimmäisestä räkäraudasta joka sattuu tallin nurkasta löytymään. Eri metallit kun kestävät lämpöä aivan eri tavoin.
Omissa ahdetuissa ja ahtamattomissa olen aina käyttänyt Thermotecciä ja yhtä vastaavaa merkkiä, eikä ole ollut mitään haurastumista havaittavissa.
Comment