Löytyisikö täältä apua BMW E65 735i 2002 mallisen auton ongelmien selvittelyyn?
Autossa on jokapäiväisessä ajossa mutta viat hieman haittaavat ajonautintoa.
Alhaalla on listattu auton vikoja joihin toivoisin apua.
1. Auton kaukosäädin ei toimi lainkaan. Mistään napista ei tapahdu mitään.
Tässä mallissa ei ole vaihdettavaa patteria ja mittasin yleismittarilla patterin olevan ok. Autoa ei voi siis lukita kaukosäätimestä.
Ovet menevät lukkoon jos kääntää avaimesta lukkopesästä.
Kun ovet avataan seuraavan kerran alkaa varashälytin huutaa välittömästi.
Hälytin huutaa niin kauan kun avaimen laittaa "virtalukkoon".
Onko vika avaimessa tai jossain muualla?
2. Auto syö akun tyhjäksi alle vuorokaudessa jos se seisoo käyttämättömänä.
Mittasin että virrankulutus on n. 8ah vaikka kaikki ovet ja luukut on kiinni.
Huomasin että keskikonsolissa olevaan kuskinpenkin säätökytkimeen jää oranssi valo palamaan. Oranssi valo jää palamaan myös ratin vieressä olevaan "vaihdekeppiin". Välillä myös mittaristossa vilkkuu varoitusvaloja.
Joka kerta kun jätän auton parkkiin joudun irroittamaan akun maakaapelin irti ettei akku tyhjene itsestään.
Missä vika voisi olla?
3. Idrive ei toimi. Kun ostin auton vuosi sitten niin idrive saattoi toimia siten että kun pyöritti ja paineli rullaa niin valikot hyppeli edestakaisin. Mitenkään järkevästi sitä ei kuitenkaan pystynyt ohjaamaan. Myöhemmin se lakkasi toimimasta kokonaan eli idrive rullasta ei saanut enää mitään eloa.
Näyttö kuitenkin toimii mutta sitä ei pysty siis säätämään.
Nyt jos esim säädän sisätilan puhaltimen nopeutta niin nopeus muuttuu idriven näytöllä 5-20sek viiveellä. Pitäisikö muutoksen näkyä näytöllä heti?
Eli onko vika idriven rullassa vai onko autossa jotain muutakin vikaa, mitä?
4. Nyt muutamana pakkaspäivänä autoon on tullut sellainen vika että moottori "ryntäilee". Eli moottorijarrutuksessa kierrokset ei laske lähelle tyhjäkäyntiä vaan jää humppaamaan 1500-1800 kierroksen välille. Auto siis pyrkii nykien eteenpäin vaikka pitäisi olla moottorijarrutus käynnissä.
Myös tyhjäkäynti on välillä yli 1000rpm ja myös tyhjäkäynnillä kierrokset välillä vaeltaa runsaasti. Vikakoodi: 2799 dme throttle-valve adaptation - due to environmental conditions Missä vika?
5. Vaihteistossa tuntuu olevan vikaa. Kierrokset ovat välillä liian suuret ajonopeuteen nähden. Antaa vikakoodia: 4F53 egs converter lockup clutch faulty/opened. Vikakoodi ilmestyy kun auto on lämmennyt hiukan. Missä vika?
Autossa on jokapäiväisessä ajossa mutta viat hieman haittaavat ajonautintoa.
Alhaalla on listattu auton vikoja joihin toivoisin apua.
1. Auton kaukosäädin ei toimi lainkaan. Mistään napista ei tapahdu mitään.
Tässä mallissa ei ole vaihdettavaa patteria ja mittasin yleismittarilla patterin olevan ok. Autoa ei voi siis lukita kaukosäätimestä.
Ovet menevät lukkoon jos kääntää avaimesta lukkopesästä.
Kun ovet avataan seuraavan kerran alkaa varashälytin huutaa välittömästi.
Hälytin huutaa niin kauan kun avaimen laittaa "virtalukkoon".
Onko vika avaimessa tai jossain muualla?
2. Auto syö akun tyhjäksi alle vuorokaudessa jos se seisoo käyttämättömänä.
Mittasin että virrankulutus on n. 8ah vaikka kaikki ovet ja luukut on kiinni.
Huomasin että keskikonsolissa olevaan kuskinpenkin säätökytkimeen jää oranssi valo palamaan. Oranssi valo jää palamaan myös ratin vieressä olevaan "vaihdekeppiin". Välillä myös mittaristossa vilkkuu varoitusvaloja.
Joka kerta kun jätän auton parkkiin joudun irroittamaan akun maakaapelin irti ettei akku tyhjene itsestään.
Missä vika voisi olla?
3. Idrive ei toimi. Kun ostin auton vuosi sitten niin idrive saattoi toimia siten että kun pyöritti ja paineli rullaa niin valikot hyppeli edestakaisin. Mitenkään järkevästi sitä ei kuitenkaan pystynyt ohjaamaan. Myöhemmin se lakkasi toimimasta kokonaan eli idrive rullasta ei saanut enää mitään eloa.
Näyttö kuitenkin toimii mutta sitä ei pysty siis säätämään.
Nyt jos esim säädän sisätilan puhaltimen nopeutta niin nopeus muuttuu idriven näytöllä 5-20sek viiveellä. Pitäisikö muutoksen näkyä näytöllä heti?
Eli onko vika idriven rullassa vai onko autossa jotain muutakin vikaa, mitä?
4. Nyt muutamana pakkaspäivänä autoon on tullut sellainen vika että moottori "ryntäilee". Eli moottorijarrutuksessa kierrokset ei laske lähelle tyhjäkäyntiä vaan jää humppaamaan 1500-1800 kierroksen välille. Auto siis pyrkii nykien eteenpäin vaikka pitäisi olla moottorijarrutus käynnissä.
Myös tyhjäkäynti on välillä yli 1000rpm ja myös tyhjäkäynnillä kierrokset välillä vaeltaa runsaasti. Vikakoodi: 2799 dme throttle-valve adaptation - due to environmental conditions Missä vika?
5. Vaihteistossa tuntuu olevan vikaa. Kierrokset ovat välillä liian suuret ajonopeuteen nähden. Antaa vikakoodia: 4F53 egs converter lockup clutch faulty/opened. Vikakoodi ilmestyy kun auto on lämmennyt hiukan. Missä vika?
Comment