Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E65 täynnä vikoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apk
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 106

    BMW E65 täynnä vikoja

    Löytyisikö täältä apua BMW E65 735i 2002 mallisen auton ongelmien selvittelyyn?
    Autossa on jokapäiväisessä ajossa mutta viat hieman haittaavat ajonautintoa.
    Alhaalla on listattu auton vikoja joihin toivoisin apua.

    1. Auton kaukosäädin ei toimi lainkaan. Mistään napista ei tapahdu mitään.
    Tässä mallissa ei ole vaihdettavaa patteria ja mittasin yleismittarilla patterin olevan ok. Autoa ei voi siis lukita kaukosäätimestä.
    Ovet menevät lukkoon jos kääntää avaimesta lukkopesästä.
    Kun ovet avataan seuraavan kerran alkaa varashälytin huutaa välittömästi.
    Hälytin huutaa niin kauan kun avaimen laittaa "virtalukkoon".
    Onko vika avaimessa tai jossain muualla?

    2. Auto syö akun tyhjäksi alle vuorokaudessa jos se seisoo käyttämättömänä.
    Mittasin että virrankulutus on n. 8ah vaikka kaikki ovet ja luukut on kiinni.
    Huomasin että keskikonsolissa olevaan kuskinpenkin säätökytkimeen jää oranssi valo palamaan. Oranssi valo jää palamaan myös ratin vieressä olevaan "vaihdekeppiin". Välillä myös mittaristossa vilkkuu varoitusvaloja.
    Joka kerta kun jätän auton parkkiin joudun irroittamaan akun maakaapelin irti ettei akku tyhjene itsestään.
    Missä vika voisi olla?

    3. Idrive ei toimi. Kun ostin auton vuosi sitten niin idrive saattoi toimia siten että kun pyöritti ja paineli rullaa niin valikot hyppeli edestakaisin. Mitenkään järkevästi sitä ei kuitenkaan pystynyt ohjaamaan. Myöhemmin se lakkasi toimimasta kokonaan eli idrive rullasta ei saanut enää mitään eloa.
    Näyttö kuitenkin toimii mutta sitä ei pysty siis säätämään.
    Nyt jos esim säädän sisätilan puhaltimen nopeutta niin nopeus muuttuu idriven näytöllä 5-20sek viiveellä. Pitäisikö muutoksen näkyä näytöllä heti?
    Eli onko vika idriven rullassa vai onko autossa jotain muutakin vikaa, mitä?

    4. Nyt muutamana pakkaspäivänä autoon on tullut sellainen vika että moottori "ryntäilee". Eli moottorijarrutuksessa kierrokset ei laske lähelle tyhjäkäyntiä vaan jää humppaamaan 1500-1800 kierroksen välille. Auto siis pyrkii nykien eteenpäin vaikka pitäisi olla moottorijarrutus käynnissä.
    Myös tyhjäkäynti on välillä yli 1000rpm ja myös tyhjäkäynnillä kierrokset välillä vaeltaa runsaasti. Vikakoodi: 2799 dme throttle-valve adaptation - due to environmental conditions Missä vika?

    5. Vaihteistossa tuntuu olevan vikaa. Kierrokset ovat välillä liian suuret ajonopeuteen nähden. Antaa vikakoodia: 4F53 egs converter lockup clutch faulty/opened. Vikakoodi ilmestyy kun auto on lämmennyt hiukan. Missä vika?
    Last edited by Apk; 22-01-2016, 23:16.
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Varmaan vikakoodit lukuun ekaksi.

    Laitahan paikkakunta\kaupunki näkyviin niin varmasti löytyy apua ongelmaan.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Apk
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 106

      #3
      Käytin tänään hiukan aikaa auton tutkimiseen.
      Tässä havaintoja:

      1. Auton kaukosäädin toimii vain auton sisällä tietyssä kohdassa / asennossa.
      Ulkona kaukosäädin toimii vai jos kaukosäädintä pitää etuoven lasia vasten tietyssä asennossa.
      Missä vika? Vaihdoin jo patterinkin mutta vika ei ollut siinä. Tässä mallissa on suoraan avaimen piirilevyyn juotettu paristo.

      2. Auto syö tosiaan akkua n. 8ah. Starttinappulaan ja "virtalukkoon" sekä etupenkkien sähkösäätimien nappeihin jää palamaan oranssi valo.
      Luin livedataa vikakoodinlukijalla power modulesta.
      Se näyttää seuraavaa:
      Power module, output
      Current, terminal 30 7.8 A.

      Eli 30 terminaaliin jää joku moduuli päälle.
      Tämän linkin perusteella power moduulin 30 terminaaliin on kytketty seuraavat moduulit:

      Terminal 30 outputs
      HHS=Rear window defogger.
      LM=Lamp Module.
      DME=ECU
      CAS=Car AccessSystem
      DWA=Alarm C.U.
      DWA NS=Sirene
      IR=Not used in U.S.



      Mikä moduuli jättää nuo valot päälle? Korjaantuuko ongelma moduulin vaihdolla?

      3. I driven näyttö reagoi tosiaan viiveellä esim. lämpötin tai puhallinnopeuden säätöön. Viive voi olla mitä tahansa 5-20 sek välillä.
      Näyttö reagoi myös i driven pyöreän rullan liikkeisiin voimakkaalla viiveellä.
      Eli i driven käyttö on mahdotonta kun mitään valikkoa ei pysty valitsemaan rullaa säätämällä.
      Jos vikakoodinlukijalla katsoo livedatasta ja säätää esim. sisälämpötilaa niin lukija reagoi säätöön heti. I driven näyttöön tuo tieto muuttuneesta lämmöstä tulee vasta esim. 20 sek kuluttua. Missä ihmeessä vika on?
      Vikakoodeja ei ole.

      4. Vika saatiin poistumaan nollaammalla kaasuläpän adaptaatioarvot. Kaasua piti pitää pohjassa 30sek virtojen ollessa kytkettynä ja auto sammutettuna.

      5. Vaihteistovika edelleen olemassa. Onko ongelmaan muuta ratkaisua kuin uusi momentinmuunnin? Voiko liian vähäinen öljy aiheuttaa tuota vikakoodia?
      Last edited by Apk; 27-01-2016, 01:58.

      Comment

      • saki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 247

        #4
        Originally posted by Apk View Post

        2. Auto syö akun tyhjäksi alle vuorokaudessa jos se seisoo käyttämättömänä.
        Mittasin että virrankulutus on n. 8ah vaikka kaikki ovet ja luukut on kiinni.
        Huomasin että keskikonsolissa olevaan kuskinpenkin säätökytkimeen jää oranssi valo palamaan. Oranssi valo jää palamaan myös ratin vieressä olevaan "vaihdekeppiin". Välillä myös mittaristossa vilkkuu varoitusvaloja.
        Joka kerta kun jätän auton parkkiin joudun irroittamaan akun maakaapelin irti ettei akku tyhjene itsestään.
        Missä vika voisi olla?
        Hurja on kulutus kyllä.

        Mullakin palaa/hehkuu noi penkin säätimien valot aina = melko varmaan niin kuuluu tapahtua, koska mitään virran puute ongelmia ei ole omassa ollut.
        BMW i3 REX

        Comment

        • hetfield
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 330
          • pirkkala

          #5
          Kyllä ne valot sammuu muutamien minuuttejen jälkeen, jos kaikki pelaa normaalisti.
          Nypi sulakkeita irti, kunnes auto nukahtaa.
          Olisko siellä antennipurkissa jotain fibaa, jos vastaanottoetäisyys on noin lyhyt. Hälyttimen ei kuuluisi huutaa, vaikka avaat avaimella. Hälyttimet menevät normaalisti pois päältä (mikä on ihan helvetin outoa!)
          Etkö muka enempää vikakoodeja löytänyt?

          Puhaltimen nopeus näkyy heti.

          Vaihteistossa voi olla öljyt vähissä, mutta myös megatroniikan ja askin välinen tiiviste, venttiili väljistynyt, momentinmuunnin, muuntimen tiiviste... Itse aloittaisin ehkä öljynvaihdolla ja välitiivisteiden uusimisella, tai sitten Siekkisellä/Recrolla.
          Last edited by hetfield; 27-01-2016, 09:14.
          - E65 730d 2003

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Missä päin asut? Töpselin nokkaan ensi tilassa.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎