Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakio bensapumppu ja E85?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

Vakio bensapumppu ja E85?

Onko kokemuksia, että miten pitkään vakio bensapumppu kestää E85-polttoainetta?
    Mulla on nyt puoli vuotta ollu, eikä vielä ongelmaa, mutta ilmeisesti pumpun vaihto ohjelmassa jossain vaiheessa?
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

Kannattaa välillä käyttää redlinen si-alcohol lisäainetta joka voitelee järjestelmää.
    Löytyy ihan motoneteistä hyllykamana.

Comment

• Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

Sen mitä pari vuotta nyt erimerkkisillä autoilla oon re85:llä ajellu niin kaikista on vakiobensapumppu särkynyt jossain vaiheessa. En ole käyttänyt lisäaineita. Etanoli todennäköisesti liuottaa vuosien saatossa kertyneet liat jotka sitten särkee pumpun. Olen laittanut kaikkiin tilalle ns. turbiinipumpun ja senjälkeen ei ole ollut ongelmia.
      sigpic

Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

Comment

• sLedge
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 110
        • Espoo

Etanoli on sitkeempää ainetta kuin bensa, joten pumppu joutuu tekemään enemmän töitä, jotta saa saman paineen työnnettyä. Uskoisin, että RE85:een on lisätty voitelevia aineita, jos niitä tarvitaan. Etanolin irrottama sakka voi vaikuttaa pumppua heikentävästi ainoastaan, jos se tukkii suodattimen ja taas pumppu joutuu liian koviin hommiin.

Liian moni asia vaikuttaa missä vaiheessa pumppu hajoaa, mutta olen itsekin kiinnnostunut aiheesta. Yhden kesän ajelin etanolilla E34 535i, jolla ajettu 260k. Ei vielä mitään oireita, muuta kuin pumppu pitää ehkä enemmän ääntä. Silti se jännittää.
        E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
        Ex E39 540i -97

Comment

• Igor
          BTCF Member
          • Apr 2014
          • 23
          • Tampere

Pumppu joutuu tekemään enemmän töitä myös sen takia että etanolia pitää tunkea koneeseen se n. 30% enemmän mitä bensaa samalla matkalla.

Mä vaihdoin Miniin pumpun kun olin ajellut E85:llä n.20tkm ja auton mittarissa oli n.120tkm. Nyt uudella oem-pumpulla on ajettu E85:llä n.70tkm ilman ongelmia.
          R53 JCW @E85

Comment

• sLedge
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 110
            • Espoo

Ei se pumppu tiiä tai välitä siitä paljonko koneeseen syötetään bensaa. Pumpun tuotto on vakio, joka pienenee kun aineen viskositeetti kasvaa tai painetta nostetaan. Tietenkin jos haluat painetta nostamalla lisätä sen 30% syöttöä. Itse tein niin, että asensin isommat suuttimet ja ajelen pienemmällä paineella.
            E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
            Ex E39 540i -97

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎