Announcement

Collapse
No announcement yet.

NCS kämmäys, APUAA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jantteri
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 44
    • Pori

    NCS kämmäys, APUAA

    Niihä se menee että ahneella on pskainen loppu, varsinkin ensikertalaisella.
    Opein sitten vihdoinkin koodaamaan, sain onnistuneesti koodattua KOMBIn ja SZLn, luulisin. Ainakin virrat tuli takaisin kummankin boksin ohjelmoinnin jälkeen.
    Koodasin sitten MASKia kun sieltä löytyi jotain kivoja parametreja, mutta virta-avaimesta ei tapahtunutkaan enää muuta kuin epämääräistä mittariston ja valojen käytöstä ja kaikelaista naksuntaa, ja auto ei lähde käyntiin
    Paniikissa sitten kokeilin paria MASKin backupin palautusta, kummallakin kerralla antoi jonkun virheilmoituksen ja nyt ilmoittaa heti alussa CASia luettaessa että väärä VIN-koodi, näytöllä olevam vin-koodin perään oli imestynyt ylimääräinen numero
    Auttakaa miestä mäessä, pliis...!!!
    F11 530dx 06/12
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #2
    Ettei olis akku loppunut kesken kaiken?
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • Jantteri
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 44
      • Pori

      #3
      No ehä mä sitä tutkinu ko auto o kyl ollu koko aja laturi takapuoles kii, juoksee mittaamaa ->
      F11 530dx 06/12

      Comment

      • Jantteri
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 44
        • Pori

        #4
        Oikei paljo kiitoksia ensiavusta.
        Auto oli jonku hieno deuzerin älylaturin perässä, laturi näytti et akku on täynnä, todellinen jännite oli 10V. Ny o normilaturi kiinni, harjotukset taitaa jatkua vasta huomenna :(
        Toivottavast einy koodaukset tullu reisille. Jos tämä auttaa ongelmaa ni pullakahvit o tiedos!
        Et tuliki hiki
        F11 530dx 06/12

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Jantteri View Post
          Oikei paljo kiitoksia ensiavusta.
          Auto oli jonku hieno deuzerin älylaturin perässä, laturi näytti et akku on täynnä, todellinen jännite oli 10V. Ny o normilaturi kiinni, harjotukset taitaa jatkua vasta huomenna :(
          Toivottavast einy koodaukset tullu reisille. Jos tämä auttaa ongelmaa ni pullakahvit o tiedos!
          Et tuliki hiki
          Varmaan joku pieni älylaturi ollut? Näissä uudemmissa tuo virrankulutus on sellainen, että alle 10A latureilla ei paljon juhlita. Oli miten oli, sulla on väärät asetukset valittuna laturista, tai sitten se ei toimi kunnolla. Kyllä sen älylaturin pitää tunnistaa akun varaustila.

          Toki koodailut onnistuu ilman laturiakin, mutta aina kun auton virtojen ei ole pakko olla päällä, ne on parempi kääntää pois. Tai sitten hoitaa koodailut auto käynnissä. Mikäli kyseessä oli vaikka E60, niin virtaa kuluu ihan kiitettävästi. Mikäli akku ei ole ihan täynnä, niin ei sitä pitkään tarvitse ihmetellä virrat päällä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #6
            Ehdottomasti auto käyntiin jos ei ole kunnollista virtalähdettä, älylaturit yms 10A vehkeet voi tässä kohtaa jättää kotiin.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Jantteri
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 44
              • Pori

              #7
              No nyt on hommattu ctekin 10A laturi, lensi deuzer roskikseen. Mitää vahinkoa ei ainakaan vielä paljastunut... Kylläpä säikäytti.
              F11 530dx 06/12

              Comment

              • mazajns
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 511
                • Joensuu

                #8
                Mitä olen nyt puolisen vuotta harrastanut lastuviritystä niin aika raju laturi pitää olla näihin bmw,mersu isot audit. Nyt on tuollainen 40 amppeeria antava virtalähde ja sekin kyykkää e60 kanssa. Omassa tdi golfissa riittää 5A ctekki ohjelmointiin ja jännite pysyy yli 12.5voltin. Uudempi e mersu ja virtalähde täysillä kiikkuu 12-13 voltin välissä. Omassa autossa menee 15 voltin puolelle... ecua ohjelmoidessa yleensä polttoaine pumppu lähtee pyörimään ja aika usein myös flekti... eka e60 ppi aiheutti paska halvauksen kun sain virrat päällä jännitteen vaadittuun 14 volttiin... ohjelman kirjoitus päälle ja jännite tippui 11.8 volttiin...

                Comment

                • Jantteri
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 44
                  • Pori

                  #9
                  Tääytyypi mittail jännitteitä koodaillessa :/
                  F11 530dx 06/12

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Edelleen pistä se moottori käyntiin, 10A on aivan liian vähän ja laturi on muutenkin aivan väärä työkalu. Minulla on tasaista 14v jännitettävä antava 55A virtalähde. Siinä on riittäny potku tähän mennessä kaikkiin autoihin, joskus harvoin heikon akun sattuessa kohdalle joutuu pienen hetken lataamaan ennen kuin saa jännitteen tarpeeksi ylös. Turvallinen minimijännite on 13v, moottorin käydessä jännite on vähintään 13,7v.
                    Last edited by böntti; 25-02-2016, 18:58.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Kuten böntti sanoi, ei tule 10A riittämään E60 kanssa. Eikä se laturi ole se oikea valinta. Vaan hommassa pitää olla virtalähde. Eli laite, josta säädetään jännite x ja laite sitten tarjoaa tarvittavan virran. Jännite pysyy vakiona ja virta muuttuu. Laturissahan ei näin ole (tai ainakaan suurimmassa osassa). Toki tuon 10A c-tekin varmaan saa toimimaan virtalähteenä, mutta kun se 10A ei tule riittämään.

                      Kuten sanoin, koodailu VOI onnistua ilman virtalähdettä ja on näitä koodailuja tullut tehtyäkin ilman virtalähdettä. Koodaamista ja softapäivitystä/fläshäämistä ei pidä sekoittaa. Koodaaminen on mm. esim. webaston koodaaminen esilämmittimeksi tms. Autosta luetaan tiedot ja virrat sammutetaan, tehdään tarvittavat muutokset virrat päälle ja koodaus. Tämä siis on mahdollista, jos akku on täynnä ja hyvässä kunnossa.

                      Flashäämistä ei sitten kannata koittaa ilman virtalähdettä.. Jännitteen kyykätessä sopivasti onkin sitten hieman isompi homma edessä, että saa purkin takaisin toimintaan, jos saa. Jokainen toki tekee kuten parhaaksi näkee oman autonsa kanssa. Kuten tässäkin sanottiin, niin fläshätessä siellä voi käynnistyä flektiä, polttoainepumppu tms., joka tarvitsee reilusti virtaa. Mikäli kytkettynä on vain se 10A c-tek jännite tipahtaa ja on tuurista kiinni onnistuuku vai ei.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jantteri
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 44
                        • Pori

                        #12
                        Pysytään tiukasti vain koodaamisessa. Täytyy sit harrastaa sitä vaan työpaikalla :think
                        Juu tuo ctek MX10 toimii myöskin virtalähteenä, kuitenkin ainoastaan 13,6V/10A. Taidan käyttää sitä sit vaa prätkässä.
                        Kiitos kommenteista
                        F11 530dx 06/12

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #13
                          Nyt on kyllä jo pakko kysyä että miksi ei voi koodata pihalla ja moottori käynnissä?
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Jantteri
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 44
                            • Pori

                            #14
                            Ei viitti ahdasmielisiä naapureita kiusata...
                            F11 530dx 06/12

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #15
                              On kait tässä maassa lääniä sen verran että ei tartte naapurin oven edessä näppäillä.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎