Announcement

Collapse
No announcement yet.

tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seppä
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 4

    tyhjäkäynti

    eli mikä on vikana kun tyhjäkäynti aaltoilee välillä mutta kun ottaa öljykorkin pois kesken aaltoilun loppuu??? voisko olla vuoto imupuolella mutta missä?
    ja kone on 1.8i l-jetti
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by seppä
    eli mikä on vikana kun tyhjäkäynti aaltoilee välillä mutta kun ottaa öljykorkin pois kesken aaltoilun loppuu??? voisko olla vuoto imupuolella mutta missä?
    ja kone on 1.8i l-jetti
    Ota jotain kaasutinmoottorin starttispreitä ja suihkuttele sitä imuletkuille yms. Kun käynti muuttuu niin löysit vuodon.

    Kun öljykorkin ottaa pois, niin koneen pitäisi joko sammua tai alkaa käymään kuin vessanpönttö.

    Comment

    • stefa2
      Newbiemmer
      • Feb 2005
      • 8
      • Kitee

      #3
      ongelmia

      Originally posted by seppä
      eli mikä on vikana kun tyhjäkäynti aaltoilee välillä mutta kun ottaa öljykorkin pois kesken aaltoilun loppuu??? voisko olla vuoto imupuolella mutta missä?
      ja kone on 1.8i l-jetti
      Itellä on ihan sama vika... välillä kierrokset aaltoili 1000-1500 kierroksen vaiheilla mut siihen löyty vika, kaasuvaijeri oli himpun verran liian tiukalla. Mutta sitten ilmeni mystinen vika johon en ole löytänyt lääkettä... kierrokset aaltoilee normaalista aina alaspäin ja etenkin pitkän ajomatkan jälkeen kone ei meinaa kestää käynnissä ku tahtois aina vaan sammua... Molemmat viat tuli koneremontin jälkeen kun vaihdoin koneeseen kaikki tiivisteet. kone 1.8iS

      Comment

      • seppä
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 4

        #4
        ei toimi vuotokohtaa ei löydy millään. lisää vinkkejä
        oisko jotain "kilkkeitä" jäänyt asentamatta ku laitoin ton ruiskun kaasutin autoon.
        onko mitään sellaisia osia jotka vaikuttavat tohon tyhjäkäyntiin

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          ilmamäärä mittari vaikuttaa soutamisee.. mut jos meinaat säätää nii pistä tarkasti mieleen et missä kohtaa se ruuvi oli
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • JPK
            Bimmer Rookie
            • Aug 2002
            • 133
            • Kajaani

            #6
            Joskus auttaa aaltoiluun kun säätää polttoaineseosta vähän rikkaammalle.

            Comment

            • seppä
              Newbiemmer
              • Apr 2005
              • 4

              #7
              niin kone aaltoilee vain lämpimänä.
              onko sillä lämpöanturilla jotain merkitystä tyhjäkäyntiin???

              Comment

              • stefa2
                Newbiemmer
                • Feb 2005
                • 8
                • Kitee

                #8
                Mulla oli kanssa pitkään tuota soutamis vikaa mutta vikaan löytyi syy.... (Kone sammuili ja kierrokset heijasi tyhjäkäynnillä...) Vika korjaantui kun vaihdoin sen ilmamäärämittarilta imusarjaan menevän kumisen haitarihärpäkkeen uuteen eikä ollu kallis... vanhassa oli pari viiden sentin halkeamaa ja näin kone sai liikaa ilmaa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎