Announcement

Collapse
No announcement yet.

kysymyksiä iskareista (lähinnä bilstein)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by Freak
    Kuka muu Suomessa huoltaa/shimmaa Bilsteinia kuin Kittelä?
    Sillä ei ainakaan onnistut 39mm patruunan aukaisu/korjaus.
    Isomman patruunan laitto kyllä onnistuu.
    Soitin justiin kaverille kuka oli sielä duunissa..
    Ei kuulemma ole suomessa muita paikkoja.

    On kuulemma ollut/on mäntsälässä joku sälli mutta tekee ihan miten sattuu noita..
    Mikä toi sitten on? Kuulemma bilsteinilla on 40,41 ja 50mm patruunoita. Mutta toi 39mm?
    Last edited by wj; 20-04-2005, 17:10.
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2561
      • .

      #17
      Originally posted by Wittu_joo
      Soitin justiin kaverille kuka oli sielä duunissa..
      Ei kuulemma ole suomessa muita paikkoja.

      On kuulemma ollut/on mäntsälässä joku sälli mutta tekee ihan miten sattuu noita..
      Mikä toi sitten on? Kuulemma bilsteinilla on 40,51 ja 50mm patruunoita. Mutta toi 39mm?
      Esim. E30: M-alustan iskari eli Bilstein Sprint. Patruunan ulkohalkaisija n. 39mm.
      Rallieskon iskarin vahvuus tais olla 44mm ja tämä siltä osalta joka jää näkyviin. Näissähän ei sitä keltaista kuorta olekaan vaan patruuna tulee alapäästä männänvarresta tolppaan kiinni.
      Mitä mittoja noi 40,51 ja 50mm on?
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by Freak
        Esim. E30: M-alustan iskari eli Bilstein Sprint. Patruunan ulkohalkaisija n. 39mm.
        Rallieskon iskarin vahvuus tais olla 44mm ja tämä siltä osalta joka jää näkyviin. Näissähän ei sitä keltaista kuorta olekaan vaan patruuna tulee alapäästä männänvarresta tolppaan kiinni.
        Mitä mittoja noi 40,51 ja 50mm on?
        40,41 ja 50mm ne oli. Typotin..
        Noi on patruunan halkasijan mittoja.
        Esim 50mm e30 isoon tolppaan.

        Tarkotat ton tyyppistä iskaria kun toi keltanen on?


        Tossahan on patruuna kirkaana ja alakiinnitys tulee runkoputkeen "tolppaan".
        Normaaliin iskariin verrattuna noissa iskari on "väärinpäin" Eli se putki mikä tulee yleensä ylös laakeriin kiinni onkin alhaalla.
        Ilmeisesti idea on vähemmän jousittamatonta painoa.
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2561
          • .

          #19
          Originally posted by Wittu_joo
          40,41 ja 50mm ne oli. Typotin..
          Noi on patruunan halkasijan mittoja.
          Esim 50mm e30 isoon tolppaan.

          Tossahan on patruuna kirkaana ja alakiinnitys tulee runkoputkeen "tolppaan".
          Normaaliin iskariin verrattuna noissa iskari on "väärinpäin" Eli se putki mikä tulee yleensä ylös laakeriin kiinni onkin alhaalla.
          Ilmeisesti idea on vähemmän jousittamatonta painoa.
          Hmmm....Miten ulkohalkaisijaltaan 51mm olevaan tolppaan saadaan sisälle 50mm halkaisijalla oleva iskari? E30 isotolppa on noin 46mm sisähalkaisijaltaan ja sinne saa myös ns. ison Bilsteinin. Kysytty Kittelältä. Nämä on ne normaalit USD Bilsteinit ja just ne joita Kittelä myös pystyy korjaamaan.

          Kaveri osti 320i:hin ProStreetiltä Bilsteinit. Eivät olleet halvat ja ovat USD ja n. 39mm ulkohalkaisijaltaan. Eli kooltaan vastaavat kuin BMW:n "omat" Bilsteinit. Iskarin arvoista en osaa sen kummemmin sanoa.

          Siinä on monia hyviä syitä miksi ne iskarit on käännetty "väärinpäin". Ensinnäkin se jousittamaton massa, toinen ehkä tärkeämpi on se, että iskari on paljon tukevampi kun varren halkaisija on paksumpi, kolmantena iskarin öljyn jäähtyvyys parempi.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1762
            • kotona

            #20
            bilsteinillä tuote nro sanoo männän halkaisijan esim. B36-2027 tuotteessa mäntä on 36mm.

            saahan noista tietty venttilöityjä malleja, itelläki on normi sprinttejä lyhyemmät ja huomattavasti vaimentavammat mallit käytössä

            Comment

            • J.L
              Minimi-Jakke
              • Oct 2002
              • 846
              • .

              #21
              ..........................
              Last edited by J.L; 05-12-2013, 16:59.

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by J.L
                Tällä tarkoitetaan varmaan Bilstein original:ia? Näiden väri on musta. Mikä valmistaja näillä sitten on?
                Semmosta olen kuullut että myydään keltasena sprinttinä Orginaalin kaltasta iskaria.
                Ei sillä että orginaalit huonot olis.

                Ollu puolisen vuotta semmoset alla ja todella hyvät nekin. Ei vaan ihan jäykimmästä päästä. Vaan juuri mukavan jäykät
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • BBBimmer
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 477
                  • Nivala

                  #23
                  heipodei

                  laitetaas nyt tänne samaan aiheeseen kysymys.. eli itsellä kans e30 325i vm.85` ja itselle pitäis jostain saada 39mm etuiskarit jäykemmät koska on 70mm tiputtavat jouset.. ja itse en ole löytäny ko 45mm tai 51mm etutolpilla olevia ja luultavasti toi 39mm etutolpat on m-sarjalaisesta? eli mistäs mahtais löytää nuita:think
                  Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                  Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                  Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                  ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                  Comment

                  • Miika Tissari
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1802
                    • Varkaus

                    #24
                    Originally posted by BBBimmer View Post
                    laitetaas nyt tänne samaan aiheeseen kysymys.. eli itsellä kans e30 325i vm.85` ja itselle pitäis jostain saada 39mm etuiskarit jäykemmät koska on 70mm tiputtavat jouset.. ja itse en ole löytäny ko 45mm tai 51mm etutolpilla olevia ja luultavasti toi 39mm etutolpat on m-sarjalaisesta? eli mistäs mahtais löytää nuita:think
                    Eihän tommosta tolppaa ole olemassakaan. Mittaa se tolpan ulkohalkaisia. Tolpan koon näkee kyllä mittaamattakin. Pienessä iskarin kiinnitysmutterin kierteet ulkopuolella ja isossa sisäpuolella.
                    E28 ///M-tech V8 -83
                    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by Miika Tissari View Post
                      Eihän tommosta tolppaa ole olemassakaan. Mittaa se tolpan ulkohalkaisia. Tolpan koon näkee kyllä mittaamattakin. Pienessä iskarin kiinnitysmutterin kierteet ulkopuolella ja isossa sisäpuolella.
                      Ja se m-tech alustan Bilstein partuuna käy molempiin, kunhan vaihtaa sen olkamutterin.
                      Olli.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by BBBimmer View Post
                        laitetaas nyt tänne samaan aiheeseen kysymys.. eli itsellä kans e30 325i vm.85` ja itselle pitäis jostain saada 39mm etuiskarit jäykemmät koska on 70mm tiputtavat jouset.. ja itse en ole löytäny ko 45mm tai 51mm etutolpilla olevia ja luultavasti toi 39mm etutolpat on m-sarjalaisesta? eli mistäs mahtais löytää nuita:think
                        mistähän M-sarjalaisesta mahtaa olla? :think 39mm iskari patruuna tulee 45mm tolppaan ja niitä on 316/318 ja 320i:ssä...
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2561
                          • .

                          #27
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          mistähän M-sarjalaisesta mahtaa olla? :think 39mm iskari patruuna tulee 45mm tolppaan ja niitä on 316/318 ja 320i:ssä...
                          39mm iskari tulee myös 51mm tolppaan, kun kyse on E30 M-alustasta, koska kaikissa M-alustaisissa E30:ssä on isot tolpat.

                          Iskarit samat isossa ja pienessä tolpassa, mutterit erit.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎