Announcement

Collapse
No announcement yet.

paljonko prosentteja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarpeli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 510
    • vaasa

    paljonko prosentteja?

    eli pajonko tulee prosentteja tekniikan vaihto 316---->325??
    en jaksanu kaikkia 2 miljoonaa söörtsi tulosta kattelella niin päätin koittaa kysyä..
    ja kori han oli e30
    Last edited by Jarpeli; 29-04-2005, 12:55.
  • spu
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 528
    • Tampere

    #2

    Comment

    • Jarpeli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 510
      • vaasa

      #3
      mutta miten se nykyään menee tuleeko akselistoista , jarruista sun muista enää?? ei visii eli mistä enää tulee? et tarviiko kanta-auto tarkastusta

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        tulee jos autoon ei ole tehty kanta-auta tarkistusta...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • HellFire
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 280
          • Turku

          #5
          Eikö tästä ollut puhetta jo kerran, etkö löytänyt omaa topiciasi?

          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=32601

          Kyllä se melkein kanta-auton katsastukseen menee, jos meinaa kaikki osat laillisesti vaihtaa. Tänä päivänä on noin rumimmat 325 niin halpoja, ettei tekniikanvaihto ole enää kovin houkutteleva vaihtoehto.
          I wanted a faster horse.

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            juu.. hommaa valmis. tulee halvemmaksi ja helpommaksi
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Jarpeli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 510
              • vaasa

              #7
              Originally posted by jvakeva
              juu.. hommaa valmis. tulee halvemmaksi ja helpommaksi
              mutta katos kun ittellä on jo kaikki osat mut tarvii uuden korin ku oma teki itsarin (lol) et se siitä... mitäs se kanta auto tarkastus maksoi... mut niin ne prossat kyl täälä "varmaa" jokuon tehny tv:n nii olis kiva tietää mitä rek.ottees lukee...

              Comment

              • Godfather
                Newbiemmer
                • Feb 2004
                • 14

                #8
                Omassa 318i->325i on prosentteja 34%, muutoskatsastettu 19.6.1999.
                Nykyään voi selvitä vähemmällä kun tosiaan jarrujen ja ohjauslaitteiden osien vaihdosta ei pitäisi tulla prosentteja, siinä vaan vissiin tais kyl olla joku sellanen juttu että niitä jarrujen/ohjauslaitteiden prossia ei merkitä vain siinä tapauksessa
                että kanta-autotarkistus tehdään ja prosentit menevät yli 35%, joku korjatkoon jos muistan/olen käsittänyt väärin? Vanhoista tekniikanvaihdoista niitä ei prossia kuulemma saa pois.

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #9
                  Kanta-auto tarkistus maksaa 500€ molemmin puolin... Kannattaa ottaa vähän selvää mikä asema noita on tehnyt paljon ja mennä sellaiselle...
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  • apina
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 274
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Godfather
                    Omassa 318i->325i on prosentteja 34%, muutoskatsastettu 19.6.1999.
                    Nykyään voi selvitä vähemmällä kun tosiaan jarrujen ja ohjauslaitteiden osien vaihdosta ei pitäisi tulla prosentteja, siinä vaan vissiin tais kyl olla joku sellanen juttu että niitä jarrujen/ohjauslaitteiden prossia ei merkitä vain siinä tapauksessa
                    että kanta-autotarkistus tehdään ja prosentit menevät yli 35%, joku korjatkoon jos muistan/olen käsittänyt väärin? Vanhoista tekniikanvaihdoista niitä ei prossia kuulemma saa pois.
                    Tiedän tapauksen jossa ei ole tehty kanta-autotarkistusta mutta muutoskatsastuksessa ei jarruista mennyt prosentteja. Papereihin tuli maininta jarruista mutta prosentit meni vain moottorista. Auto tosin oli Peugeot, johon vaihdettiin moottori ja jotain pisteosia.

                    Last edited by apina; 02-05-2005, 02:32.
                    318iA Touring -02
                    ex 316 2.5l -87
                    ex 525tdsA Touring -95

                    Comment

                    • hanzu12
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 112

                      #11
                      Mistä saan selville onko autoa kanta-auto tarkistettu. Omassa autossa on prosentteja 39. Eli nehän on jo mennyt yli. Rekisteriotteessa lukee vain että moottori+muita osia vaihdettu. Vaihdettujen osien määrä 39%. Muutos katsastettu 96. Auto on 316 muutettu vastamaan 325i.
                      Voiko siinä nyt tulla jotain ongelmia katsastukses kun on noin paljon prosentteja ja pitäisi nyt muutos katsastaa ahtimelle...

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by hanzu12
                        Mistä saan selville onko autoa kanta-auto tarkistettu. Omassa autossa on prosentteja 39. Eli nehän on jo mennyt yli. Rekisteriotteessa lukee vain että moottori+muita osia vaihdettu. Vaihdettujen osien määrä 39%. Muutos katsastettu 96. Auto on 316 muutettu vastamaan 325i.
                        Voiko siinä nyt tulla jotain ongelmia katsastukses kun on noin paljon prosentteja ja pitäisi nyt muutos katsastaa ahtimelle...
                        On tehty kanta-autokatsastus,jos prosentit menee 35 tai yli.
                        Turbo rinnastetaan vain moottorinvaihtoon vain tehollisesti ei verotuksellisesti.
                        ja prosentteja sulta ei pitäisi mennä koska autoon on jo moottori apulaitteineen vaihdettu ja jos niitä menisi esim. jos tämä auto olisi korinvaihto eikä tv niin niitä menisi vaan sen verran mitä moottorin apulaitteita on muutettu.

                        Konttoreilla on eri tulkintoja jarru/ohjauslaite muutoksista,toisilla ei tule prossia niiden parantelusta vaikka ei ole kanta-autokatsastusta tehty.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • hanzu12
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 112

                          #13
                          Ei pitäisi olla korin vaihto. Sisusta on recaron penkeillä nekään ei mahda olla alkuperäiset. Eli ei pitäisi tulla mitään ongelmaa jos vaihtaa m50b25 turbolla. Saako tohon nyt tulla vielä lisää prosetteja ilman ongelmia.

                          Comment

                          • M325i
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 1529
                            • Etelä-pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by hanzu12
                            Ei pitäisi olla korin vaihto. Sisusta on recaron penkeillä nekään ei mahda olla alkuperäiset. Eli ei pitäisi tulla mitään ongelmaa jos vaihtaa m50b25 turbolla. Saako tohon nyt tulla vielä lisää prosetteja ilman ongelmia.
                            En kirjoittanutkaan että olisi korinvaihto (eikä voikkaan olla) vaan vertaukseksi jotta ymmärtäisit mitä ajan takaa. Prosenttejahan saa tulla alle 49 ja jos siihen on jo kerran vaihdettu moottori niin ei ne siitä enää lisäänny jos ei tarvitse enempää ottaa/muuttaa kanta-auton omia osia siis niitä mitä ei ole vielä vaihdettu. Huomio että jopa vanteet,valot,penkit jne. vaikuttaa niihin. Esim. etuistuimet 1.2% kpl.
                            E30 ja E46 ///M

                            Comment

                            • 328 e36
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 488
                              • pori

                              #15
                              Originally posted by Godfather
                              Omassa 318i->325i on prosentteja 34%, muutoskatsastettu 19.6.1999.
                              Nykyään voi selvitä vähemmällä kun tosiaan jarrujen ja ohjauslaitteiden osien vaihdosta ei pitäisi tulla prosentteja, siinä vaan vissiin tais kyl olla joku sellanen juttu että niitä jarrujen/ohjauslaitteiden prossia ei merkitä vain siinä tapauksessa
                              että kanta-autotarkistus tehdään ja prosentit menevät yli 35%, joku korjatkoon jos muistan/olen käsittänyt väärin? Vanhoista tekniikanvaihdoista niitä ei prossia kuulemma saa pois.
                              jarrulaitteista tulee varmasti prossat papereihin jos moottorinnvaihdon yhteydessä ne tarvii vaihtaa,silloin niistä ei tule prosentteja jos muuten vaan oman turvallisuuden vuoksi ne päätät vaihtaa:esim..rumpujen tilalle isot levyt..
                              e36 320 cabrio.
                              e36 328 coupe.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎