Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #16
    Originally posted by apina
    Jos se tosiaan noin menee niin kiertää sen vaihtamalla ensiksi jarrut ja käy muutoskatsastamassa ja sitten moottorin ja uusi muutoskatsastus...
    Jolloin moottorin muutoskatsastuksen yhteydessä merkitään myös jarruista lähteneet prosentit,eli tekniikanvaihdon kannalta sitä uutta lakia ei pysty millään lailla hyödyntämään.

    Comment

    • Wiceroid
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 265
      • Lahti

      #17
      Originally posted by Racink
      Jolloin moottorin muutoskatsastuksen yhteydessä merkitään myös jarruista lähteneet prosentit,eli tekniikanvaihdon kannalta sitä uutta lakia ei pysty millään lailla hyödyntämään.
      Mulle sanottiin ainakin konttorilla että "jos katsotaan että rumpujen vaihto levyiksi parantaa turvallisuutta eikä ole muusta syystä vaihdettu niin prosentteja ei tule"
      "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

      Comment

      • line79
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 343
        • Iisalmi

        #18
        Originally posted by zener
        Ja kattia eikai tarvitse asentaa, jos kanta-autossakaan ei sitä ole ollut eikä se ole vähäpäästöinen(?).
        no mulla 316 -88 ja laitoin siihen 320 ni kahdella asemalla sanoivat et joudun laittaa katin siihen!voi olla vaikka tyhjä katti mut kunhan siellä vaan joku pönttö on!
        BulletBroof Monkey

        E36 325 -93
        ex E30 316/320i

        Comment

        • line79
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 343
          • Iisalmi

          #19
          Originally posted by tuning_bemaristi
          mitä eroa on 1.8 ja 2.0 kardaaneilla keskenään ja eikö niissä ole samat
          laatikot, entinen koneen omistaja ei tiennyt oliko kone katilla vai ei nii et mistä sen erottas vai erottaako sitä vilkuilemalla
          onhan 320 kone ihan eri kokoluokkaa ku se 316 1.8.
          kardaani on eripituinen!eli vanha ei sovi. laatikko on myös eri kokoinen.
          Last edited by line79; 05-05-2005, 12:57.
          BulletBroof Monkey

          E36 325 -93
          ex E30 316/320i

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            #20
            Originally posted by Wiceroid
            Mulle sanottiin ainakin konttorilla että "jos katsotaan että rumpujen vaihto levyiksi parantaa turvallisuutta eikä ole muusta syystä vaihdettu niin prosentteja ei tule"
            Niin on,mutta jos koneen vaihto vaatii paremmat jarrut ja vaihdat ne ni prosentit merkitään.

            Comment

            • hellion
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 176
              • -

              #21
              Originally posted by tuning_bemaristi
              ylittääkö % jos vaihtaa 316 koneen 320 kutoskoneeseen ja mitä pitä vaihtaa...

              Vaihtoon menee kone, laatikko, putkisto, kallistuksenvakaaja eteen, kardaani, etujarrut, bensalinjat ja pumput, sekä tarvittavat sähköt. Toki silloin se ei vielä vastaa 320i-mallia, vaan pitäisi vaihtaa myös ainakin mittaristo ja perä. Mutta noilla jo selviää. Prosentteja omaan miinaan tuli muistaakseni 21. Enkä muista, laskiko ne siihen ohjaustehostimen. Ja joku viisas kertokoon, onko 316:n ja 320i:n etujousissa jotain eroa. Bemu-osan mukaan ei ole. Ja muutoskatsastus meni helposti, kun pyysin todistuksen vaihdetuista osista kyseisestä firmasta mukaan....maksoi vaivaiset 70€ Auto oli -85 ja moottori -86, joten katista ei tarvinnut sen kummemmin tapella.
              E30
              Forever and still counting

              Comment

              • jussituning
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 169
                • Ruukki

                #22
                Originally posted by hellion
                Ja joku viisas kertokoon, onko 316:n ja 320i:n etujousissa jotain eroa.
                En nyt sillä vastaa että viisas oisin,mutta 320 on jäykemmät jouset kuin 316!!
                Chevy 2500 6,5td
                Chevy Astro 3.0 td

                Comment

                • Wiceroid
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 265
                  • Lahti

                  #23
                  Originally posted by Racink
                  Niin on,mutta jos koneen vaihto vaatii paremmat jarrut ja vaihdat ne ni prosentit merkitään.
                  Jos luet tekstin uudestaan niin varmasti ymmärrät että juuri sitä tarkoitin. Mutta jos vaihtaa ensin jarrut "turvallisuussyistä" niin ei tule prosentteja. Tätäkin kysyttiin suoraan konttorin sedältä.
                  Mulla ILMEISESTI 315--->320 ja 12% Pelkkä moottori
                  En ole varma tosta että mikä kone on ennen sitä ollu... Mitä noissa E21:ssä nyt sit on ollu...
                  "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎