m40
m40 moottorissa kulutusta nostaa myös kulunut nokka-akseli, joka on kyseisen moottorityypin "ominaisuus"
Kulutusta myös nostaa teinipoikien "tein itse" viritykset kuten ilmiksen omat säädöt kun on kuultu esson baarissa että sillä tehot nousee...
Sama asia on joidenkin autojen kohdalla toi pahvin laitto jäähdyttimen eteen, joka nyt omien bmw kokemusten mukaan on täysin turhaa jos vehkeet on kunnossa.
Pahvilla saa vain tukittua viskon "vapaan" ilmansaannin ja se yrittää repiä ilmaa väkisin pahvinläpi....rasittaen samalla turhaan viskon/vesipumpun laakereita ja myös moottoria, samalla nostaen kulutusta.
Sitten kun tullaan kaupunkiin ja moottori ja visko on kuumia voi äkillinen kaasuttaminen johtaa siihen, että viskon lämmöstä notkeat siivet ottaa kiinni jäähdyttimeen tehden siitä selvää.
m40 moottorissa kulutusta nostaa myös kulunut nokka-akseli, joka on kyseisen moottorityypin "ominaisuus"
Kulutusta myös nostaa teinipoikien "tein itse" viritykset kuten ilmiksen omat säädöt kun on kuultu esson baarissa että sillä tehot nousee...
Sama asia on joidenkin autojen kohdalla toi pahvin laitto jäähdyttimen eteen, joka nyt omien bmw kokemusten mukaan on täysin turhaa jos vehkeet on kunnossa.
Pahvilla saa vain tukittua viskon "vapaan" ilmansaannin ja se yrittää repiä ilmaa väkisin pahvinläpi....rasittaen samalla turhaan viskon/vesipumpun laakereita ja myös moottoria, samalla nostaen kulutusta.
Sitten kun tullaan kaupunkiin ja moottori ja visko on kuumia voi äkillinen kaasuttaminen johtaa siihen, että viskon lämmöstä notkeat siivet ottaa kiinni jäähdyttimeen tehden siitä selvää.
Comment