Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW huoltopaikat/korjaukset Jyväskylän seudulla?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clark
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 5
    • Jyväskylä

BMW huoltopaikat/korjaukset Jyväskylän seudulla?

Terve,

missä olette huollattaneet ja sepittäneet autojanne Jyväskylän seudulla.

Laakkonenhan tuossa on, siellä voisi huollattaa. Mutta normaalin huolto-ohjelman ulkopuoliset jutut teettäisi mielellään muualla, mutta missä?
    Ford Mustang HT -69
    (Ex: E46 330i Sedan)
  • samtheMan
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 4759
    • Tikkaslovakia

Millaisia huoltoja olet miettinyt?

Autokorjaamo Jyväskylän Erikoisauto puh. 014-284 064, voisin suositella.
    Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
    PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

Comment

• Clark
      Newbiemmer
      • May 2005
      • 5
      • Jyväskylä

Ei ole mitään ropleemia tällä hetkellä tiedossa. Eikä varmaan lähiaikoina pitäisi tullakkaan. Kyselen valmiiksi, niin tietää sitten minne soittaa jos tulee joskus eteen jotain isompaa mekaanista vikaa. Eikä tullut muutakaan kysymistä mieleen, millä foorumille tuppautua
      Ford Mustang HT -69
      (Ex: E46 330i Sedan)

Comment

• suffeli
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 559
        • JKL

Originally posted by samtheMan View Post

Täytyy oikein tännekkin hehkuttaa tuota JKLn erikoisautoa! Oma auto oli siellä juuri laitettavana ja olin täysin äimänä paikan palvelusta! En ole koskaan kuullutkaan noin hyvästä palvelusta autokorjaamolla. Korjauksen edetessä sain monta puhelua jossa selvitettiin, että kuinka homma edistyy ja aina kun tuli jotain odottamatonta eteen. Kuvaavaa on, että loppujen lopuksi omistaja itse haki mut kotoani perjantai iltana klo19 ja vei korjaamolle, niin sain autoni takaisin! Uskomatonta!

Lupasi laittaa laskun mailina ja jos sieltä ei tule yllätystä, niin vien aina autoni tuonne!
        ------
        G31 530d

Comment

• -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

Lista tuossa ylläolevan liikkeen tekemistä virheistä kaverin auton kanssa on liian pitkä kirjoitettavaksi, mutta tässä viimeisin ja törkein:
          ---

Comment

• kaze
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 56

Jyväskylän Laakkosella on kyllä huolto toiminut asiallisesti, ne on tehty mitä sovittu ja aikataulussa on pysynyt. Ei ehkä kaikista halvin mutta ainakin on tullut kuntoon mistä on sovittu.

Kertaalleen on ollut ohjaustehostimen öljyjen vuotoa, joka korjautui vaihtamalla letkujen tiivisteet ja kiristimet. Termostaatti oli myös vaihdettava talvella ja hyvin on toiminut uudella (vanhalla termarilla ei noussut normaalilämpöihin pakkasilla).

Ei siis mitään valittamista ole tähän mennessä ollut. Monet huollot varmaan voisi muuallakin tehdä mutta jos on vähänkin bemarin "erikoisuuksiin" liittyvää niin itse ainakin vien liikkeeseen jossa on ennenkin huolto toiminut. Parkkipaikalla ei kovin kummoisia huoltoja yleensä pysty tekemään..

Comment

• Behemoth
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 561

Originally posted by suffeli View Post
              Täytyy oikein tännekkin hehkuttaa tuota JKLn erikoisautoa! Oma auto oli siellä juuri laitettavana ja olin täysin äimänä paikan palvelusta! En ole koskaan kuullutkaan noin hyvästä palvelusta autokorjaamolla. Korjauksen edetessä sain monta puhelua jossa selvitettiin, että kuinka homma edistyy ja aina kun tuli jotain odottamatonta eteen. Kuvaavaa on, että loppujen lopuksi omistaja itse haki mut kotoani perjantai iltana klo19 ja vei korjaamolle, niin sain autoni takaisin! Uskomatonta!

Lupasi laittaa laskun mailina ja jos sieltä ei tule yllätystä, niin vien aina autoni tuonne!
              Eihän tuommosta ole kuin elokuvissa!
              E66 730Ld LCI

ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

Comment

• wolf85
                Newbiemmer
                • May 2006
                • 11
                • Jyväskylä

Originally posted by suffeli View Post

hullujahan työ ootta!!!
                ennemmin vaikka felkelle auto purkuun,ku tänne kun tämä sälli ei osaa etes purkaa autoa hajottamatta sitä..!!
                huijari koko äijjä. kunnon kyrpä..
                onkohan äijä ite kirjoitanu kehuja itestää tänne...
                kyllä

Comment

• markkun
                  Newbiemmer
                  • Nov 2007
                  • 15
                  • The Rally City

Originally posted by samtheMan View Post

Kyllä kannattaa tuo Salosen Pertin pulju kiertää kaukaa. Kymmenen vuotta käytin autoja tuolla, ennen kuin tajusin, että huijari ja tunari koko mies. Nyt, kun minulla on bemari, en vie kilometriä lähemmäksi.
                  Muistan selvästi unohtaneeni asian
                  E39 535 -96/E34 530 -93/Vectra 2.5 -94/Mercedes 190E 2.6 AMG/Calibra Turbo 4WD -93/Peugeot 405 MI16 4WD -91/Ascona 2.0 S -78/Amazon -66+ muutama muu..

Comment

• -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

JEA on suorastaan vitsi koko paikka.. Virheet ovat jo lain mukaankin vakavia.

Mutta laakkonen, tuo jo kiveenkin kirjoittamalla surkeaksi todettu BMW-paja osasi yllättää jälleen:
                    Auto meni huoltoon saatteella "Vaihtakaa moottorinohjausboksi, se lukee antureita väärin". Laakkosen vastaus tuli samana vuorokautena: "Kyllä ME täällä tiedetään että vika on polttoainepumpussa, se vaihdetaan". Vastaväitteet eivät auttaneet, eivät uskoneet puhetta ennen kuin seuraavana päivänä tuli vastaus "Olemme diagnosoineet että vika on moottorinohjausboksissa, sekin pitää vaihtaa". No, vihdoin kun aloitettiin tekemään sitä työtä mikä tilattiin, niin toiveita uudesta boksistakin oli olemassa. Eka boksi tuli, ei toiminut, toka boksi tuli, toimi ihan plug&play eli ilman ohjelmointia.

Tulos: Laskussa (1700 €) boksin osuus 850 €, loput "erikoissähkötyötä" (90 €/h). Eli boksin vaihto, johon minulta menee 15 min kaikkineen, vei Laakkosen asiantuntijoilta 10 h, josta otetaan vielä asiakkaalta extramaksu vaikka homma on helpompi kuin pissapojan täyttö.
                    ---

Comment

• TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

Originally posted by -Tapi View Post
                      Mutta laakkonen, tuo jo kiveenkin kirjoittamalla surkeaksi todettu BMW-paja osasi yllättää jälleen:
                      Hienoa, että Laakkonen jatkaa hommia samalla tasaisella "laadulla" ja tarjoaa yhä näitä elämyksiä... Taitaa olla niin, ettei autoa kannata korjauttaa missään Jyväskylän seudulla. Laakkoselle sitä ei ainakaan uskalla viedä ellei ensin tutkituta autoa muualla ja pyydä todistajanlausunnot auton vioista ja toimivista asioista. Ja sen jälkeen pitäisi vielä vahtia vieressä koko huollon ajan. Muuten käy niin, että asentajien autoon tekemät viat ovatkin normaaleja ominaisuuksia tai johtuvat siitä, että kyseessä on tuontiauto...
                      E39 528iA

Comment

• suffeli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 559
                        • JKL

Originally posted by markkun View Post
                        Kyllä kannattaa tuo Salosen Pertin pulju kiertää kaukaa. Kymmenen vuotta käytin autoja tuolla, ennen kuin tajusin, että huijari ja tunari koko mies. Nyt, kun minulla on bemari, en vie kilometriä lähemmäksi.
                        Aika mielenkiintoisia kommentteja! Kerroppas vähän tarkemmin, että mitä se on sitten touhunnut?!?

Ja jokainen muu voi sit kertoa, että mihin se bemari nyt kannattaa viedä?
                        ------
                        G31 530d

Comment

• samtheMan
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 4759
                          • Tikkaslovakia

Juu, noita hommia olisi kiva kuulla että kuinka JEA:ssa on toimittu? Koska edelleenkin, näistä eriävistä kommenteista huolimatta, aion vast'edes teettää omat hommani (ne mitä ei itse pysty) siellä. Vai ollaanko suffelin kanssa ainoat asiallista palvelua saaneet?
                          Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                          PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

Comment

• datzka
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 778
                            • Jyväskylä

Heh. Itse olen kuullut kanssa erittäin kriittistä kommenttia ko. paikasta. En sen kummemmin rupea niitä luettelemaan. Kukin huoltakoon autonsa missä lystää
                            ///M3 97-

Comment

• -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

Tyytyväisimmät tuskin näkevät itse mitä siellä tapahtuu, tai sitten eivät ymmärrä. Joku 540 omistaja ajelee hieman arvelutttavalla tekniikalla, olin paikalla viime kesänä kun ko. hallin ovi avattiin ja hiekkapihalta pöllähti reilu pöläys sisälle (3 kertaa). Oven suussa seisoi 540 ilman imusarjaa, öljyinen lohkon sisäpuoli näkyvissä ilman mitään peitettä. Sama vehje seisoi siinä viikkoa myöhemmin edelleen ilman peitettä.

Yksi esimerkki: Saadaan 5 suutinta 530d:sta irti mutta kuudes jumiutuu 10 mm noston jälkeen. Ei muuta kuin pultit poikki venttiilikoppaan (kanteen), muovit paikalleen (puolet ruuveista hukkui siinä) ja auto omistajalle, yksi suutin siis kokonaan irti ja sen paineputki taitettuna poikki (20-1350 bar dieselöljy ei oikein pysy sisällä noin, joten matka jäi lyhyeksi). Asiakkaalle ei siis kerrottu mitään.

Yhden esimerkin voisi kertoa MM-5-nimimerkki, hänelläkään ei oikein onni potkinut mutta sillä kerralla taisi oikeuskäytäntökin tulla hätiin..
                              ---

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎