Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä 'mötikkä' tämä on?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    Mikä 'mötikkä' tämä on?

    Mistään en ole löytänyt nimeä/tarkoitusta osalle nro 9.
    Last edited by Lakeson; 22-12-2009, 20:02.
    Ei mopolla mahottomia..
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #2
    paineen varoventtiili joka ainaki itsellä avautuu n. 1.1bar paineilla
    F31 320d LCI

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1750
      • kotona

      #3
      aika jännä ku ei etk löydä kyseistä osaa
      Last edited by mikko; 07-05-2005, 15:46.

      Comment

      • Lakeson
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 649
        • Jyväskylä

        #4
        just just.. Kerran tuli kokeilumielessä leikittyä noiden paineiden kanssa. Ihmettelinkin kun konehuoneesta kuulu aina semmonen "puff"-ääni kun ahtopaineet meni 1.2barin nurkille.

        Tähän 'mötikkään' menee johtokin, mikähän sen elämäntehtävä?
        Ei mopolla mahottomia..

        Comment

        • jam75
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 654
          • Tornio

          #5
          Originally posted by mikko
          aika jännä ku ei etk löydä kyseistä osaa

          ETKsta löytyy kyseinen VALVE BMW nrolla 11 612 241 010 ja systeemi on ollu käytössä E28/E34 sedan 524td malleissa. Parissa muussakin DIAGRAMssa se löytyy numerolla 6 ja 14 ku pistää tuon numeron hakuun.

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1750
            • kotona

            #6
            heh... meikä tutkiskeli vaa E30...
            tuostaha kannattaa ottaa venttiili pois ja laittaa tuo peitelevy

            Comment

            • Kapo
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 19
              • Tampere

              #7
              Itellä aikoinaan 524:ssa tuo mötikkä piti sellasen äänen kuin sekopää varis ois konehuoneessa... Karmea rääkäisy. Siellä alapuolella "putkessa" on suorapäinen ruuvi, jolla sitä venttiiliä saa kiristettyä. Omassani en saanu 1,2 baria enempää kestämään. Se johto on jollain lailla kytkettynä oljypaineen varotusvaloon, koska sillon ku se rääkkä aukee, niin varotusvalo syttyy taulussa. Alkuperäsissä TD:ssä ilmeisesti on ahtopaineen varotusvalo tms. omalla nimellään...

              Comment

              • Rocker
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1023
                • Suburb of SUUR-Oulu

                #8
                Originally posted by mikko
                heh... meikä tutkiskeli vaa E30...
                tuostaha kannattaa ottaa venttiili pois ja laittaa tuo peitelevy
                Alkuperäisessä 324Td:ssä ei olekkaan tuota venttiiliä vaan pelkkä peitelevy, koska ahtopainetta ohjataan alipaineella. Eli venttiili löytyy kun on Garret To3 saparo (vanhemmat Td:t) ja jos on Mitsubishi Td04, hukkaporttia ohjataan alipaineella ja imusarjassa on pelkkä peitelevy.
                T:Tero
                2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                EX: 524Tda, 324TdicT
                Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎