Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti talvella.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonkka alpina b3 3.3
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 103
    • espoo

    #16
    nostellaan vanhaa. elikkä on tosi ärsyttävää ajella tolla tomaatilla talvella, ihan liikaa veto päällä meinaan monesti ollut valoissa paikallaan niin takapyörät lyö tyhjää koska niin kova veto päällä. sit jos olet kääntymässä hiljasella vauhdilla ja liutat jarrulla niin sattaa mennä etypyörät lukkoon esim parkkipaikalla ja sit mennään suoraan. onko vika vai ominaisuus? onko muilla ollu vastaavaa? kierrokstet ovat normit siinä 700rpm paikkeilla. auto on alpina b3 3.3

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by tonkka alpina b3 3.3 View Post
      nostellaan vanhaa. elikkä on tosi ärsyttävää ajella tolla tomaatilla talvella, ihan liikaa veto päällä meinaan monesti ollut valoissa paikallaan niin takapyörät lyö tyhjää koska niin kova veto päällä. sit jos olet kääntymässä hiljasella vauhdilla ja liutat jarrulla niin sattaa mennä etypyörät lukkoon esim parkkipaikalla ja sit mennään suoraan. onko vika vai ominaisuus? onko muilla ollu vastaavaa? kierrokstet ovat normit siinä 700rpm paikkeilla. auto on alpina b3 3.3
      En osaa noista pienemmistä automaateista sanoa mutta e34 -> ei pahemmin tuollaista ongelmaa ollut havaittavissa.

      Toki silloin kun on aivan käsittämättömän liukasta mutta silloin alkaa olla ongelmia jo manuaalillakin.

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #18
        Originally posted by Muurahainen View Post
        En osaa noista pienemmistä automaateista sanoa mutta e34 -> ei pahemmin tuollaista ongelmaa ollut havaittavissa.

        Toki silloin kun on aivan käsittämättömän liukasta mutta silloin alkaa olla ongelmia jo manuaalillakin.
        E34, M30 + 4HP22:

        Yhden vanteen sain jo ruvelle juurikin tämän ominaisuuden takia. Pahin on se että takarenkailla on pitoa, ja etupyörät liukuu. Kun tietyllä voimalla sitä jarrua painaa niin kerkiää etupyörät mennä lukkoon ennenkuin jarruttaa kunnolla takapyöriä, kun siellä on veto päällä kokoajan. Eikä ne ABSitkaan toimi noin alhaisissa nopeuksissa (kävelyvauhti) joten ohjattavuus katoaa samalla. Voi aiheuttaa tottumattomalle ikäviä yllätyksiä jossain tiukassa parkkispyörittelyssä jos on vähääkään vauhtia ja liukasta.
        Oma parkkipaikka hyvä esimerkki; Nyt kun täällä eteläsuomessa on nollakelit, niin itse ruutu on jäätä+vettä, ja parkkipaikan ajoväylä taas loskaa. Kävelyvauhissa kun yrittää taittaa tuota autoa ruutuun vähänkään varomattomasti niin puskee naapurin auton kylkeen, kun jarrulla seisoo kokoajan ja eturenkaat menevät erittäin helpolla lukkoon kun taas takarenkaat pidon + lukkoperän ansiosta vääntävät väkisin autoa eteenpäin.


        No, eipä tuo mikään katastrofaalinen juttu ole, mutta varmasti on aiheuttanut ja tulee jatkossakin aiheuttamaan harmaita hiuksia ja vahinkoja monille tottumattomille, niinkuin minulle.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Supra^ View Post
          Kävelyvauhissa kun yrittää taittaa tuota autoa ruutuun vähänkään varomattomasti niin puskee naapurin auton kylkeen, kun jarrulla seisoo kokoajan ja eturenkaat menevät erittäin helpolla lukkoon kun taas takarenkaat pidon + lukkoperän ansiosta vääntävät väkisin autoa eteenpäin.
          Käsijarrua olen käyttänyt hyvällä menestyksellä tuollaisissa tilanteissa. Sopivasti annostelemalla takapyörät jaksaa vielä pyöriä ja auto on hallittavissa.
          E39 528iA

          Comment

          • Zygel
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 214
            • Oulu

            #20
            Originally posted by tonkka alpina b3 3.3 View Post
            nostellaan vanhaa. elikkä on tosi ärsyttävää ajella tolla tomaatilla talvella, ihan liikaa veto päällä meinaan monesti ollut valoissa paikallaan niin takapyörät lyö tyhjää koska niin kova veto päällä. sit jos olet kääntymässä hiljasella vauhdilla ja liutat jarrulla niin sattaa mennä etypyörät lukkoon esim parkkipaikalla ja sit mennään suoraan. onko vika vai ominaisuus? onko muilla ollu vastaavaa? kierrokstet ovat normit siinä 700rpm paikkeilla. auto on alpina b3 3.3
            Eipä ollut ikinä nelikutosen kanssa tuommoisia ongelmia.
            ex: E46 330d M-Sport '04

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

              #21
              Originally posted by tonkka alpina b3 3.3 View Post
              jos olet kääntymässä hiljasella vauhdilla ja liutat jarrulla niin sattaa mennä etypyörät lukkoon esim parkkipaikalla ja sit mennään suoraan. onko vika vai ominaisuus? onko muilla ollu vastaavaa?
              Tuttu juttu, kun oli E39 528iA. En muista, että olisi E60 dieseleillä tehnyt samaa = jarrut ottavat voimakkaammin myös taakse ja/tai momentinmuntimen tyhjäkäyntivääntövoima on pienempi.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Oho nyt tuli ihan yllättävän paljon omasta eriäviä mielipiteitä.

                Millaisia renkaita olette käyttäneet?
                Tosiaan itse en ole ongelmaksi asti havainnut E34/39/38 sektorilla.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8973
                  • Kellokoski

                  #23
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Oho nyt tuli ihan yllättävän paljon omasta eriäviä mielipiteitä.

                  Millaisia renkaita olette käyttäneet?
                  Tosiaan itse en ole ongelmaksi asti havainnut E34/39/38 sektorilla.
                  Samoin.

                  Tuo nykyinen ALPINA noilla rattivaihteilla on hauska ajettava talvella. Vielä kun olis raaskinut investoida siihen lukkoperään niin olis ollu täydellinen vietävä :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #24
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Oho nyt tuli ihan yllättävän paljon omasta eriäviä mielipiteitä.

                    Millaisia renkaita olette käyttäneet?
                    Tosiaan itse en ole ongelmaksi asti havainnut E34/39/38 sektorilla.
                    Voihan tuo olla ihan mallikohtaista, niinkuin tuolla mainittiin eri automaattien momentinmuuntimet ym. Tuo M30+4HP22 haluaa yllättävän sitkeästi vääntää eteenpäin D:llä, suorastaan hyökkää jos D:n laittaa ilman että seisoo jarrulla, ainakin verrattuna E46 320d tomaattiin.


                    Renkaina mulla on 225/45/17 hyvät nastat.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8267
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Oho nyt tuli ihan yllättävän paljon omasta eriäviä mielipiteitä.

                      Millaisia renkaita olette käyttäneet?
                      Tosiaan itse en ole ongelmaksi asti havainnut E34/39/38 sektorilla.
                      sama homma, ei ongelmia e32, e34, e36, e38 tai e39 kanssa. mielestäni 4hp22 oli vielä mukavampi siinä että ryömintä oli voimakkaampaa kuin 5hp18/19:ssa mitä nämä myöhemmin ajossa olleet edustaa :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5162
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Voihan tuo olla ihan mallikohtaista, niinkuin tuolla mainittiin eri automaattien momentinmuuntimet ym. Tuo M30+4HP22 haluaa yllättävän sitkeästi vääntää eteenpäin D:llä, suorastaan hyökkää jos D:n laittaa ilman että seisoo jarrulla, ainakin verrattuna E46 320d tomaattiin.


                        Renkaina mulla on 225/45/17 hyvät nastat.
                        Sama "ongelma" huomattiin velipojan E32:sen kanssa. Pirun kovast pyrkii M30+4HP22 yhdistelmä työntämään päin seinää
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • tonkka alpina b3 3.3
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 103
                          • espoo

                          #27
                          nonii elikkä en taistele yksin asian kanssa Meinas vaa yks päivä käydä koplasti kun olin parkkisella ja ohitin auton mutkassa ja piti alkaa painelemaan jarrua niin taas mentii keula kohti toista autoilijaa, meinas hiki tulla itelle ku seisottiin jarrun päällä
                          Itellä tosin kitkat alla mitkä eivät ole ne parhaat maholliset noihin bemmeihin. Mutta ei raaskinu nastoja hommata kun ovat vaan yhden talven nähneet renkaat. Pitää vaan totutella noilla eväillä tuolla liikenteessä.
                          Last edited by tonkka alpina b3 3.3; 31-12-2012, 14:18.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎