Tuota, semmoinen ongelma että hankin tuossa juuri netin kautta yhdeltä tyypiltä teholastun -90 520i:hin.......ja asennettuna auto ei lähde käyntiin.... mottori lyö kyllä ympäri mutta ei käynnisty...... Mistä tämä voisi johtua? Onko tuo lastu susi vai...?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Teholastu ei toimi
Collapse
X
-
Joo, lähtee kyl normaalisti käyntiin orkkislastulla taas.......asensin lastun samoin päin kuin orkkis on....niissä on toisessa päädyssä syvennys! Pitää kait sitten kokeilla toisinpäin....en vaan oo viitsi kun tuo moottorinohjausjärjestelmä on kait aika herkkä.....ei paljo kannata leikkiä sen kans muuten voi nopeesti olla niin ettei autosta lähe enään inahdustakaan....635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88
Comment
-
-
No perkules, niinpä tietysti. Itsellä toi mikropiirin oikeinpäin asentaminen on niin lisämunuaisen kuorikerrokseen tarttunut, ettei tullut mieleenkään moinen.
Biltemasta saat ostettua ns. ESD rannekeen. Kun laitat sen ranteeseen ja piuhanpään motronic boxin maapinniin, mitään suurempia vaurioita ei pitäisi syntyä.
Timo
Comment
-
-
Originally posted by JääkarhuTai käännä lastu toisin päin....vertaa numerosarjaa lastun alapinnalla...ainaki mulla piti ne numerosarjat olla samoin päin....Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Ainakin tarkistamaan kannattaa mennä. Ylkeensä piirilevyssä on sellainen "silkkipaino", valkoisella värillä merkitty esim. komponettien ääriviivat sekä mahdollisesti myös komponenttien numerot (C101, R211, S723, ...).
Jos ja kun ne on merkitty (ääriviivat ja/tai komponentin numero), käy siitä yleensä myös selville mitenpäin se komponentti pitää asentaa, jos komponentin asennussuunnalla on väliä. Mikropiirissähän on se "kolo" ilmaisemassa asennussuunnan. "Kolon" vasemmalla puolella on komponentin pinni numero 1, oikealla puolella viimeinen pinni (esim. 20 -pinnisessä se on pinni nro 20). "Silkkipainolla" on samalla tavoin merkitty asennussuunta, tavalla tai toisella, kertomaan kuinkapäin se komponentti asennetaan. Joskus toisessa päässä (1 pinnin päässä) ääriviivat on paksummalla viivalla, joskus 1 pinni ilmaistu numerolla ko. pinnin vieressä, joskus sieltä löytyy piirilevyyn maalattuna mikropiirin ääriviivat, koloineen päivineen, jne. Eli tarkista sen perusteella onko asennettu oikeinpäin.
Aina kun itse asennatte, tarkistakaa originaalin asennussuunta ennenkuin otatte sen irti. Ja "virityschippi" sitten samoinpäin.
Timo
Comment
-
-
Originally posted by jannmannmillaisia poropeukaloita olette kun asennatte lastuja väärinpäin?
pistättekö sen vain paikoilleen tuurilla ja sitten kun ei toimi, purnataan täällä???
Comment
-
-
lastukäsi
On aivan eri asia laittaako sen väärin vai onko lastus väärät koodit vaik onkin oikeat boksin numerot ja ei siks toimi,mut kunnei oikei ol yhteistyöhön halukkaita toisessa päässä...
Vaan sitä että miten sen saa mekaanisesti väärinpäin sinne!!!!
Vanhassa on lovi ja uudessa lovi, eikö järki pakota yhtään kun laittaa uuden paikoilleen?
Oikean asennon varmistamiseen menee max 10sek jos on huolellinen.
Ei voi olla niin kiire, että vetää homman käteen just tärkeimmässä vaiheessa.
Sellaisen poropeukalon autossa on varmaan moni muukin asia tuurilla paikoillaan...Aprilia RSV4
Comment
-
Comment