Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teholastu ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zim,zimmer-my beamer
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 214
    • Helsinki

    Teholastu ei toimi

    Tuota, semmoinen ongelma että hankin tuossa juuri netin kautta yhdeltä tyypiltä teholastun -90 520i:hin.......ja asennettuna auto ei lähde käyntiin.... mottori lyö kyllä ympäri mutta ei käynnisty...... Mistä tämä voisi johtua? Onko tuo lastu susi vai...?
    635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Vaihda tilalle se originaali, lähteekö sillä käyntiin? Jos lähtee, ostamasi chippi on susi tai ei ole tarkoitettu sinun motronic versioon.

    Timo

    Comment

    • Jääkarhu
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 130
      • Ylivieska

      #3
      Tai käännä lastu toisin päin....vertaa numerosarjaa lastun alapinnalla...ainaki mulla piti ne numerosarjat olla samoin päin....
      Vanhaa se olla pitää..

      E10 2002A-71
      E21 320A-76
      E21 320-76
      E21 320i-76
      E21 320i-77
      E21 318i-80
      E21 318i-82
      E12 520 3.0-80

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Joo lastu väärinpäin.

        Comment

        • zim,zimmer-my beamer
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 214
          • Helsinki

          #5
          Joo, lähtee kyl normaalisti käyntiin orkkislastulla taas.......asensin lastun samoin päin kuin orkkis on....niissä on toisessa päädyssä syvennys! Pitää kait sitten kokeilla toisinpäin....en vaan oo viitsi kun tuo moottorinohjausjärjestelmä on kait aika herkkä.....ei paljo kannata leikkiä sen kans muuten voi nopeesti olla niin ettei autosta lähe enään inahdustakaan....
          635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            No perkules, niinpä tietysti. Itsellä toi mikropiirin oikeinpäin asentaminen on niin lisämunuaisen kuorikerrokseen tarttunut, ettei tullut mieleenkään moinen.

            Biltemasta saat ostettua ns. ESD rannekeen. Kun laitat sen ranteeseen ja piuhanpään motronic boxin maapinniin, mitään suurempia vaurioita ei pitäisi syntyä.

            Timo

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Originally posted by Jääkarhu
              Tai käännä lastu toisin päin....vertaa numerosarjaa lastun alapinnalla...ainaki mulla piti ne numerosarjat olla samoin päin....
              ÄLKÄÄ NYT IHMEESSÄ testailko sitä piiriä molemmin päin. Prommin toisessa päässä on se lovi joka kertoo piirin 1 nastan. Jos piirin laittaa väärin päin niin useimmiten siitä "ikkunasta" näkyy vahän aikaa valoa ja se piiri on sitten valmis!!
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • Mc_Ozo
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 143
                • Mikkeli

                #8
                Mulla on SAMA ongelma! Kone m20b20 vm- 88 520i motronic loppu tais olla 174. Startti pyörittää, mutta ei käynnistä. Vaikka polkee kaasua tai ei niin aina sama. Uskaltaako sitä lastua nyt mennä kääntelemään? Lastu ostettu foorumilta...
                From zero to hero

                Comment

                • tihuovin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1422
                  • Oulu

                  #9
                  Ainakin tarkistamaan kannattaa mennä. Ylkeensä piirilevyssä on sellainen "silkkipaino", valkoisella värillä merkitty esim. komponettien ääriviivat sekä mahdollisesti myös komponenttien numerot (C101, R211, S723, ...).

                  Jos ja kun ne on merkitty (ääriviivat ja/tai komponentin numero), käy siitä yleensä myös selville mitenpäin se komponentti pitää asentaa, jos komponentin asennussuunnalla on väliä. Mikropiirissähän on se "kolo" ilmaisemassa asennussuunnan. "Kolon" vasemmalla puolella on komponentin pinni numero 1, oikealla puolella viimeinen pinni (esim. 20 -pinnisessä se on pinni nro 20). "Silkkipainolla" on samalla tavoin merkitty asennussuunta, tavalla tai toisella, kertomaan kuinkapäin se komponentti asennetaan. Joskus toisessa päässä (1 pinnin päässä) ääriviivat on paksummalla viivalla, joskus 1 pinni ilmaistu numerolla ko. pinnin vieressä, joskus sieltä löytyy piirilevyyn maalattuna mikropiirin ääriviivat, koloineen päivineen, jne. Eli tarkista sen perusteella onko asennettu oikeinpäin.

                  Aina kun itse asennatte, tarkistakaa originaalin asennussuunta ennenkuin otatte sen irti. Ja "virityschippi" sitten samoinpäin.

                  Timo

                  Comment

                  • samppa1
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 101
                    • Pori

                    #10
                    Mul kävi ihan sama juttu,et sä sattunu ostaa lastuasi VNT:ltä/vnur:lta...?Nyt ei sit saa tyyppii enää mitää yhteyttä ku tarvis saada uutta lastua tai rahoja takas..!

                    Comment

                    • Laakeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 983
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Unohtakaa nuiden lastujen laitto. Turhaan sinne sitä tungette. Ei niistä ole mitään iloa missään suhteessa, on huomattu.
                      E34 S38B38
                      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                      2gen RAM 5.9 cummins

                      Comment

                      • rööpeli
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 73

                        #12
                        Mul oli kans ensin väärinpäin käänsin ja hyvin on pelittänyt!

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          lastu

                          millaisia poropeukaloita olette kun asennatte lastuja väärinpäin?
                          pistättekö sen vain paikoilleen tuurilla ja sitten kun ei toimi, purnataan täällä???
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • samppa1
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 101
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by jannmann
                            millaisia poropeukaloita olette kun asennatte lastuja väärinpäin?
                            pistättekö sen vain paikoilleen tuurilla ja sitten kun ei toimi, purnataan täällä???
                            On aivan eri asia laittaako sen väärin vai onko lastus väärät koodit vaik onkin oikeat boksin numerot ja ei siks toimi,mut kunnei oikei ol yhteistyöhön halukkaita toisessa päässä...

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              lastukäsi

                              On aivan eri asia laittaako sen väärin vai onko lastus väärät koodit vaik onkin oikeat boksin numerot ja ei siks toimi,mut kunnei oikei ol yhteistyöhön halukkaita toisessa päässä...
                              En kommentoinutkaan lastua jossa väärät koodit..
                              Vaan sitä että miten sen saa mekaanisesti väärinpäin sinne!!!!
                              Vanhassa on lovi ja uudessa lovi, eikö järki pakota yhtään kun laittaa uuden paikoilleen?
                              Oikean asennon varmistamiseen menee max 10sek jos on huolellinen.
                              Ei voi olla niin kiire, että vetää homman käteen just tärkeimmässä vaiheessa.
                              Sellaisen poropeukalon autossa on varmaan moni muukin asia tuurilla paikoillaan...
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎