Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i nykii...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkomies84
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1055
    • Siilinjärvi

    316i nykii...

    Ongelma on nyt tämä: Tänään kun ajoin ihan normaalisti vaikka neljääkymppiä, auto rupes nyk-nykimään niin helvetisti, ja piti laittaa kakkosta silmään että eteenpäin pääsee. Välillä tyhjäkäynti sekoilee kunnolla, ensin voi mennä kahteen tonniin, sitten niin alas että sammuu. Välillä taas kaikki toimii normaalisti. Searchilla löytyi vähän vastaavaa vikaa, eli onko tämä nyt sähkövikaa vai mitä? Mistä kannattaa ensin ruveta purkamaan? Ja autohan oli ruiskulla toimiva laitos.
  • Infinity Beta
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 445
    • Alavus

    #2
    Originally posted by Mikkomies84
    Ongelma on nyt tämä: Tänään kun ajoin ihan normaalisti vaikka neljääkymppiä, auto rupes nyk-nykimään niin helvetisti, ja piti laittaa kakkosta silmään että eteenpäin pääsee. Välillä tyhjäkäynti sekoilee kunnolla, ensin voi mennä kahteen tonniin, sitten niin alas että sammuu. Välillä taas kaikki toimii normaalisti. Searchilla löytyi vähän vastaavaa vikaa, eli onko tämä nyt sähkövikaa vai mitä? Mistä kannattaa ensin ruveta purkamaan? Ja autohan oli ruiskulla toimiva laitos.
    Mulla ollu sama juttu kun ajaa ykkösellä tai kakkosella ilman kaasua tai pintakaasulla niin alkaa nykimään joskus ja tyhjäkäynti myös heittelee silloin tällöin.Tyhjäkäyntiä ei saa ainakaan omassa autossani säädettyä
    muuta kuin kaasuvaijerista jolloin nykiminen loppuu mutta silloin tyhjäkäynti on niin pirun lujalla että ei sekään hyvä.En tiedä miten tyhjäkäyntiä sais säädettyä
    kun se säätyy ilmeisesti automaattisesti,oma auto siis E30 89vm.
    Ootko bensan syötön tarkistanu jos bensapumpus vikaa ym.?

    Comment

    • Mikkomies84
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1055
      • Siilinjärvi

      #3
      En ole kerinnyt vielä autoa tutkia, mutta äsken se taas toimi ihan normaalisti. Aamulla se vielä häröili. Outoa?

      Comment

      • Mikkomies84
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1055
        • Siilinjärvi

        #4
        Noniin... äsken taas rupes sekoilemaan. Auto kaasutteli itestään tyhjäkäynnillä tuhannen ja kahden välillä. Sitten kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin toimi taas normaalisti. Kellään ideoita?

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Tarkistappa ne imuilmavuodot. Ronskisti putki käteen ja vääntelemään!
          ...

          Comment

          • -Tk-
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 387
            • Jyväskylä

            #6
            Mulla oli tollasta vikaa, kun ilmamäärämittarin liukupinta oli kulunut puhki, piirilevyä siirtämällä alko toimimaan todella hienosti.
            325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

            Comment

            • Phaedrus
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1888
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by -Tk-
              Mulla oli tollasta vikaa, kun ilmamäärämittarin liukupinta oli kulunut puhki, piirilevyä siirtämällä alko toimimaan todella hienosti.
              Tein itsekin mittarille off-settia (E30/M40/89) ja siirsin samalla seosta puolitoista hammasta rikkaammalle. Tämän jälkeen auto vastasi kaasuun tosi hyvin (päästöistä ei tietoa), mutta tyhjäkäynti katosi täysin. Kierrokset ylös, alas, ylös... Kun moottori lämpeni tarpeeksi tuli liike niin suureksi että kone sammui. Jos kaasuläpän asentotunnistimen johdon irrottaa niin tuollakin virityksellä voi hyvin ajella, jos ei välitä korkeasta (mutta huom. tasaisesta) tyhjäkäynnistä (n. 2.000 rpm). Palautin ilmamäärämittarin hammastuksen alkuperäiseen asentoon, mutta tyhjäkäynti seilaa vieläkin hieman, tosin vain kylmänä. Pitää säätää ilmamäärämittaria uudelleen jokin päivä. Ilmeisesti liukupintaan voisi laittaa myös jotain kontaktia parantavaa sprayta?

              Kysyin muuten Alppilan Autohuollosta (Bosch Car Service) varaosaa, ja heidän mukaansa siihen kävisi 'vaihtoilmanmassan. 400' (tuotekoodi 0986280029090) vaatimattomalla 402,95 euron hinnalla Toisaalta ei liene paljoa järkeä laittaa käytettyä osaakaan, koska liukupinta kuluu käytössä. Onko kellään tiedossa löytyisikö tähän fiksumpaa varaosaa?

              Comment

              • Mikkomies84
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1055
                • Siilinjärvi

                #8
                Joo ehkä kannattaa ostaa ensin sitä kontaktisprayta tai käytetty osa, ennen kun rupee uutta ostamaan. Ihanan kallista...

                Niin... putsasin niitä pintoja jollain aineella ja haitariputki oli ehjä. Toivottasti auttaa jotain.
                Last edited by Mikkomies84; 11-05-2005, 23:36.

                Comment

                • Jukea
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 30
                  • Oulu

                  #9
                  Kannattaa tutkia lisäilmaluisti. Varsinkin jos ongelma on enimmäkseen tyhjäkäynnillä. Itsellä oli samanlaista ongelmaa, mutta se korjaantui kun putsasin huolellisesti luistin. Oli karstoittunut pahasti eikä päässyt kääntymään vapaasti. Sehän on helposti irroitettavissa ja tutkittavissa.
                  Niin, ja tämä kokemus on E36 -92:sta

                  Comment

                  • draiveri
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 42

                    #10
                    mistä tarkalleen löydän tämän lisäilmaluistin? pitäisi itsekin ilmeisesti putsata se, sen verta pahasti pätkii ja nykii nykyään ajossa. niin ja tyhjäkäyntikin seilaa...

                    e36 m50

                    Comment

                    • Mikkomies84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1055
                      • Siilinjärvi

                      #11
                      Niin nyt on toiminut pätkimättä sen jälkeen kun puhdistin ne piirilevyn pinnat. Aika kuluneelta näytti se pinta, mutta toivottavasti toimii nyt ainakin jonkin aikaa.

                      Siitä luistin paikasta joku muu varmaan osaa kertoa...

                      Comment

                      • juho_r
                        Newbiemmer
                        • May 2005
                        • 8
                        • Tampere

                        #12
                        Itellä nyki kanssa 318i E36 -96 vähän aikaa sitten, kierrokset pompsahti tosi oudosti ja auto nytkähteli. Siihen vaihdettiin sitten sytytysyksikkö ja lambda-anturit ja pelit, mutta loppujenlopuksi vika löytyi siitä että kierroslukumittarin anturi/johto oli kulunut puhki, ja se otti kosketukseen johonkin moottorissa -> oikosulku, tästä johtu se kierrosten pomppiminen ja nytkähtely. Sytytysyksikkö oli menny noista oikosuluista hajalle. Nyt toimii taas.

                        Comment

                        • draiveri
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 42

                          #13
                          Joo no itsellä eivät nuo kierrokset heittele vaan muuten vaan on kenguruvaihde päällä ajaessa. Samoin tyhjäkäynti humpaa. Hemmetti kun ei tiedä mistä rupeaisi vikaa etsimään. Eikä suinkaan koko aikaa ole sama vika päällä vaan aina silloin tällöin toimii täysin moitteettomasti. Tyhjäkäyntikin on aina silloin tällöin vakaa, sitten kohta taas humpaa sammumisen rajoilla asti.
                          Edelleenkin tahtoisi tietää mistä löydän tämän lisäilmaluistin. Jos rupeaisi tutkimisen vaikka siitä.

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2481
                            • Lohja

                            #14
                            Originally posted by draiveri
                            Joo no itsellä eivät nuo kierrokset heittele vaan muuten vaan on kenguruvaihde päällä ajaessa. Samoin tyhjäkäynti humpaa. Hemmetti kun ei tiedä mistä rupeaisi vikaa etsimään. Eikä suinkaan koko aikaa ole sama vika päällä vaan aina silloin tällöin toimii täysin moitteettomasti. Tyhjäkäyntikin on aina silloin tällöin vakaa, sitten kohta taas humpaa sammumisen rajoilla asti.
                            Edelleenkin tahtoisi tietää mistä löydän tämän. Jos rupeaisi tutkimisen vaikka siitä.
                            Onko imuvuodot nyt varmasti tarkistettu? Just eilen jouduin paikkailemaan kaverin e36 318 is:stä sen haitariputken, joka oli KOLMESTA kohdasta melkein kokonaan poikki.
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • draiveri
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 42

                              #15
                              Tarkastettu on ja kunnossa oli.

                              Niin lisätään vielä että käytin tuossa autoa testerissäkin eikä mitään vikakoodeja löytynyt. Mitä tämän perusteella voidaan siis sulkea pois - vai voiko mitään? Lambda? Bensapumppu? ...
                              Last edited by draiveri; 24-06-2005, 18:42.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎