Ongelma on nyt tämä: Tänään kun ajoin ihan normaalisti vaikka neljääkymppiä, auto rupes nyk-nykimään niin helvetisti, ja piti laittaa kakkosta silmään että eteenpäin pääsee. Välillä tyhjäkäynti sekoilee kunnolla, ensin voi mennä kahteen tonniin, sitten niin alas että sammuu. Välillä taas kaikki toimii normaalisti. Searchilla löytyi vähän vastaavaa vikaa, eli onko tämä nyt sähkövikaa vai mitä? Mistä kannattaa ensin ruveta purkamaan? Ja autohan oli ruiskulla toimiva laitos.
316i nykii...
Collapse
X
-
Tags: None
-
Mulla ollu sama juttu kun ajaa ykkösellä tai kakkosella ilman kaasua tai pintakaasulla niin alkaa nykimään joskus ja tyhjäkäynti myös heittelee silloin tällöin.Tyhjäkäyntiä ei saa ainakaan omassa autossani säädettyäOriginally posted by Mikkomies84Ongelma on nyt tämä: Tänään kun ajoin ihan normaalisti vaikka neljääkymppiä, auto rupes nyk-nykimään niin helvetisti, ja piti laittaa kakkosta silmään että eteenpäin pääsee. Välillä tyhjäkäynti sekoilee kunnolla, ensin voi mennä kahteen tonniin, sitten niin alas että sammuu. Välillä taas kaikki toimii normaalisti. Searchilla löytyi vähän vastaavaa vikaa, eli onko tämä nyt sähkövikaa vai mitä? Mistä kannattaa ensin ruveta purkamaan? Ja autohan oli ruiskulla toimiva laitos.
muuta kuin kaasuvaijerista jolloin nykiminen loppuu mutta silloin tyhjäkäynti on niin pirun lujalla että ei sekään hyvä.En tiedä miten tyhjäkäyntiä sais säädettyä
kun se säätyy ilmeisesti automaattisesti,oma auto siis E30 89vm.
Ootko bensan syötön tarkistanu jos bensapumpus vikaa ym.?
-
En ole kerinnyt vielä autoa tutkia, mutta äsken se taas toimi ihan normaalisti. Aamulla se vielä häröili. Outoa?
Comment
-
Noniin... äsken taas rupes sekoilemaan. Auto kaasutteli itestään tyhjäkäynnillä tuhannen ja kahden välillä.
Sitten kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin toimi taas normaalisti. Kellään ideoita?
Comment
-
Mulla oli tollasta vikaa, kun ilmamäärämittarin liukupinta oli kulunut puhki, piirilevyä siirtämällä alko toimimaan todella hienosti.325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
Comment
-
Tein itsekin mittarille off-settia (E30/M40/89) ja siirsin samalla seosta puolitoista hammasta rikkaammalle. Tämän jälkeen auto vastasi kaasuun tosi hyvin (päästöistä ei tietoa), mutta tyhjäkäynti katosi täysin. Kierrokset ylös, alas, ylös... Kun moottori lämpeni tarpeeksi tuli liike niin suureksi että kone sammui. Jos kaasuläpän asentotunnistimen johdon irrottaa niin tuollakin virityksellä voi hyvin ajella, jos ei välitä korkeasta (mutta huom. tasaisesta) tyhjäkäynnistä (n. 2.000 rpm). Palautin ilmamäärämittarin hammastuksen alkuperäiseen asentoon, mutta tyhjäkäynti seilaa vieläkin hieman, tosin vain kylmänä. Pitää säätää ilmamäärämittaria uudelleen jokin päivä. Ilmeisesti liukupintaan voisi laittaa myös jotain kontaktia parantavaa sprayta?Originally posted by -Tk-Mulla oli tollasta vikaa, kun ilmamäärämittarin liukupinta oli kulunut puhki, piirilevyä siirtämällä alko toimimaan todella hienosti.
Kysyin muuten Alppilan Autohuollosta (Bosch Car Service) varaosaa, ja heidän mukaansa siihen kävisi 'vaihtoilmanmassan. 400' (tuotekoodi 0986280029090) vaatimattomalla 402,95 euron hinnalla
Toisaalta ei liene paljoa järkeä laittaa käytettyä osaakaan, koska liukupinta kuluu käytössä. Onko kellään tiedossa löytyisikö tähän fiksumpaa varaosaa?
Comment
-
Joo ehkä kannattaa ostaa ensin sitä kontaktisprayta tai käytetty osa, ennen kun rupee uutta ostamaan.
Ihanan kallista...
Niin... putsasin niitä pintoja jollain aineella ja haitariputki oli ehjä. Toivottasti auttaa jotain.Last edited by Mikkomies84; 11-05-2005, 23:36.
Comment
-
Kannattaa tutkia lisäilmaluisti. Varsinkin jos ongelma on enimmäkseen tyhjäkäynnillä. Itsellä oli samanlaista ongelmaa, mutta se korjaantui kun putsasin huolellisesti luistin. Oli karstoittunut pahasti eikä päässyt kääntymään vapaasti. Sehän on helposti irroitettavissa ja tutkittavissa.
Niin, ja tämä kokemus on E36 -92:sta
Comment
-
Niin nyt on toiminut pätkimättä sen jälkeen kun puhdistin ne piirilevyn pinnat. Aika kuluneelta näytti se pinta, mutta toivottavasti toimii nyt ainakin jonkin aikaa.
Siitä luistin paikasta joku muu varmaan osaa kertoa...
Comment
-
Itellä nyki kanssa 318i E36 -96 vähän aikaa sitten, kierrokset pompsahti tosi oudosti ja auto nytkähteli. Siihen vaihdettiin sitten sytytysyksikkö ja lambda-anturit ja pelit, mutta loppujenlopuksi vika löytyi siitä että kierroslukumittarin anturi/johto oli kulunut puhki, ja se otti kosketukseen johonkin moottorissa -> oikosulku, tästä johtu se kierrosten pomppiminen ja nytkähtely. Sytytysyksikkö oli menny noista oikosuluista hajalle. Nyt toimii taas.
Comment
-
Joo no itsellä eivät nuo kierrokset heittele vaan muuten vaan on kenguruvaihde päällä ajaessa. Samoin tyhjäkäynti humpaa. Hemmetti kun ei tiedä mistä rupeaisi vikaa etsimään. Eikä suinkaan koko aikaa ole sama vika päällä vaan aina silloin tällöin toimii täysin moitteettomasti. Tyhjäkäyntikin on aina silloin tällöin vakaa, sitten kohta taas humpaa sammumisen rajoilla asti.
Edelleenkin tahtoisi tietää mistä löydän tämän lisäilmaluistin. Jos rupeaisi tutkimisen vaikka siitä.
Comment
-
Onko imuvuodot nyt varmasti tarkistettu?Originally posted by draiveriJoo no itsellä eivät nuo kierrokset heittele vaan muuten vaan on kenguruvaihde päällä ajaessa. Samoin tyhjäkäynti humpaa. Hemmetti kun ei tiedä mistä rupeaisi vikaa etsimään. Eikä suinkaan koko aikaa ole sama vika päällä vaan aina silloin tällöin toimii täysin moitteettomasti. Tyhjäkäyntikin on aina silloin tällöin vakaa, sitten kohta taas humpaa sammumisen rajoilla asti.
Edelleenkin tahtoisi tietää mistä löydän tämän. Jos rupeaisi tutkimisen vaikka siitä.
Just eilen jouduin paikkailemaan kaverin e36 318 is:stä sen haitariputken, joka oli KOLMESTA kohdasta melkein kokonaan poikki.
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
Comment