Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mahtuuko pyörimään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -JMV-
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 840
    • Etelä-Pirkanmaa

    Mahtuuko pyörimään?

    Eli vanteet on 8,5x18 et 35 ja renkaat 235/40 niin mahtuuko tuolla setillä pyörimään e36 touringissa?

    Kiitos näin etukäteen
    F82 harraste
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9992
    • KVLA

    #2
    Originally posted by -JMV-
    Eli vanteet on 8,5x18 et 35 ja renkaat 235/40 niin mahtuuko tuolla setillä pyörimään e36 touringissa?

    Kiitos näin etukäteen
    Siinä ja siinä.Riippuu madalluksista ja jopa rengasmerkistä (kuinka pyöreä on kulutuspinnan reuna).Et-mitta voisi olla jopa 5mm suurempi lokarin ulkoreunoja ajatellen,mutta etupyörien ääriasentoon kääntäminen voisi tällöin (ilman rajoittimia) ottaa kiinni.Katsoppa tekniikkaosion yläpäästä :renkaat ja vanteet "taulukosta" löytyisikö vastaavaa settiä.

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Itellä vastaava setti ja edessä ottaa sinne sisälokareiden muoveihin kiinni kun kääntää täydet. Itse ainakin meinaan hommata eteen 225 leveät kumit. Takanta on kaaren reuna taitettu. Tosi tarkalle menee takaa, jos ei mitään tee kaarille. Mulla on sedan, jos sillä nyt on mitään merkitystä.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        40et:llä menee mutta tuolla 35et:llä raapii todennäköisesti kaariin kiinni.

        Comment

        • -JMV-
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 840
          • Etelä-Pirkanmaa

          #5
          Ok.Kiitoksia vastauksista täytyypi sitten hommata toiset renkaat (lisää rahan menoa )
          F82 harraste

          Comment

          • sspit
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 357
            • Lappeenranta

            #6
            Tää voi olla vähä OT mut mun ohjekirjsessa lukee näin: (ja tämä suora käännös ) "jos laitat 225 leveen kumin joudut laittamaan rajoittimen hammastankoon" eli juuri tämän kyseisen osan joutuu sinne hommaa, ja jostain tältä foorumilta luin et maksais jotain 50e? mulla kanssa edessä noi 225/40 kumit ni toiselta puolelta ääriasennossa raapii ja toiselta ei ja et40
            BMW 325i

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9992
              • KVLA

              #7
              Originally posted by sspit
              Tää voi olla vähä OT mut mun ohjekirjsessa lukee näin: (ja tämä suora käännös ) "jos laitat 225 leveen kumin joudut laittamaan rajoittimen hammastankoon" eli juuri tämän kyseisen osan joutuu sinne hommaa, ja jostain tältä foorumilta luin et maksais jotain 50e? mulla kanssa edessä noi 225/40 kumit ni toiselta puolelta ääriasennossa raapii ja toiselta ei ja et40
              Sinulla voisi jelpata kun edessä olisi tuo topiikin aloittajan 35 ET.

              Comment

              • sspit
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 357
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by Heguli 31
                Sinulla voisi jelpata kun edessä olisi tuo topiikin aloittajan 35 ET.
                oho niinpäs oli :o
                BMW 325i

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by -JMV-
                  Ok.Kiitoksia vastauksista täytyypi sitten hommata toiset renkaat (lisää rahan menoa )
                  Kokeile nyt ensin ja kävele sitten vasta rengasliikkeeseen. Ei se nyt niin iso homma ole niitä alle ruuvata, ja et tule ainakaan ostaneeksi turhaan uutta rengassatsia. Eri valmistajien profiileissakin on eroa, joten saattavat hyvällä tuurilla pyöriä jopa ongelmitta...

                  --->Laita sitten infoa...
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • -JMV-
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 840
                    • Etelä-Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Gonzalez
                    Kokeile nyt ensin ja kävele sitten vasta rengasliikkeeseen. Ei se nyt niin iso homma ole niitä alle ruuvata, ja et tule ainakaan ostaneeksi turhaan uutta rengassatsia. Eri valmistajien profiileissakin on eroa, joten saattavat hyvällä tuurilla pyöriä jopa ongelmitta...

                    --->Laita sitten infoa...
                    Tällä hetkellä alla on 225/50-16 ja bemarin orkkis vanteilla et varmaan on jossain 40 hujakoilla ja ottaa edestä kiinni lokasuojaan käntäessä täydet.Auto on kyllä tiputettu edestä 80mm et taidan jättää noilla renkailla kokeilun ja ostaa suosiolla uudet.
                    F82 harraste

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by -JMV-
                      Tällä hetkellä alla on 225/50-16 ja bemarin orkkis vanteilla et varmaan on jossain 40 hujakoilla ja ottaa edestä kiinni lokasuojaan käntäessä täydet.Auto on kyllä tiputettu edestä 80mm et taidan jättää noilla renkailla kokeilun ja ostaa suosiolla uudet.
                      Et sitten heti aluksi viitsinyt mainita että etupää on madallettu 80mm??? Siinä tapauksessa ei varmasti mahdu! Oletuksena varmasti muillakin oli että alla on orkkis alusta tai korkeintaan joku 40/15...

                      Itellä oli KW:n korkeussäädettävän kanssa sedanissa tiukkaa jo 7,5"x17" vanteella (maavara 7,5cm, 225 raapi ja 215 ei, ET 41), ja sullahan nuo on vielä tuumaa isommat molempiin suuntiin joten tiukkaa tulee olemaan jos meinaat saada mahtumaan...
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • -JMV-
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 840
                        • Etelä-Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Gonzalez
                        Et sitten heti aluksi viitsinyt mainita että etupää on madallettu 80mm??? Siinä tapauksessa ei varmasti mahdu! Oletuksena varmasti muillakin oli että alla on orkkis alusta tai korkeintaan joku 40/15...

                        Itellä oli KW:n korkeussäädettävän kanssa sedanissa tiukkaa jo 7,5"x17" vanteella (maavara 7,5cm, 225 raapi ja 215 ei, ET 41), ja sullahan nuo on vielä tuumaa isommat molempiin suuntiin joten tiukkaa tulee olemaan jos meinaat saada mahtumaan...
                        Juu sori mun moka Mikäs profiili sulla noissa 17" renkaissa oli?
                        F82 harraste

                        Comment

                        • Gonzalez
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2632
                          • Seinäjoki

                          #13
                          profiili 45... Ekat renkaat oli Dunlopin 225:set, mahtu hyvin pyörimään. Sitten vaihdoin merkintöjen mukaan täysin samankokoiset Marshallit ja ne raapi sisälokariin---> Eli molemmat sarjat 225/45/17 ja toiset raapi toiset ei, eli valmistajissa on eroja (Marshallin profiili oli mallia "tiiliskivi"). Täten seuraavaks hommasin 215/45/17.

                          --->Takana oli vanteet 8,5"x17" ET 41 ja renkaat 245/40/17. Sopi hyvin, kaaret oli pokatut mutta sen verran mittailin että olis pitäny sopia juuri ja juuri ilman pokkausta (100% varma en ole).
                          E36-sarjan takapäässä on tosin jotain eroja, sedanissa hieman enemmän tilaa takana kuin coupessa. Touringista ei tarkkaa havaintoa, mutta veikkaisin että samanlaiset pyöränkotelot kuin sedanissa...

                          Edit:Nuo mun vanteet oli siis kooltaan 7,5"/8,5"x17", ET41 molemmissa ---> eli täysin samoilla lukemilla kuin alkuperäiset M3:sen vanteet. Ja tosin näillä passas tontittaa oikein urakalla ilman tämän suurempia ongelmia...
                          Last edited by Gonzalez; 17-05-2005, 17:33.
                          530d GT F07 2010
                          325i E30 Cabriolet 1987

                          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                          Comment

                          • -JMV-
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 840
                            • Etelä-Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Gonzalez
                            profiili 45... Ekat renkaat oli Dunlopin 225:set, mahtu hyvin pyörimään. Sitten vaihdoin merkintöjen mukaan täysin samankokoiset Marshallit ja ne raapi sisälokariin---> Eli molemmat sarjat 225/45/17 ja toiset raapi toiset ei, eli valmistajissa on eroja (Marshallin profiili oli mallia "tiiliskivi"). Täten seuraavaks hommasin 215/45/17.

                            --->Takana oli vanteet 8,5"x17" ET 41 ja renkaat 245/40/17. Sopi hyvin, kaaret oli pokatut mutta sen verran mittailin että olis pitäny sopia juuri ja juuri ilman pokkausta (100% varma en ole).
                            E36-sarjan takapäässä on tosin jotain eroja, sedanissa hieman enemmän tilaa takana kuin coupessa. Touringista ei tarkkaa havaintoa, mutta veikkaisin että samanlaiset pyöränkotelot kuin sedanissa...

                            Edit:Nuo mun vanteet oli siis kooltaan 7,5"/8,5"x17", ET41 molemmissa ---> eli täysin samoilla lukemilla kuin alkuperäiset M3:sen vanteet. Ja tosin näillä passas tontittaa oikein urakalla ilman tämän suurempia ongelmia...
                            Ok.Kiitos tiedoista
                            F82 harraste

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎