Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselin nykimisestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW324TD
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 22

    Dieselin nykimisestä

    Kun tää nykimisasia tuntuu olevan tapetilla niin en malta olla kysymättä,
    mikä mahtaa olla kun 324TD kone nykii pintakaasulla, lapa lattiassa ei tunnu
    nykimistä. Ihmettelen vaan kun käsittääkseni pitäisi olla tuiki harvinaista
    Dieseleissä...
  • Heikki.Niemi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1180
    • Kalajoki-Bemareiden mekka

    #2
    Tuohan oireilee kuluneesta nestepäästä yleensä tuo nykiminen...vaihda 12mm niin loppuu nykimiset ja tulee tuntuvasti voimaakin...
    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
    Ex-320i E30 m20b20 -86
    Ex-318i E30 m20b20 -87
    Ex-320i E30 m20b20-83

    Comment

    • BMW324TD
      Newbiemmer
      • Apr 2005
      • 22

      #3
      >Tuohan oireilee kuluneesta nestepäästä

      Nestepää? Tarkotatko suuttimia?

      >vaihda 12mm niin loppuu nykimiset ja tulee tuntuvasti voimaakin...

      12mm?

      Oon hieman pihalla näiden Dieseleiden kanssa.

      Comment

      • Heikki.Niemi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1180
        • Kalajoki-Bemareiden mekka

        #4
        En vaan siinä pumpun takapäässä oleva ruskea neliskanttinen metallimöykky mihin suuttimet tulee pumpussa kiinni....se on nestepää ja 12 mm nestepäällä saat menemään enemmän polttoainetta ja saat tuntuvasti tehoa autostasi...hintaa nestepäälle ja vaihtotyölle kertyy muutamia satasia mut jaksaa hymyilyttää naamaa sen jälkeen...
        520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
        525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
        525 TDS m51d25 Touring E34 -94
        Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
        Ex-320i E30 m20b20 -86
        Ex-318i E30 m20b20 -87
        Ex-320i E30 m20b20-83

        Comment

        • BMW324TD
          Newbiemmer
          • Apr 2005
          • 22

          #5
          Ok, minkäs kokoinen nestepää siinä on vakiona? Onko kokemuksia kulutuksesta
          jos ajotapa ei muutu? Onko joku penkittänyt 12mm nestepäällä ilman muita
          muutoksia? Lisävääntö ei ole koskaan pahasta, kävi jo mielessä
          välijäähdyttimen asennuskin, mutta turboa en lähde vaihtelemaan, on
          kuitenkin kyse käyttöautosta jolla pitäisi ajella 20.000km/v...

          Voiko nestepään vaihtaa itse (lue: tarviiko tötterö säätää erikoismittareilla
          vaihdon jälkeen) Mekaaninen vaihtotyö ei luulisi olevan mahdotonta
          korjaamotasoisilla työvälineillä.

          Niin, ja mikä tuon nestepään tarkoitus systeemissä on?

          Miten on päästötestit isommalla nestepäällä?

          Comment

          • Rocker
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1023
            • Suburb of SUUR-Oulu

            #6
            Originally posted by Heikki.Niemi
            Tuohan oireilee kuluneesta nestepäästä yleensä tuo nykiminen...vaihda 12mm niin loppuu nykimiset ja tulee tuntuvasti voimaakin...
            Tai pumpussa ei vikaa ollenkaa, vaan ajoitus humpaa pintakaasulla. Onko sulla siis elektronisella pumpulla oleva td (sähkökaasu) , jos on, ei syytä huoleen. Jos mekaanisella pumpulla oleva (vaijerikaasu) eli tekniikanvaihto-Td, sillon väittäisin syyn olevan nestepäässä. Kerroppas vielä paljoko on kilsoja menty Td:llä, arvioidaan sitten vikaa uudestaan.
            T:Tero
            2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
            Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
            EX: 524Tda, 324TdicT
            Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
            ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              #7
              Itellä nykii pintakaasulla ja vikana on kulunut nokka-akseli.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • BMW324TD
                Newbiemmer
                • Apr 2005
                • 22

                #8
                >Tai pumpussa ei vikaa ollenkaa, vaan ajoitus humpaa pintakaasulla.

                Tätä epäili myös eräs Diesel korjaamo... Tuomitsivat heti nestepäät...

                >Onko sulla siis elektronisella pumpulla oleva td (sähkökaasu) ,
                >jos on, ei syytä huoleen. Jos mekaanisella pumpulla oleva (vaijerikaasu)
                >eli tekniikanvaihto-Td, sillon väittäisin syyn olevan nestepäässä.

                En kyllä kaasuvaijeria löytänyt, ja konehuoneessa ei mun mielestä mikään
                liiku kun kaasua painaa, joten oletan että tää on sähkökaasulla

                Millä perusteella epäilet nestepäätä jos on kaasuvaijeri?

                >Kerroppas vielä paljoko on kilsoja menty Td:llä, arvioidaan sitten vikaa
                >uudestaan.

                Mittarissa 235tkm, tuotu saksasta 03, joten varmaan jotain 235 ja 400 välillä

                Otteessa lukee 324td, eli ainakaan suomessa tekniikkaa ei ole vaihdettu.

                Comment

                • Rocker
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1023
                  • Suburb of SUUR-Oulu

                  #9
                  Originally posted by BMW324TD
                  >Tai pumpussa ei vikaa ollenkaa, vaan ajoitus humpaa pintakaasulla.

                  Tätä epäili myös eräs Diesel korjaamo... Tuomitsivat heti nestepäät...

                  >Onko sulla siis elektronisella pumpulla oleva td (sähkökaasu) ,
                  >jos on, ei syytä huoleen. Jos mekaanisella pumpulla oleva (vaijerikaasu)
                  >eli tekniikanvaihto-Td, sillon väittäisin syyn olevan nestepäässä.

                  En kyllä kaasuvaijeria löytänyt, ja konehuoneessa ei mun mielestä mikään
                  liiku kun kaasua painaa, joten oletan että tää on sähkökaasulla

                  Millä perusteella epäilet nestepäätä jos on kaasuvaijeri?

                  >Kerroppas vielä paljoko on kilsoja menty Td:llä, arvioidaan sitten vikaa
                  >uudestaan.

                  Mittarissa 235tkm, tuotu saksasta 03, joten varmaan jotain 235 ja 400 välillä

                  Otteessa lukee 324td, eli ainakaan suomessa tekniikkaa ei ole vaihdettu.
                  Juu, alkuperäinen td on jos ei vaijeria löydy . En tosiaan olisi kovin huolissaan siitä nykimestä, tuntuu olevan kaikissa sähkökaasu M21 moottoreissa sitä "ominaisuutta". Kuten Scitso totesi, syynä voi olla nokka, mahdollista sekin, oireet samankaltaiset. Vaijerikaasumallissa vanhempi VE-sarjan pumppu, kehnommat sisukset kulumaan vaikkakin paljon parempi pumppu viritykseen. Itelläni se nykiminen voi olla kadoksissa viikkoja, sitten se vaan alkaa kuin tyhjästä, pahimmillaan kolmosella jossakin 2000-3000rpm välissä. Sillon selvitin sitä asiaa kun nokkaremmi vaihdettiin, ja sen jälkeen se nykiminen oli niin pahaa ettei sillä käytännössä voinu ajaa kaupunkiajoa kuin 2 vaihteella, kolmosella nyhtää ja nelosella ei oikein jaksa mennä. Humpaaminen kuulemma johtuu siitä pumpun sähköisestä ajoituksesta, joka on kuulemma mallisarjan pumpuissa ihan normaalia. Näin kertoi Diesel-Turunen oulussa.
                  T:Tero
                  2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                  Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                  EX: 524Tda, 324TdicT
                  Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                  ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                  Comment

                  • BMW324TD
                    Newbiemmer
                    • Apr 2005
                    • 22

                    #10
                    Heh, toivotaan että mulla ei pahene kun nokkahihnan vaihdan ;-) se on
                    meinaa edessä ihan lähitulevaisuudessa.

                    Sitä pumpun ajotusta tämä samainen Diesel korjaamo epäili, pumpun alta pitäs
                    löytyä joku jousi ja prikka viritys, ja jousta löysentämällä menee aikaisemmalle,
                    ja se kuulemma saattaisi auttaa... mene ja tiedä sitten... Pitää tuolla duunissa
                    ihmetellä konetta altapäin... Vinkkejä?

                    Oire ei ole kovin paha, nainen ei sitä edes huomaisi, mutta kun itse on aina
                    tarkkana kaikesta niin se ottaa kupoliin, vaikkei se ajamista vielä häiritse.
                    Tänään sitä oikeen antaumuksella tunnistelin niin se taitaa alkaa jokseenkin
                    samoihin aikoihin kun mennään ahdon puolelle ja loppuu jossain 3000 paikkeilla,
                    eli motarilla mennään oikeen pehmeästi ja mukavasti, ja tämänpäiväsen
                    perusteella se tuntuisi nykivän tuolla kierrosvälillä kaasun asennosta riippumatta.
                    Vähän saman tuntusta kun olis bensakoneessa kärjet loppu,
                    tulppa rikki tai seos laihalla, mutta lievempänä.

                    Jos kerran on kaikissa sähkökaasupeleissä samoja oireita, onko kukaan tutkinut
                    kaasupolkimen potikkaa???

                    Kulutus on pyörinyt 7.5 tuntumassa työmatkalla jossa 20km moottorititä
                    130km/h (todellista nopeutta) ja 20km kaupungin pääteitä ja kaupunkiajoa.

                    Onko näissä kaikissa noin jumalaton mittarivirhe, mittari näyttää 140 ja GPS 130?

                    Comment

                    • Rocker
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1023
                      • Suburb of SUUR-Oulu

                      #11
                      Originally posted by BMW324TD
                      Heh, toivotaan että mulla ei pahene kun nokkahihnan vaihdan ;-) se on
                      meinaa edessä ihan lähitulevaisuudessa.

                      Sitä pumpun ajotusta tämä samainen Diesel korjaamo epäili, pumpun alta pitäs
                      löytyä joku jousi ja prikka viritys, ja jousta löysentämällä menee aikaisemmalle,
                      ja se kuulemma saattaisi auttaa... mene ja tiedä sitten... Pitää tuolla duunissa
                      ihmetellä konetta altapäin... Vinkkejä?

                      Oire ei ole kovin paha, nainen ei sitä edes huomaisi, mutta kun itse on aina
                      tarkkana kaikesta niin se ottaa kupoliin, vaikkei se ajamista vielä häiritse.
                      Tänään sitä oikeen antaumuksella tunnistelin niin se taitaa alkaa jokseenkin
                      samoihin aikoihin kun mennään ahdon puolelle ja loppuu jossain 3000 paikkeilla,
                      eli motarilla mennään oikeen pehmeästi ja mukavasti, ja tämänpäiväsen
                      perusteella se tuntuisi nykivän tuolla kierrosvälillä kaasun asennosta riippumatta.
                      Vähän saman tuntusta kun olis bensakoneessa kärjet loppu,
                      tulppa rikki tai seos laihalla, mutta lievempänä.

                      Jos kerran on kaikissa sähkökaasupeleissä samoja oireita, onko kukaan tutkinut
                      kaasupolkimen potikkaa???

                      Kulutus on pyörinyt 7.5 tuntumassa työmatkalla jossa 20km moottorititä
                      130km/h (todellista nopeutta) ja 20km kaupungin pääteitä ja kaupunkiajoa.

                      Onko näissä kaikissa noin jumalaton mittarivirhe, mittari näyttää 140 ja GPS 130?
                      Oireet on ihan samat, ei mun muija sitä hoksaa mutta itte sen kyllä persetuntumalla huomaa. En ole potikkaa mitannut, on nimittäin niitä johtoja senverran paljon että totesin parhaaksi jättää räpeltämättä sitä potikkaa . Kulutus pyörii mulla ympäri vuoden 7,5-8ltr, eipä juuri sen alle mene eikä kyllä enempääkään. Mikä rengastus sulla on tuossa buimurissa. Mulla on 205/50*16, ja kun vetää tiehallinnon mittarintarkistuspisteeseen sata taulussa, taulu näyttää nopeudeksi 99km/h. Saattaahan se mittari rueta valehtelemaan isommassa vauhdissa sitten. Sen oon kokeillu että mittariin saa 190km/h ja yksinkertaisesti se ei suostu kulkemaan enempää Laiskoja ropposia ne on .
                      T:Tero
                      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                      EX: 524Tda, 324TdicT
                      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                      Comment

                      • BMW324TD
                        Newbiemmer
                        • Apr 2005
                        • 22

                        #12
                        >Mikä rengastus sulla on tuossa buimurissa. Mulla on 205/50*16, ja kun vetää
                        >tiehallinnon mittarintarkistuspisteeseen sata taulussa, taulu näyttää
                        >nopeudeksi 99km/h.

                        185/??/14, eli ihan vakionakit... kyllähän tollaset renkaat jo virhettä korjaa ;-)

                        >oon kokeillu että mittariin saa 190km/h ja yksinkertaisesti se ei suostu
                        >kulkemaan enempää Laiskoja ropposia ne on .

                        Höh... mun vessa ei kelaa kun 175 GPS:ään, no voi olla että 180 menis
                        jos vetäs lutku pohjassa kymmenen minuuttia ;-)

                        Pienin mittaamani kulutus oli 7.3, mutta sekin taitaa olla utopiaa kun
                        matkamittari heittää tod.näk saman kun nopeusmittarikin... Hitto kun
                        vanhalla 400.000km ajetulla Hiacellakin pääsin 7/100km:llä... tosin sillon
                        ajeltiin 80-90km/h kusisukassa

                        Mutta ajo-ominaisuuksiin olen tyytyväinen, auto on pehmeä, vakaaa ja
                        hiljainen ajettava, mutta ei kuitenkaan kallistele mutkissa, ovien saranoiden
                        stopparikohdat on edelleen tallella, ei nitise, natise ja rämise...
                        Taitaa seuraavakin käyttöauto olla BMW jossen sitten välttämättä taas
                        tarvii pakua...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎