Kiitän. Meneekö mahdollinen jumitus putsauksella vai laitanko suoraan vaihtoon? paikallinen varaosakauppa tarjos uutta hintaan 160 egee...
Originally posted by T3
Kun sun kone on lämmin ja se käy tuota 1800rpm, niin koitas esim lukkopihdeillä puristaa tuosta lisäilmaluistilta lähtevä letku kasaan. Jos kierrokset laskee, niin silloin selvästikin luisti on jumissa, eikä sulje ilmakanavaa.
Ongelman sain pois sillä kun vaihdoin "kaikki" mahdolliset alipaineletkut alkuperäisiin muotoletkuihin, olin jo yrittänyt muilla mahdollisilla letkuilla, mutta se ei tuottanut tulosta. Ne menivät aina vähän lyttyyn kun tuossa on mielenkiintoisia reittejä tehty alipaineletkuille. Samalla tarkistelin että kaikki MUOVISET haaroittimet ovat ehjiä/ei lytyssä/eikä halkemia. Myös tuon lisäilmaluistimen putsais (esim.) bensalla ja tämän jälkeen rasvaaminen auttoi asiaa. Vaihdoin myös tuon kaasuläpän "asentotunnistimen"? Se jossa on tuo tappi, joka antaa lisää kaasua jos meinaa tippua liian alas, tämähän siis toimii alipaineella.
Tämän jälkeen kun vielä tarkistaa että ilmamäärämittarin liuska on ehjä/puhdas, ja läppä liikku herkästi, niin homma on ok.
Lopuksi vein auton säädätettäväksi, että saivat arvot ja tyhjäkäynnin kohdalleen. Nyt kylmänä kone kehrää noin 1100-1200rpm ja lämpöisenä 700-800rpm.
Myös venttiilien säätäminen voi auttaa, jos sitä ei ole tehty noin aikoihin (noin 30tkm).
Entisessä vehkeessä tyhjäkäynnin temppuilu johtui ilmanputsari kotelon kyljessä olevasta neliskanttisesta peltirasiasta. Laatikossa on jonkinlainen läppäventtiili minkä alipaine vetää kiinni, omassani se oli jumissa ja tuosta johtui korkea tyhjäkäynti. Joku varmaan tietää mikä tuo osa on viralliselta nimeltään.
On siinä jumppaa tiedossa, kiitti vinkleistä... Yhden haljenneen L-letkun jo eilen vaihdoinkin, ilman tulosta. Semmoisen mielenkiintoisen havainnon just tein, että kun jarruttaa moottorilla ja avustaa jarrulla (siis ilman kytkintä) kävelyvauhtiin lähes tukehtumisrajalle, niin kierrokset putos 1800:sta lähemmäs 1400:aa hetkeksi aikaa...
Originally posted by insp
Kerrotaampa oma tarina tuosta tyhjäkäynnistä.
Ongelman sain pois sillä kun vaihdoin "kaikki" mahdolliset alipaineletkut alkuperäisiin muotoletkuihin, olin jo yrittänyt muilla mahdollisilla letkuilla, mutta se ei tuottanut tulosta. Ne menivät aina vähän lyttyyn kun tuossa on mielenkiintoisia reittejä tehty alipaineletkuille. Samalla tarkistelin että kaikki MUOVISET haaroittimet ovat ehjiä/ei lytyssä/eikä halkemia. Myös tuon lisäilmaluistimen putsais (esim.) bensalla ja tämän jälkeen rasvaaminen auttoi asiaa. Vaihdoin myös tuon kaasuläpän "asentotunnistimen"? Se jossa on tuo tappi, joka antaa lisää kaasua jos meinaa tippua liian alas, tämähän siis toimii alipaineella.
Tämän jälkeen kun vielä tarkistaa että ilmamäärämittarin liuska on ehjä/puhdas, ja läppä liikku herkästi, niin homma on ok.
Lopuksi vein auton säädätettäväksi, että saivat arvot ja tyhjäkäynnin kohdalleen. Nyt kylmänä kone kehrää noin 1100-1200rpm ja lämpöisenä 700-800rpm.
Myös venttiilien säätäminen voi auttaa, jos sitä ei ole tehty noin aikoihin (noin 30tkm).
Entisessä vehkeessä tyhjäkäynnin temppuilu johtui ilmanputsari kotelon kyljessä olevasta neliskanttisesta peltirasiasta. Laatikossa on jonkinlainen läppäventtiili minkä alipaine vetää kiinni, omassani se oli jumissa ja tuosta johtui korkea tyhjäkäynti. Joku varmaan tietää mikä tuo osa on viralliselta nimeltään.
Comment