Onko m10b18 kannessa ja m10b20 kannessa eroja? Varmaankin isommat venttiilit tossa 2 litran koneessa? Passaako 1,8 alakerran päälle toi 2 litrasen kansi ja onko nokka-akselit vaihtokelpoisia keskenään? Miten käy puristusten tolla 2 litrasen kannella ja 1,8 alakerralla. Saiskohan tolla muutoksella lisää tehoa verrattuna laskettuun ja avarrettuun 1,8 kanteen. Tietysti 2 litrasen kanteen pitäis samat madallukset ja avarrukset tehdä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kannet ja niiden erot
Collapse
X
-
Ainakin jossain tapauksissa nokkalaakerit on pienemmät 1.8:ssaChrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Originally posted by VilikkiOnko m10b18 kannessa ja m10b20 kannessa eroja? Varmaankin isommat venttiilit tossa 2 litran koneessa? Passaako 1,8 alakerran päälle toi 2 litrasen kansi ja onko nokka-akselit vaihtokelpoisia keskenään? Miten käy puristusten tolla 2 litrasen kannella ja 1,8 alakerralla. Saiskohan tolla muutoksella lisää tehoa verrattuna laskettuun ja avarrettuun 1,8 kanteen. Tietysti 2 litrasen kanteen pitäis samat madallukset ja avarrukset tehdä.
sen verran ettei kukaan usko että on kyseessä vapari 316..
mut vaihda suosiolla koko kone kakslitraseen...E60 525 Msport
E36 318ti compact
Comment
-
-
Kannet
M10 kansissa kannattaa yleensä käyttää mahdollisimman uutta kantta. Kestävyyttä on paranneltu vuosien saatossa.
1,8 i ja esmes 2 litraisen E12 kansi näyttää kanaviltaan samalta. Venatkin on saman kokoisia vaikka olen kuullut huhuja 44 mm imuvenoilla varustetuista E12 kansista. (kaikki mitä itse olen nähnyt on ollut 46 mm imuvenoilla ja halki)
Tärkeintä kai on että palotilan muoto ja männän muoto natsaa...
Tuolta technical updates ja sieltä EVO2 engine
Kuvia hyvin toimivasta kannesta...
Comment
-
-
Missä tapauksissa nokkalaakerit on eri kokoisia? Onko missään mallissa 2 litraista kantta joka passaa suoraan m10b18 päälle ja johon passaa m10b18 nokka? Pitääkö e12 kannen palotilaa pirrailla paljonkin että mahtuu olemaan patti mäntien päällä? No entä passaako 2 litran lohko suoraan e28 koriin m10b18 tilalle eli onko samat moottorin korvakot? Passaako 1,8 pattimäntäkansi suoraan heittämällä 2,0 lohkon päälle? kyselen eri variaatioita sillä nykyinen tilanne on sellainen että auto on e28 518 jossa on laskettu ja avarrettu vakio kansi, virinokka, tuplat jne. mutta pitäis saada vielä lisää voimaa ja tietenkin mahdollisimman pienillä operaatioilla. Toisaalta kannattaa varmaan laittaa nykyinen kansi ja 2,0 alakerta koska kannen työstaminen on kokeilujen perusteella onnistunut ihan ok joten kannattaakohen alkaa edes kantta vaihtamaan. Kertokaa viisaat ihmiset mielipiteitänne.BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
Comment