Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannet ja niiden erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    Kannet ja niiden erot

    Onko m10b18 kannessa ja m10b20 kannessa eroja? Varmaankin isommat venttiilit tossa 2 litran koneessa? Passaako 1,8 alakerran päälle toi 2 litrasen kansi ja onko nokka-akselit vaihtokelpoisia keskenään? Miten käy puristusten tolla 2 litrasen kannella ja 1,8 alakerralla. Saiskohan tolla muutoksella lisää tehoa verrattuna laskettuun ja avarrettuun 1,8 kanteen. Tietysti 2 litrasen kanteen pitäis samat madallukset ja avarrukset tehdä.
    BMW e36 316i Turbo Compact
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Ainakin jossain tapauksissa nokkalaakerit on pienemmät 1.8:ssa
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • superfast
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 567
      • Kurikka

      #3
      Originally posted by Vilikki
      Onko m10b18 kannessa ja m10b20 kannessa eroja? Varmaankin isommat venttiilit tossa 2 litran koneessa? Passaako 1,8 alakerran päälle toi 2 litrasen kansi ja onko nokka-akselit vaihtokelpoisia keskenään? Miten käy puristusten tolla 2 litrasen kannella ja 1,8 alakerralla. Saiskohan tolla muutoksella lisää tehoa verrattuna laskettuun ja avarrettuun 1,8 kanteen. Tietysti 2 litrasen kanteen pitäis samat madallukset ja avarrukset tehdä.
      noita kakslitrasen kansia on erilaisia on tasapää männille ja pattipää männille.. mulla on itellä m10b18 koneessa avarrettu e12 kansi eli pattipää männillä olevasta koneesta.. ja siitä joutuu avartaan palotilat ettei männät ottais kanteen... kanavissa ja venttiileissä on huomattava ero eli mun kannen kanaviin menis varmaan pari noita 1.8 vakio kanavaa.. tehoa tuntuis olevan
      sen verran ettei kukaan usko että on kyseessä vapari 316..
      mut vaihda suosiolla koko kone kakslitraseen...
      E60 525 Msport
      E36 318ti compact

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Originally posted by sirkus
        Ainakin jossain tapauksissa nokkalaakerit on pienemmät 1.8:ssa
        Kerro lisää, itsellä ei ole tullut vastaan kuin virinokkien kansissa, joissa 2 ekaa laakeripesää on koneistettu isommaksi.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • Matti_83
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 491
          • Korpilahti

          #5
          Onkos tuossa m10b20 kannessa jotain eroa m10b18 ruiskun kanteen, kun olen kuullut et tuo 1.8i kansi olisi paras lähtökohta?
          BMW E38 730 manuaali
          ex E30 318i -91 cabrio

          Comment

          • Benkku
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 85
            • Espoo

            #6
            Kannet

            M10 kansissa kannattaa yleensä käyttää mahdollisimman uutta kantta. Kestävyyttä on paranneltu vuosien saatossa.
            1,8 i ja esmes 2 litraisen E12 kansi näyttää kanaviltaan samalta. Venatkin on saman kokoisia vaikka olen kuullut huhuja 44 mm imuvenoilla varustetuista E12 kansista. (kaikki mitä itse olen nähnyt on ollut 46 mm imuvenoilla ja halki)
            Tärkeintä kai on että palotilan muoto ja männän muoto natsaa...

            Tuolta technical updates ja sieltä EVO2 engine
            Kuvia hyvin toimivasta kannesta...

            Comment

            • Vilikki
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 6309
              • Raahe

              #7
              Missä tapauksissa nokkalaakerit on eri kokoisia? Onko missään mallissa 2 litraista kantta joka passaa suoraan m10b18 päälle ja johon passaa m10b18 nokka? Pitääkö e12 kannen palotilaa pirrailla paljonkin että mahtuu olemaan patti mäntien päällä? No entä passaako 2 litran lohko suoraan e28 koriin m10b18 tilalle eli onko samat moottorin korvakot? Passaako 1,8 pattimäntäkansi suoraan heittämällä 2,0 lohkon päälle? kyselen eri variaatioita sillä nykyinen tilanne on sellainen että auto on e28 518 jossa on laskettu ja avarrettu vakio kansi, virinokka, tuplat jne. mutta pitäis saada vielä lisää voimaa ja tietenkin mahdollisimman pienillä operaatioilla. Toisaalta kannattaa varmaan laittaa nykyinen kansi ja 2,0 alakerta koska kannen työstaminen on kokeilujen perusteella onnistunut ihan ok joten kannattaakohen alkaa edes kantta vaihtamaan. Kertokaa viisaat ihmiset mielipiteitänne.
              BMW e36 316i Turbo Compact

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎