eli kuinka paljon noissa on tuota eroa, lähinnä tehoa vaikuttavat tekijät, ja paljonko tuo automaattiloota on muuttunut vai onko aivan toinen... olen miettinyt tommosen 330xd hommaamista.... jos se vaan kestää tommmoset 250hepoo ja yli 500nm väännön? tai entäs mitäs toi manuaali loota kestää. tuskin vissii niin paljoo.... ja eikös tommosest alkujaa 184/390 ole suht helppo ottaa tommoset lukemat? vai riittääkö ahdin tonne asti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d ja uusi 530d......
Collapse
X
-
Wackot, perusteleppa sun kantas muillekkin. miksi muka kannattaisi ostaa joku muu malli. 330i:stäkö toi 250 ja noi väännöt pitäis muka irrota helpommin kuin 330/530 bensasta??? ja vielä millä rahasummalla.
330&530D:stä ei ole temppu eikä mikään saada tuollaisia lukemia ulos, tuota vääntöä taitaa jo vakiona olla tuo 500nm. ihan millä tahansa lastulla tuota 250hp:tä ei saa mutta vääntöä saa tuosta 500nm:stä ylöskinpäin helposti. todella rajuvääntöinen ja kovatehoinen pannu jo vakiona tuo moniventiilinen diisseli.
ahtimen riittävyydestä en sano mitään kun en tiedä mikä fööni siellä on.
automaattiloota on mitoitettu yli 700nm:lle, ja lootahan on gm:n tekeleitä ja kuulemma kestävä jo vakiona, jos superturboa rupeaa havitteleen niin tietty sitten kaipaa jarkko.s:n tai husson käsittelyn mutta jos et lastua kummempaa havittele niin lootan kestoa on turha murehtia kun vaan käyttää sitä rauhallisesti, eli ei mitään jarrulta lähetystä siten että kierroksia on paljon ja pakki kytketään kun auto ei liiku ja tyhjäkäynnillä jne.
karalaan kannattaa ottaa yhteyttä, kuuleman mukaan hän on pelkällä säätämisellä ottanut todella rajuja lukemia ulos tuosta 3 litrasesta diisseli kiukaasta. itsekkin talvenaikana hankin talliin tuollaisen koneen odottamaan isompaa fööniä jne.
muuten, vakionakin on jo pirteä peli, kokeile niin yllätyt varmasti.
mersumiehet on kaivanu todella rajuja tehoja noista moniventtiili dieseleistä eikä se mersun 3 litranen sen parempi ole kuin bemarin 3 litranen, varmasti hyvin pitkälle samantyyppisiä moottoreita. mutta tosiaan niihin on tehty vähän muutakin kuin lastutettu.Last edited by LASSI-S; 21-05-2005, 11:57.E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Lassi puhuu enemmän kuin asiaa. Se ken on päässyt puikottamaan tuollaista +250hv/600Nm:n 330:stä ymmärtää kyllä jujun välittömästi, nimittäin kosla KULKEE!!!. Isotkin aparibensakoneet tuntuu "pikkuisen" aneemisilta kun lähdetään polkemaan tuosta 60-70kmh:sta ylöspäin...
Kaiken lisäksi, ei päästöongelmia, ei murheita ajettavuuden/käytettävyyden kanssa ja vähän kovempikin meno on halpaa vaikka keskikulutuskin jää vielä alle kympin noillakin tehoilla.
Comment
-
-
joo
No ehkä tuli heitettyä vähän "hätäisesti"... Itse en vaan oo kauheen innostunut mistään suuremmasta virittämisestä, joten lastun ohjelmoinnin lisäksi tehtävät suuttimien vaihdot, isommat turbot yms. ovat ainakin minulta pois laskuista. Lisäksi ei oo mukava ajella pelko perseessä, että milloin kytkin tai vaihteisto laukeaa. Eikä se tumma usvakaan siellä auton persiissä oo mukavaa.
Eikös jossain toisessa topicissa just ollut puhetta, että noista vanhemmista
kiisseleistä irtoaa ohjelmoinnilla se n.220-230 kaakkia. Eli 250 pääsemiseksi joutuu tekeen jotain muutakin... Eikä ne 390/410nm koneiden vaihteistot taida olla mitoitettu minkään 700nm mukaan.
Kyllä lastutus kannataa ja tekee mukavasta pelistä vielä mukavamman, mutta jos tavoitteena on 250/+ kaakkia niin ainakin minusta se on hiukan liian työlästä ja epävarmaa ottaa tosta vanhemmasta diisselistä... kai...
Comment
-
-
Originally posted by LASSI-Sitsekkin talvenaikana hankin talliin tuollaisen koneen odottamaan isompaa fööniä jne.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by Matiskalöytyyhän noita sähkömiehiä...faija laitto aikanaan E30:seen 525tds:n myllyn ja vei auton sähkärille eikä ollu mitään ongelmia...E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
jeps
muistaakseni jostain joskus luin jotta olis tosta pannusta otettu lastulla ja paremmalla välijäähdyttimellä ulos tommoset 250/560 sen takia kyselin et tosiaa onko tossa vaiheessa toi ahdin jo aivan äärirajoilla ja se lootan kesto... jos jollain on semmosia tehoja kys autossa, olis kiva kuulla mielipiteitä jne...
Comment
-
-
Originally posted by dmanmuistaakseni jostain joskus luin jotta olis tosta pannusta otettu lastulla ja paremmalla välijäähdyttimellä ulos tommoset 250/560 sen takia kyselin et tosiaa onko tossa vaiheessa toi ahdin jo aivan äärirajoilla ja se lootan kesto... jos jollain on semmosia tehoja kys autossa, olis kiva kuulla mielipiteitä jne...-Official member of BTCF-Sauna Team-
Comment
-
Comment