Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ja uusi 530d......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dman
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 8

    330d ja uusi 530d......

    eli kuinka paljon noissa on tuota eroa, lähinnä tehoa vaikuttavat tekijät, ja paljonko tuo automaattiloota on muuttunut vai onko aivan toinen... olen miettinyt tommosen 330xd hommaamista.... jos se vaan kestää tommmoset 250hepoo ja yli 500nm väännön? tai entäs mitäs toi manuaali loota kestää. tuskin vissii niin paljoo.... ja eikös tommosest alkujaa 184/390 ole suht helppo ottaa tommoset lukemat? vai riittääkö ahdin tonne asti?
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    loota

    Vaihteisto on eri 6-vaihteinen automaatti tai manuaali. Pelkällä lastulla ei
    taida saada ihan tota 250 kaakkia. Jos autossa pitää olla niin paljon tehoa niin ostaisin jonkun muun mallin.

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      Uskoisin että kunnon putkistolla, ilman saanilla ja teettetyllä lastulla pääsisi tuonne 250hp..
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #4
        Wackot, perusteleppa sun kantas muillekkin. miksi muka kannattaisi ostaa joku muu malli. 330i:stäkö toi 250 ja noi väännöt pitäis muka irrota helpommin kuin 330/530 bensasta??? ja vielä millä rahasummalla.

        330&530D:stä ei ole temppu eikä mikään saada tuollaisia lukemia ulos, tuota vääntöä taitaa jo vakiona olla tuo 500nm. ihan millä tahansa lastulla tuota 250hp:tä ei saa mutta vääntöä saa tuosta 500nm:stä ylöskinpäin helposti. todella rajuvääntöinen ja kovatehoinen pannu jo vakiona tuo moniventiilinen diisseli.

        ahtimen riittävyydestä en sano mitään kun en tiedä mikä fööni siellä on.
        automaattiloota on mitoitettu yli 700nm:lle, ja lootahan on gm:n tekeleitä ja kuulemma kestävä jo vakiona, jos superturboa rupeaa havitteleen niin tietty sitten kaipaa jarkko.s:n tai husson käsittelyn mutta jos et lastua kummempaa havittele niin lootan kestoa on turha murehtia kun vaan käyttää sitä rauhallisesti, eli ei mitään jarrulta lähetystä siten että kierroksia on paljon ja pakki kytketään kun auto ei liiku ja tyhjäkäynnillä jne.

        karalaan kannattaa ottaa yhteyttä, kuuleman mukaan hän on pelkällä säätämisellä ottanut todella rajuja lukemia ulos tuosta 3 litrasesta diisseli kiukaasta. itsekkin talvenaikana hankin talliin tuollaisen koneen odottamaan isompaa fööniä jne.

        muuten, vakionakin on jo pirteä peli, kokeile niin yllätyt varmasti.

        mersumiehet on kaivanu todella rajuja tehoja noista moniventtiili dieseleistä eikä se mersun 3 litranen sen parempi ole kuin bemarin 3 litranen, varmasti hyvin pitkälle samantyyppisiä moottoreita. mutta tosiaan niihin on tehty vähän muutakin kuin lastutettu.
        Last edited by LASSI-S; 21-05-2005, 11:57.
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Lassi puhuu enemmän kuin asiaa. Se ken on päässyt puikottamaan tuollaista +250hv/600Nm:n 330:stä ymmärtää kyllä jujun välittömästi, nimittäin kosla KULKEE!!!. Isotkin aparibensakoneet tuntuu "pikkuisen" aneemisilta kun lähdetään polkemaan tuosta 60-70kmh:sta ylöspäin...
          Kaiken lisäksi, ei päästöongelmia, ei murheita ajettavuuden/käytettävyyden kanssa ja vähän kovempikin meno on halpaa vaikka keskikulutuskin jää vielä alle kympin noillakin tehoilla.

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Joo ton lassin hiacen kyysissä olleena täytyy sanoa, että vaikka se ei vielä ole lähelläkään valmis niin oli siellä kyllä nytkin julmasti potkua takana. Pitäsköhän itsekin osaa diesel...
            Retard Member

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              joo

              No ehkä tuli heitettyä vähän "hätäisesti"... Itse en vaan oo kauheen innostunut mistään suuremmasta virittämisestä, joten lastun ohjelmoinnin lisäksi tehtävät suuttimien vaihdot, isommat turbot yms. ovat ainakin minulta pois laskuista. Lisäksi ei oo mukava ajella pelko perseessä, että milloin kytkin tai vaihteisto laukeaa. Eikä se tumma usvakaan siellä auton persiissä oo mukavaa.

              Eikös jossain toisessa topicissa just ollut puhetta, että noista vanhemmista
              kiisseleistä irtoaa ohjelmoinnilla se n.220-230 kaakkia. Eli 250 pääsemiseksi joutuu tekeen jotain muutakin... Eikä ne 390/410nm koneiden vaihteistot taida olla mitoitettu minkään 700nm mukaan.

              Kyllä lastutus kannataa ja tekee mukavasta pelistä vielä mukavamman, mutta jos tavoitteena on 250/+ kaakkia niin ainakin minusta se on hiukan liian työlästä ja epävarmaa ottaa tosta vanhemmasta diisselistä... kai...

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by LASSI-S
                itsekkin talvenaikana hankin talliin tuollaisen koneen odottamaan isompaa fööniä jne.
                Meenaakko nauttia siitä tallissa vai saada toimimaan sun 525:ssa?? kun eiks siitäkin piä sit laittaa kaikki sähköt et saa toimii???
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Matiska
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 170
                  • Helsinki

                  #9
                  löytyyhän noita sähkömiehiä...faija laitto aikanaan E30:seen 525tds:n myllyn ja vei auton sähkärille eikä ollu mitään ongelmia...

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by Matiska
                    löytyyhän noita sähkömiehiä...faija laitto aikanaan E30:seen 525tds:n myllyn ja vei auton sähkärille eikä ollu mitään ongelmia...
                    on kummiskin pikkusen hankalampi ottaa uudemmasta esim e46 tai e39 kone vanhempaan, 525tds:n konehan menee latomalla viellä...
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • dman
                      Newbiemmer
                      • May 2005
                      • 8

                      #11
                      jeps

                      muistaakseni jostain joskus luin jotta olis tosta pannusta otettu lastulla ja paremmalla välijäähdyttimellä ulos tommoset 250/560 sen takia kyselin et tosiaa onko tossa vaiheessa toi ahdin jo aivan äärirajoilla ja se lootan kesto... jos jollain on semmosia tehoja kys autossa, olis kiva kuulla mielipiteitä jne...

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Kyllä se tuon kestää ihan puhtaasti varsinkin 330 kopassa...ja jos kestoikä on päällimäisenä kun lähdetään virittämään, niin parempi viritellä pleikkarimaailmassa.
                        Kestoikä kun missä tahansa laitteessa lyhenee AINA jos/kun siitä pusketaan enemmän kuin mihin inssit on palikat mitoittaneet.

                        Comment

                        • Tapsa.k
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2676
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by dman
                          muistaakseni jostain joskus luin jotta olis tosta pannusta otettu lastulla ja paremmalla välijäähdyttimellä ulos tommoset 250/560 sen takia kyselin et tosiaa onko tossa vaiheessa toi ahdin jo aivan äärirajoilla ja se lootan kesto... jos jollain on semmosia tehoja kys autossa, olis kiva kuulla mielipiteitä jne...
                          Tuossa pari vk sitten ajelin samanmoiset viritykset kokenutta 330 tirsseliä..ja ekan kiihdyksen jälkeen putkahti jo mieleen auton omaksi osto , isolla vaihteellaki helposti selvis ohitustilanteista eikä tarvinnut edes miettiä pienemmälle pykältämistä.. , 211hv bensa perhe auto tuntui lähinnä mopolta tuon jälkeen
                          -Official member of BTCF-Sauna Team-

                          Comment

                          • dman
                            Newbiemmer
                            • May 2005
                            • 8

                            #14
                            jep

                            löytyyköhän tolle automaatti ja manuaali lootalle jostain jotain nm arvoja jota kestää vakiona ja entäs tolle kytkimelle... eikös tossa muuten ole vakiona nuo ahdot jotain 1.1bar luokkaa.. siis tossa 184hv mallissa

                            Comment

                            • jms-btcf
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 696
                              • Tampere

                              #15
                              Ei aavistustakaan noista ahtopaineista, josta sujuvasti seuraavaan kysymykseen, että mihin 530d:ssä pitää laittaa ahtopainemittarin anturi, ahtoputkeen (se mikä menee imusarjaan) ja ennen vai jälkeen välijäähdyttimen? Vai jonnekin muualle?
                              e61 535d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎