Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä johto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Löysä
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 13
    • Vaasa

    Mikä johto?

    E30 varustettuna M20 koneella, eli 320i -87 kv Cabrio, tuoreena bemaristina oletan... Ostin tuon hiljakkoin ja nyt ihmettelin konepellin alla koneen laiskuutta, ei tahdo pärjätä edes 66kW VAG-tdille...

    Alavääntö parani paljon kun laitoin irti olleen kakkosen tulpanjohdon kiiinni, ilmeisesti isoilla kierroksilla kun kipunaa tulee tiuhaan tuo lyö läpi jolloin veti vähän paremmin..

    Konehuonetta pällistellessä repsikan puolella kampiakselin hihnapyörällä (edit: siis hihnapyörän vieressä, osoittaen kohti hihnapyörän koloja) on jokin möykky, ilmeisesti asentotunnistin. Siitä taasen lähtee johto (?) ilmeisesti kutossylinterin tulpanjohdossa olevaan möykkyyn. Tai siis tuo on varmaan exomistajan toimesta teipattu kiinni tuonnepäin, mutta sittemmin teippi on pettänyt ja tuon maagisen johdon ja tulpanjohdossa olevan mötikän välillä on viitisen senttinen teipin pala, jonka päät ovat möykkyina siis johdossa ja tulpanjohdon pallukassa. Vähän vaikea selittää...

    Mikä tuo johto/möykky tulpanjohdossa on? Olisiko tuo kenties syyllinen kovin vaatimattomaan suorituskykyyn? Mitään varoitusvaloja ei näy...
    Last edited by Löysä; 23-05-2005, 21:25.
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    en usko et toi on se vaivan syy.. miten nii auto ei vedä.. eikö kiihdy or kulje vai mite ? röpeltääkö or...

    pura huvikses möykky ja kato mitä siel löytyy :P
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • Löysä
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 13
      • Vaasa

      #3
      Matalilta kierroksilta kaasua painettaessa moottori tuumii hetken, ehkä alle sekunnin, jolloin kone kuulostaa hetken "tukehtuvan" ja sitten kierrokset vasta lähtee nousuun. Samoin alle 3500-4000 rpm ei tapahdu oikein mitään, ja sittenkään ei kovin paljoa, tietysti suhteellista, joskin se kait lienee 320i:n perusominaisuus?

      Tekniikalla rullattu kyllä jo 300tkm ...

      Pitää kait avata tuo lisvainen teippikyhäelmä ja ihmetellä mitä se on syönyt, ja tarkastella samalla imupuolen letkut alipainevuotojen varalta...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎